Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΤαινίεςΚοινωνικέςYves Saint Laurent - Κριτική ταινίας

Yves Saint Laurent – Κριτική ταινίας

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

Διάρκεια: 105′
Πρωταγωνιστούν: Πιερ Νινέι, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Σαρλότ Λε Μπον, Λάουρα Σμετ, κ.α.

Παρίσι, 1957. Ο Yves Saint Laurent είναι μόλις είκοσι ενός και κάνει τα πρώτα του βήματα στον διάσημο οίκο του Christian Dior. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην πρώτη του κολεξιόν, οι δημιουργίες του εκθειάζονται και ο ευφυής σχεδιαστής γνωρίζει τον έρωτα της ζωής του, μετέπειτα σύντροφο και συνέταιρο του, Pierre Bergé. Μέσα σε τρία χρόνια, η αυτοκρατορία Yves Saint Laurent είναι πραγματικότητα, ξεχωρίζει θριαμβευτικά στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, όμως οι δαίμονες και οι αμφιβολίες συντροφεύουν τον μανιοκαταθλιπτικό και ευφυή σχεδιαστή μέχρι την κορυφή.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3 / 5

H εμβληματική παρουσία του Yves Saint Laurent στον χώρο της μόδας, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τα κινηματογραφικά στούντιο της γενέτειρας του, Γαλλίας. Πρόκειται για μια από τις πιο επιτυχημένες εισπρακτικά ταινίες της χρονιάς και επίσης θα ακολουθήσει ακόμα μια ταινία ίδιας θεματολογίας εν ονόματι Saint Laurent με πρωταγωνιστή τον Gaspard Ulliel (ναι αυτόν του τρισάθλιου Hannibal Rising).

Δεν μπορώ να πω ότι περίμενα την συγκεκριμένη ταινία με ανυπομονησία, ούτε είμαι και φαν της μόδας. Ωστόσο η ταινία βλέπεται με μεγάλο ενδιαφέρον από έναν ουδέτερο και σε μεγάλο βαθμό καλύπτει μερικές πτυχές του διάσημου σχεδιαστή, αν και στο τελευταίο 45λεπτο πέφτει κάπως ο ρυθμός.

Το κλειδί στο Yves Saint Laurent είναι η ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ερμηνεία του πρωταγωνιστή Πιερ Νινέι, ο οποίος δίνει ρεσιτάλ στον ομώνυμο ρόλο. Μια από τις κορυφαίες ερμηνείες των τελευταίων χρόνων ίσως, μπαίνοντας στο πετσί του ρόλου του. Αφήστε δε που η ομοιότητα του με τον σχεδιαστή είναι ασύλληπτη. Καταφέρνει να δώσει ψυχή στον χαρακτήρα και να κάνει τον θεατή να νοιαστεί για αυτόν.

Η ταινία εστιάζει περισσότερο στις δεκαετίες των ’50 και ’60 και στην άνοδο του στον δύσκολο χώρο της μόδας, με την βοήθεια του Pierre Bergé, πιστού συνεργάτη του και συντρόφου του. Η καλοστημένη σκηνοθεσία βοηθάει αρκετά στο να γίνει αρεστή η ταινία και είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ταινία έχει γίνει στους πραγματικούς χώρους που εργαζόταν και ζούσε ο Yves Saint Laurent, όπως η διάσημη βίλα στο Μαρακές και το στούντιο όπου σχεδίαζε, ενώ χρησιμοποιήθηκαν αυθεντικές δημιουργίες του σχεδιαστή από το αρχείο του.

H σκηνοθεσία και η τρομερή ερμηνεία του πρωταγωνιστή (αλλά και του Γκαλιέν) κρατάνε την ταινία σε πολύ καλά επίπεδα, ωστόσο υπάρχουν και μερικά “θεματάκια”. Μετά το δεύτερο μισό, νιώθεις λίγο ότι η ταινία βιάζεται για να χωρέσει κάποιες πτυχές του θέματος του και του χαρακτήρα του σχεδιαστή. Ίσως η ταινία να έπρεπε να είναι λίγο μεγαλύτερη σε διάρκεια για να τα χωρέσει όλα (η επερχόμενη ταινία για τον Saint Laurent είναι κατά μισή ώρα μεγαλύτερη). Συν τοις άλλοις, νιώθεις ότι ίσως έπρεπε να εμβαθύνει λίγο σε κάποιους σημαντικούς ανθρώπους, αλλά και να γεφυρώσει το μεγάλο χρονικό χάσμα σε κάποιες χρονικές περιόδους που είτε τις προσπερνάει ο σκηνοθέτης Jalil Lespert.

Παρόλα αυτά όμως, πρόκειται για μια αξιοπρεπέστατη βιογραφική ταινία η οποία σου κρατάει το ενδιαφέρον, αλλά σου μένει το “γαμώτο” ότι δεν ρισκάρει να βάλει παραπάνω πράγματα και ενώ τολμάει να ασχοληθεί με κάποιες εμμονές του διάσημου σχεδιαστή, δεν δίνει την πρέπουσα σημασία σε όλα αυτά.

Πρόκειται όμως για μια καλή επιλογή, η οποία κάθε άλλο παρά αδιάφορο θα αφήσει όποιον επιχειρήσει να την δει, είτε ασχολείται με την μόδα, είτε όχι. Ωραία σκηνοθεσία, τρομερή ερμηνεία από τον πρωταγωνιστή (μακάρι να μπορούσε να φτάσει μέχρι τα Όσκαρ) και αν μάλιστα έκανε κάποια απλά πραγματάκια, θα μιλούσαμε για μια από τις ταινίες της χρονιάς.

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ