Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΘέματαΣκηνοθέτες που κατάφεραν να κάνουν την καλύτερη ταινία τους με την... πρώτη

Σκηνοθέτες που κατάφεραν να κάνουν την καλύτερη ταινία τους με την… πρώτη

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 2.7]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 2.7]

[line]

[dropcap]Υ[/dropcap]πάρχουν πολλές ταινίες οι οποίες έχουν καταφέρει να αφήσουν εποχή και γενικότερα να χαρακτηριστούν από τις καλύτερες και πιο κλασικές του είδους, ενώ πολλές μπορούν να κατηγοριοποιηθούν και σε άλλα είδη.

 

Το Taste Of Cinema είναι μακράν ένα από τα καλύτερα site στην ανάλυση ταινιών, αλλά και αφιερωμάτων σχετικά με διάφορα είδη και παρακάτω θα δείτε ποιοι σκηνοθέτες κατάφεραν να κάνουν την καλύτερη ταινία τους με την… πρώτη.

1. Sidney Lumet – 12 Angry Men (1957)

Η ταινία ξεκινάει στην αίθουσα ενός δικαστηρίου όπου ένα 18χρόνο αγόρι από την Ισπανία καταδικάζεται με θανατική ποινή σε ηλεκτρική καρέκλα για την δολοφονία του πατέρα του. Ο δικαστής καλεί τους δώδεκα ένορκους να αποσυρθούν για να βγάλουν την ετυμηγορία τους. Για να “εκτελεστεί” ο 18χρονος κατηγορούμενος θα πρέπει να συναινέσουν και οι 12. Μέσα σε ένα ψυχρό, αλλά αποπνικτικό δωμάτιο με ένα μεγάλο τραπέζι και δώδεκα καρέκλες διαδραματίζεται όλη υπόθεση της ταινίας. Στην αρχή της συνεδρίας δείχνουν ότι οι ένορκοι είναι πεπεισμένοι πως ο νεαρός είναι ένοχος. Καλούνται να ψηφίσουν. Όλοι ψηφίζουν ότι είναι ένοχος εκτός από τον 8ο ένορκο (Χένρι Φόντα), ο οποίος διατηρεί αμφιβολίες για την ενοχή του νεαρού και προσπαθεί να πείσει τους υπόλοιπους έντεκα ενόρκους ότι τα στοιχεία δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όσο φαίνονται. Μέσα από διάφορες συζητήσεις μεταξύ τον ενόρκων ξεδιπλώνονται μπροστά μας δώδεκα διαφορετικές προσωπικότητες και η ταινία καταλήγει σε μια αποκάλυψη των αδυναμιών, των προκαταλήψεων και των προβλημάτων του κάθε ενόρκου. Πόσο εύκολα μπορείς να αποφασίσεις να στείλεις στο θάνατο έναν άνθρωπο; Πόσο αδιάσειστες μπορούν να είναι κάποιες μαρτυρίες; Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η υποκειμενικότητα, οι προκαταλήψεις ακόμη και η ανευθυνότητα του καθενός από τους δώδεκα;

[line]

https://www.youtube.com/watch?v=Dosg0p7LAB4

2. John Huston – The Maltese Falcon (1942)

Μετά το φόνο του συνεταίρου του κι ενός άντρα που παρακολουθούσε, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Σαμ Σπέιντ αναλαμβάνει να διαλευκάνει μια υπόθεση στην οποία μπλέκονται τρεις επικίνδυνοι κακοποιοί, μια μοιραία γυναίκα κι ένα πολύτιμο αγαλματίδιο.

[line]

3. Orson Welles – Citizen Kane (1942)

“Rosebud”. Προφέροντας αυτή την αινιγματική λέξη λίγο πριν εκπνεύσει, ο δισεκατομμυριούχος Τσαρλς Φόστερ Κέιν φαίνεται να δίνει το κλειδί τού αινίγματος της ύπαρξής του. Με τη βοήθεια αυτού του μοναδικού στοιχείου, ο επικεφαλής των επικαίρων “News on the March” αναθέτει σε ένα δημοσιογράφο της ομάδας του να ξετυλίξει το κουβάρι της ζωής αυτής της μεγάλης προσωπικότητας. Όσο συλλέγει μαρτυρίες από ανθρώπους που τον έζησαν από κοντά, τόσο καταλαβαίνει ποιος ήταν πραγματικά ο διάσημος μεγιστάνας. Στο τέλος της έρευνας, η οποία τον οδήγησε στο Παλάτι του Κέιν “Ξαναντού”, ένα ξύλινο έλκηθρο καίγεται. Στο πλάι είναι γραμμένη η λέξη “Rosebud”.Παραγωγός, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, ο 26χρονος τότε Ουέλς εμπνέεται από τη ζωή του δισεκατομμυριούχου Γουίλιαμ Ράντολφ Χιρστ.

[line]

4. Francois Truffaut – The 400 Blows (1959)

Ο Αντουάν Ντουανέλ είναι δεκατριών χρονών και ζει στο Παρίσι, με τους γονείς του. Η αδιαφορία των γονιών και η αυταρχική συμπεριφορά των καθηγητών του στο σχολείο, προκαλεί στον Αντουάν, ο οποίος ονειρεύεται την ελευθερία της θάλασσας, μια τάση φυγής από το καταπιεστικό, σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον. Έτσι, μετά από πολλές περιπέτειες, ανάμεσα στις οποίες και ο εγκλεισμός του στο αναμορφωτήριο, κατορθώνει να φθάσει επιτέλους στην θάλασσα…

[line]

5. Jean-Luc Godard – Breathless (1960)

Ο Μισέλ Πουακάρ είναι ένας μικροκακοποιός που καταζητείται για το φόνο ενός αστυνομικού. Η Πατρίσια Φρανκίνι είναι μια ατίθαση Αμερικανίδα φοιτήτρια που πουλάει τη Herald Tribune στους δρόμους του Παρισιού. Εκείνη τον κρύβει και ένας έρωτας γεννιέται ανάμεσά τους. Οι αστυνομικοί όμως σιγά σιγά τον πλησιάζουν και έτσι σχεδιάζει την απόδρασή του στην Ιταλία, μαζί φυσικά με την όμορφη αγαπημένη του. Θα τα καταφέρει να ξεφύγει;

[line]

6. Mike Nichols – Who’s Afraid of Virginia Woolf? (1966)

Ο Τζορτζ, ένας μεσήλικος καθηγητής, και η Μάρθα, η νευρωτική γυναίκα του, προσκαλούν σε γεύμα στο σπίτι τους ένα ζευγάρι νέων. Η ένταση των σχέσεων, ως ένας συνεχής αγώνας για την επικράτηση, μεταδίδεται από τους οικοδεσπότες στους προσκεκλημένους.

[line]

7. Terrence Malick – Badlands (1973)

Όταν ο πατέρας τής 15χρονης Χόλι δεν συναινεί στο δεσμό της με τον Κιτ, εκείνος τον σκοτώνει. Οι δυο νέοι φεύγουν από τη Νότια Ντακότα με προορισμό τη Μοντάνα, αλλά η απελπισμένη τους φυγή θα σημαδευτεί από σωρεία φόνων.

[line]

8. David Lynch – Eraserhead (1977)

Ενας κακόμοιρος υπάλληλος σε διακοπές παντρεύεται την έγκυο φίλη του και στη συνέχεια μένει κλεισμένος σπίτι του για να φροντίζει το παιδί τους, ένα φρικτό στην όψη πλάσμα.

[line]

9. Frank Darabont – The Shawshank Redemption (1994)

Ο Άντι, ένας νεαρός τραπεζίτης, θα βρεθεί κλεισμένος στη φυλακή αφού καταδικαστεί άδικα σε ισόβια για τη δολοφονία της γυναίκας του και του εραστή της. Ο φαινομενικά ήπιος χαρακτήρας του και οι εξωτερικά αδιάφορες αντιδράσεις του τον φέρνουν αντιμέτωπο με τους περισσότερους συγκρατούμενούς του, εκτός από τον ισοβίτη Ρεντ, που είναι ο μόνος που τον πλησιάζει. Σταδιακά οι δύο τους ανακαλύπτουν τη δύναμη της φιλίας και της ελπίδας σε ένα οδοιπορικό 20 ετών, ώσπου η μοίρα οδηγεί και τους δυό στη λύτρωση…

[line]

10. Sam Mendes – American Beauty (1999)

Ένας… μακαρίτης αφηγείται την αποδιάρθωση των δεσμών ανάμεσα στα μέλη της οικογένειάς του και τα γεγονότα που οδήγησαν στο θάνατό του.

[line]

– Ακόμα μπορείτε να δείτε σε παρόμοια θέματα:

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ