Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςΤα πρώτα σχόλια για την νέα ταινία του Will Smith

Τα πρώτα σχόλια για την νέα ταινία του Will Smith

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]Ο[/dropcap] Will Smith είναι από τα πολύ μεγάλα ονόματα του Hollywood και παρόλο που εδώ και μερικά χρόνια οι επιλογές του είναι αμφιλεγόμενες έχουν πάντα ενδιαφέρον, όπως συμβαίνει και με το Gemini Man, όπου τα βάζει με τον εαυτό του.

 

O Ang Lee μετά το «Billy Lynn’s Long Halftime Walk», που πέρασε και δεν ακούμπησε στο εξωτερικό (εδώ δεν προβλήθηκε), στην νέα του ταινία «Gemini Man» έχει τον Will Smith εις διπλούν και βγήκαν τα πρώτα σχόλια.

CinemaBlend: Instead, what Gemini Man represents is a film that’s crossed the finish line, only to look back at what it could have been and sigh. While Ang Lee’s technical mastery is something you need to see to believe, the story that sits behind the stunning visuals is a little hollow and dated. Gemini Man is the ultimate catch-22. It’s a story that would have worked so much better when it started development in 1997, but now includes current-era visual effects that best serve the spectacle Gemini Man sets out to achieve.

IndieWire: But it’s the script that fails the concept. Once the initial shock of the twist has worn off, revelatory conversations are paced with a total lack of tension, acting as wooden narrative roadblocks rather than crucial words between actual living, thinking human beings. Everything is in service of the aesthetic – in the same way that Junior struggles to become his full self, a clone with a soul, Gemini Man fails to ever fully become a whole movie, surviving instead as a successful science experiment of great tech and poor heart.

Variety: Here, there’s something off about his mouth, a slight lag to the way his lips move, like watching a hologram or a video-game character. And yet, just as Junior gets his chance to redeem himself in the good guys’ eyes, so too does he win us over, incrementally, in a series of dramatic scenes that call for the kind of finely calibrated forehead-creasing, eye-narrowing nuance that’s missing early on. This CG clone may not be ready to take Will Smith’s place just yet, but with a bit more refinement, he could conceivably hasten the star’s retirement.

Hollywood Reporter: Behind its high-tech visual gimmicky, Gemini Man is a dumb, depthless, undemanding fanboy pleaser which plants Smith dangerously close to Liam Neeson and Nicolas Cage in the midlife action-man league.

The Wrap: Lee was patently less interested in the whys and wherefores of cloning than he was in other technological advances. Principally, there is the digital de-aging which allows Smith to look like his current grey-templed self and also like the goofy youth he was on The Fresh Prince of Bel-Air. The gimmick works well enough, in that Junior doesn’t seem much more fake than anything else in Gemini Man, so that’s something.

Screen Daily: Undoubtedly, this level of technical finesse puts all departments under immense stress. With such intense pixelated scrutiny the actors struggle to convey naturalism in a film which wants to emphasize realism. While Dion Beebe’s cinematographic achievement is never anything less than impressive, it’s also there to be admired in itself, as opposed to always servicing the story. Colors, in particular natural greens, are too hard on the eye. And production design is extremely challenged to carry off studio work with any degree of believability. Some finished sequences mimic the experience of actually standing on a soundstage. Continuity is exposed, especially with the actors – hairlines, hair color, ‘injuries’.

Η ταινία έχει να κάνει με έναν επαγγελματία δολοφόνο ο οποίος προσπαθεί να αποσυρθεί από την ενεργό δράση και να πάρει σύνταξη. Επειδή όμως σε τέτοιες ταινίες αυτές οι αποφάσεις δεν είναι ποτέ εύκολες, για να μπορέσει να φύγει, θα πρέπει να αντιμετωπίσει ένα κλώνο του, 25 χρόνια νεότερο και στο ζενίθ των δυνατοτήτων του.

Εκτός από τον Will Smith πρωταγωνιστούν οι Mary Elizabeth Winstead, Benedict Wong, Clive Owen και αρκετοί ακόμα.

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ