Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΑφιερώματαΥποτιμημένες ταινίες: Inside Job (2010)

Υποτιμημένες ταινίες: Inside Job (2010)

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]

[line]

[dropcap]A[/dropcap]ποκαλυπτικό κινηματογραφικό μανιφέστο, το «Inside Job» επιχειρεί να εκθέσει τη σοκαριστική αλήθεια πίσω από την οικονομική κρίση που εξαπλώθηκε παγκοσμίως σαν επιδημία το 2008. Tο οικονομικό ολοκαύτωμα με ζημιές πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια οδήγησε εκατομμύρια ανθρώπους να χάσουν την περιουσία, τα σπίτια και τις ζωές τους. Mέσα από εκτεταμένη έρευνα και συνεντεύξεις με ισχυρά οικονομικά στελέχη, πολιτικούς και δημοσιογράφους το ντοκιμαντέρ εξιστορεί την παρακμή του καπιταλιστικού μοντέλου.

 

Καταρχήν, ξεκινώντας θα ήταν πρέπων να αναφερθούν μερικά στοιχεία για τον σκηνοθέτη Τσάρλς Φέργκιουσον, ο οποίος κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι και σίγουρα δεν κάνει την ταινία επειδή έχει ανάγκη για να επωφεληθεί και να βγάλει χρήματα από μια ταινία για την κρίση. Είναι πολιτικός επιστήμων, μαθηματικός, συγγραφέας και επιχειρηματίας διαδικτυακού λογισμικού. Μάλιστα είναι ο παππούς του Office που χρησιμοποιούμε, αφού την εταιρία του την πούλησε στην Microsoft δεκαπέντε χρόνια πριν για 133 εκατομμύρια δολ., και η εφαρμογή του εξελίχθηκε από το Frontpage σε MS Office. Λεφτά έχει και χρηματοδοτεί τα ντοκιμαντέρ του, τις απαραίτητες γνώσεις έχει για να στρατολογήσει αρκετούς ειδικούς στο «πλήρωμά» του και να μελετήσει ένα τόσο πολύπλοκο θέμα σαν κι αυτό. Όπως έχει και πολιτικές άκρες, αφού είναι μέλος του CFR, Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων, μαζί με αρκετούς ακόμη πολιτικοοικονομικούς γίγαντες, στους οποίους και δε διστάζει να ρίξει το φταίξιμο.

Στα του θέματος, λοιπόν, το Inside Job συνεχίζει την παράδοση των τελευταίων χρόνων, που θέλουν τα ντοκιμαντέρ να αποτελούν ένα νέο είδος καλλιτεχνικής αναζήτησης. Ο Μάικλ Μούρ, κατά την γνώμη μου, “απογείωσε” το είδος και έβαλε το “μαχαίρι στο κόκκαλο”. Ωστόσο, έβαλε και σε μερικά σημεία τα εγώ του, κάτι το οποίο τον εμπόδισε να μπορέσει να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι δεν έκανε πάρα πολύ καλή δουλειά.

Αυτό το κάτι παραπάνω που έλειπε από τα “τολμηρά” αυτά ντοκιμαντέρ το βρίσκουμε στο (νικητή των Όσκαρ 2011 στην συγκεκριμμένη κατηγορία του ντοκιμαντέρ) Ιnside Job, το οποίο απαλλαγμένο από κάθε προσωπική προκατάληψη του σκηνοθέτη και απλά παραθέτωντας τα εκατοντάδες στοιχεία που έχουν συλλεχθεί, είναι ενα φίλμ-δυναμίτης και ξεμπροστιάζει τους πάντες.

Είναι συγκλονιστικό το πως δρούν όλες οι μεγάλες εταιρείες αλλά και η ίδια η Wall Street, οι οποίοι (όπως όλοι γνωρίζουμε) ποντάρουν και στοιχηματίζουν στον απλό πολίτη, δημιουργώντας διάφορους κλάδους για να βγάλουν τα κέρδη τους, αλλά “στο καπάκι” δεν διστάζουν να ξεπουλήσουν τα πάντα (ακόμα και τα πιο κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων) για να πολλαπλασιάσουν (και 20 και 30 φορές τα κέρδη) τα ήδη υπάρχοντα.

Είναι εξωφρενικό το γεγονός πως εκατοντάδες οικογένειες ξεκληρίστηκαν και εκείνοι τον χαβά τους, είχαν για παράδειγμα μοναδικό στόχο να κάνουν τα 2 πολυτελή σπίτια τους 5. Μιλάμε για ανθρώπους αδίστακτους. Το Inside Job, για να συνοψίσουμε τα λέει χύμα και τσουβαλάτα και δεν φοβάται κανένα και σε συνδυασμό με την δυναμική αφήγηση του εξαίρετου Matt Damon μας δίνει ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών, ίσως.

Και εδώ στην Ελλάδα, φυσικά, κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου, η ταινία ούτε καν πέρασε από τις αίθουσες, ειδικά στην συγκεκριμμένη χρονική συγκυρία που μας αφορά άμεσα. Να φανταστεί κανείς, υπάρχουν τέτοια στοιχεία στην ταινία, που θα μπορούσε κάλλιστα την μισή Wall Street και πολλά από τα μεγαλοστελέχη των τραπεζών να τους κλείσουν στην φυλακή. Αλλά ποιος έχει τα κότσια να κάνει κάτι τέτοιο;

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ