Το Τέλειο Χτύπημα – Κριτική ταινίας

1
1674
Βαθμολόγησε το άρθρο

Διάρκεια: 131′

Πρωταγωνιστούν: Geoffrey Rush, Jim Sturgess, Sylvia Hoeks, κ.α.

Ο διάσημος εκτιμητής τέχνης Βέρτζιλ Όλντμαν δεν έχει κανέναν στη ζωή του πέρα από υπηρέτες και σερβιτόρους. Επιπλέον, δεν αποχωρίζεται ποτέ τα γάντια του, μη αντέχοντας να έρχεται σε επαφή με πράγματα που δεν είναι δικά του. Όταν μια γυναίκα που πάσχει από μια βαριά μορφή αγοραφοβίας τού ζητά επίμονα να εκτιμήσει την κινητή της περιουσία, κάτι θα αρχίσει να αλλάζει στην κανονισμένη με ακρίβεια δευτερολέπτου ζωή του.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3,5 / 5

Κάποιοι σκηνοθέτες όσα χρόνια και αν περάσουν, δεν μπορούν να ξεχάσουν την τέχνη τους. O Τζουζέπε Τορνατόρε ήταν και όπως αποδεικνύεται και από αυτή την ταινία, είναι και θα είναι ένας σπουδαίος δημιουργός, με αποκλειστικό στόχο να εντυπωσιάσει τον θεατή χωρίς να γίνεται υπερβολικός.

 

Το Τέλειο Χτύπημα, χωρίς να συγκαταλέγεται στις καλύτερες του ταινίες, είναι ένα υπόδειγμα του πως πρέπει να γίνεται μια σύγχρονη ταινία. Από τα πρώτα κιόλας πλάνα που μας παρουσιάζεται ο μικροβιοφοβικός και εντελώς αντικοινωνικός αριστοκράτης συλλέκτης έργων, η ταινία σε κερδίζει. Το στυλ του Ιταλού σκηνοθέτη είναι απλό, αλλά συνάμα εξαιρετικά δομημένο και εντυπωσιακά σκηνοθετημένο. Χωρίς γρήγορους ρυθμούς ή κάποια εφετζίδικη σκηνοθεσία, που θα τραβούσε το μάτι του θεατή, ο Τορνατόρε εστιάζει πάνω απ’ όλα στους χαρακτήρες και την πλοκή της ταινίας. Αυτό μπορεί να έχει και το αρνητικό του ότι έχει τα κενάκια του, αλλά μιλάμε για μια ταινία πάνω από δυο ώρες, οπότε είναι λογικό.

Πέρα από την εξέλιξη της πλοκής, η οποία καταφέρνει με διάφορες ανατροπές ή κάμποσα έξυπνα τρικ του Τορνατόρε, σπουδαίο ρόλο παίζει η παρουσία του Geoffrey Rush, ο οποίος κακά τα ψέματα είναι ένας από τους πιο εμβληματικούς και αδικημένους ηθοποιούς αυτή την εποχή. Ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός καταφέρνει να κατακτήσει κάθε πλάνο, να δώσει ενδιαφέρον ακόμα και σε σκηνές που υπό άλλες συνθήκες ίσως να ήταν υποτονικές και ανούσιες για την εξέλιξη της ταινίας. Ίσως και χωρίς την παρουσία του η ταινία να μην ήταν τόσο επιτυχημένη, ωστόσο όλα αυτά είναι εικασίες. Φυσικά η θεσπέσια μουσική του Ennio Morricone δίνει μια ακόμα πινελιά στην ούτως ή άλλως αξιόλογη παραγωγή.

Οι Jim Sturgess και Sylvia Hoeks, ο καθένας πολύ καλός στους ρόλους του συμπληρώνουν το αξιόλογο καστ, ενώ και το πέρασμα του Donald Sutherland κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει. Εκεί όμως που η ταινία απογειώνεται (και σώζεται ένα σημείο που μπορούσε να αποβεί καταστροφικό στο φινάλε της ταινίας) είναι η εξαιρετικά αναπάντεχη ανατροπή του φινάλε, που αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα σε μια ταινία που ο θεατής θα θυμάται για καιρό.

Μπορεί να μην έχει την τεχνική των σύγχρονων θρίλερ, μπορεί να μην έχει λουτρό αίματος ή κυνηγητά και δράση, ωστόσο το Best Offer αποτελεί ένα στιβαρό, ενδιαφέρον, αθόρυβο και απροσδόκητα ενδιαφέρον θρίλερ, το οποίο σέβεται τον θεατή και το είδος του και σίγουρα έχει την σφραγίδα της κλάσης του Τορνατόρε πίσω από την κάμερα και του Rush στον πρωταγωνιστικό ρόλο.


Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.