Το παρασκήνιο και πληροφορίες από την ταινία Drive

0
252
Βαθμολόγησε το άρθρο

Το Drive αποτελεί μια από τις πιο ωραίες και γοητευτικές ταινίες που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια, με την δική του αισθητική και γενικότερα δίνοντας το κάτι διαφορετικό σε μια προσπάθεια.

 

Με πληροφορίες από την Μηχανή Του Χρόνου, θα δούμε το παρασκήνιο αλλά και πληροφορίες από την ταινία Drive. O αρχικός σκηνοθέτης, αλλά και ο πρωταγωνιστής ήταν διαφορετικοί. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα έπαιρνε ο Hugh Jackman και τη σκηνοθεσία θα έκανε ο Νeil Marshall. Το σχέδιο ναυάγησε και επιλέχθηκε ο Ryan Gosling. Μάλιστα, εκείνος ήταν που διάλεξε και τον σκηνοθέτη. Επέλεξε τον Nicolas Winding Refn, παρόλο που είχε ολοκληρώσει μόλις μία ταινία.

Στην αρχή, βέβαια, είχε ενδοιασμούς. Η πρώτη τους συνάντηση δεν ήταν η καλύτερη. Ο Refn ταλαιπωρούταν από ίωση και δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Καθώς ο Gosling γύριζε τον σκηνοθέτη στο σπίτι του με το αμάξι, δεν μιλούσε κανείς. Αποφάσισε να ανοίξει το ραδιόφωνο που έτυχε να παίζει ένα γνωστό ποπ κομμάτι. Τόσε, ο Refn, με δάκρυα στα μάτια, αποκρίθηκε στον Γκόσλινγκ: «Ξέρω τι ταινία είναι αυτή. Θα μιλάει για έναν τύπο που οδηγάει όλη την ώρα, ακούγοντας ποπ μουσική, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να εκφραστεί».

Η ταινία βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του Τζέιμς Σάλις. Σεναριογράφος ήταν ο Χοσείν Αμίνι, ο οποίος όταν διάβασε το βιβλίο για πρώτη φορά, δήλωσε πως ήταν «πολύ σύντομο, πολύ σκοτεινό, σαν ένα ποίημα». Ο Αμίνι χρειάστηκε να κάνει αρκετές αλλαγές στο σενάριο, καθώς ήταν γραμμένο στα μέτρα μιας ταινίας δράσης ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Ρεφν όμως είχε στη διάθεσή του μόλις 15 εκατομμύρια. Από τις μεγαλύτερες αλλαγές, ωστόσο, ήταν αυτή της Αϊρίν, της κοπέλας που ερωτεύεται ο σιωπηλός οδηγός του Γκόσλινγκ. Αν και ο ρόλος προοριζόταν για λατίνα ηθοποιό, ο Αμίνι ξανάγραψε τον ρόλο μόλις είδε τη γλυκιά βρετανή Carey Mulligan. Η τελευταία είχε απορρίψει άλλη δουλειά για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία του Refn. Μάλιστα, μαζί με τον σεναριογράφο έμεναν στο σπίτι του σκηνοθέτη, για να δουλέψει καλύτερα τον ρόλο της.

Ο Nicolas Winding Refn περνούσε ατέλειωτες ώρες με τους ηθοποιούς πριν από τα γυρίσματα, αλλά και ανάμεσα στα διαλείμματα, αναλύοντας τον τρόπο που ο καθένας θα ανέπτυσσε τον ρόλο του. Δεν τον ενδιέφεραν οι διάλογοι, αλλά ο τρόπος που «συνομιλούσαν» τα βλέμματα των ηθοποιών. Αυτό φαίνεται, άλλωστε ξεκάθαρα και στη σχέση μεταξύ του οδηγού και της Αϊρίν. Χωρίς πολλές κουβέντες, ο σεναριογράφος ξεγύμνωσε τους χαρακτήρες από άσκοπα λόγια γιατί επιθυμούσε να «δει δύο ανθρώπους καταπιεσμένους, που θέλουν να κάτι κάτι τόσο απεγνωσμένα και να το λένε με τα μάτια. Ήταν αστείο σε κάποιες περιπτώσεις, γιατί έμοιαζε σαν γυριζόταν βωβή ταινία».

Πράγματι, το έργο είχε ελάχιστους διαλόγους και πολλή μουσική. Ο Ryan Gosling σε ολόκληρη την ταινία ξεστόμισε συνολικά 891 λέξεις! Το περίφημο σατέν μπουφάν με τον σκορπιό και ο μύθος πίσω από αυτό Το περίφημο σατέν μπουφάν με τον σκορπιό Στο «Drive» εντύπωση έκανε και το ιδιαίτερο πανωφόρι του πρωταγωνιστή. Ένα μπουφάν σε σατέν μπεζ-χρυσό χρώμα και ένας τεράστιος σκορπιός- στάμπα στην πλάτη. Η ιδέα ήταν του Ρεφν. Ο σκηνοθέτης ανέφερε πως πηγή υπήρξε το τραγούδι των «KISS», «I was made for loning you» και δήλωσε για το συγκεκριμένο μπουφάν πως «ο οδηγός έπρεπε να φορά ένα σατέν τζάκετ σαν πανοπλία, και η εικόνα του σκορπιού παρέπεμπε σε αυτό το είδος προστασίας, θεωρώ. Και για κάποιον ανεξήγητο λόγο, το μπουφάν ταίριαζε υπέροχα με το τραγούδι των KISS. Δεν μπορώ να το εξηγήσω διαφορετικά».

Ο Gosling, όμως, το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Κατά τη διάρκεια γυρισμάτων σε μια ταράτσα, ο ηθοποιός γύρισε στον σκηνοθέτη και τον ρώτησε: «Γιατί να μην πω την ιστορία με τον βάτραχο και τον σκορπιό;». Ο μύθος θέλει έναν σκορπιό να ζητάει από έναν βάτραχο να τον περάσει την απέναντι όχθη του ποταμιού. Ο βάτραχος διστάζει στην αρχή, γιατί φοβάται ότι ο σκορπιός θα τον τσιμπήσει. Ο σκορπιός του απαντά ότι δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί θα υπέγραφε την καταδίκη και των δύο. Στα μισά της διαδρομής, όμως, ο σκορπιός τσίμπησε τον βάτραχο, με αποτέλεσμα να πνιγούν και οι δύο. Ο βάτραχος πριν πεθάνει ρώτησε τον σκορπιό γιατί τον τσίμπησε, με τον σκορπιό να αποκρίνεται πως «αυτή είναι η φύση μου». Όπως η συμπεριφορά ορισμένων ανθρώπων παραμένει ανεξέλεγκτη, ανεξάρτητα τις συνέπειές, έτσι και ο πρωταγωνιστής σε όλη τη διάρκεια της ταινίας βρίσκεται διχασμένος σε ένα δίπολο, όπου μέχρι το τέλος δεν γνωρίζει αν υπερισχύει ο βάτραχος ή ο σκορπιός.

Η ταινία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Καννών και ο Gosling εδραιώθηκε ως ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του.

Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.