Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςΣε άμεσο κίνδυνο το Ιντεάλ

Σε άμεσο κίνδυνο το Ιντεάλ

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]Τ[/dropcap]ο μέλλον για την ιστορική αίθουσα της Αθήνας είναι ακόμα επίφοβο. Τον περασμένο Νοέμβριο είχαμε αναφερθεί στις προσκλήσεις ενδιαφέροντος για τα ακίνητα που στεγάζουν τις αίθουσες Ιντεάλ, Αελλώ και Άστορ, με τον ΕΦΚΑ να μην δεσμεύεται εκεί για τη διατήρησή τους.

 

Κατόπιν αντιδράσεων, ο ΕΦΚΑ είχε προβεί σε διευκρινίσεις τις οποίες όμως διαβάζοντας προσεκτικά γίνεται σαφές πως ειδικά όσο αφορά το Ιντεάλ, ήταν κάθε άλλο παρά καθησυχαστικές. Ενώ ας πούμε για το Αελλώ η απάντηση είναι σαφής («δεν υφίσταται κανένα θέμα αλλαγής της χρήσης του»), για το Ιντεάλ η απάντηση είναι μακροσκελής, ασαφής και ύποπτη:

«Εντοπίστηκαν στατικά προβλήματα σε ολόκληρο το κτιριακό συγκρότημα επί της Οδού Πανεπιστημίου 46. Την κατάσταση του κτιρίου επιδείνωσε η πρόσφατη πτώση τοίχου στην πίσω πλευρά του κινηματογράφου, όπου γειτνιάζει με το κτίριο του Ελληνικού Ωδείου, επί της Οδού Φειδίου, η οποία ανέδειξε και μία σειρά από κτιριακές επεμβάσεις που έχουν γίνει και οι οποίες χρήζουν αντιμετώπισης. Τόσο για τη συνολική αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος όσο και για την εκμετάλλευσή του, βρίσκεται ανοικτή διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή. Όσοι υποψήφιοι επενδυτές ήρθαν σε επαφή με τον e-ΕΦΚΑ βλέπουν θετικά τη διατήρηση της χρήσης της αίθουσας ως κινηματογράφου με ταυτόχρονη αναβάθμιση αυτής μέσα από την αξιοποίησή της και για θεατρικές παραστάσεις ή άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, καθώς απαιτούνται επιπλέον οικονομοτεχνικές μελέτες, για να υπολογιστεί το ακριβές κόστος αποκατάστασης, αλλά και απόσβεσης της επένδυσης».

Τώρα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Cinemagazine, οι φόβοι μας γίνονται πραγματικότητα. Αυτή η αοριστία στην παραπάνω τοποθέτηση κρύβει πράγματι από πίσω την απόπειρα εκμετάλλευσης της αίθουσας ως συνεδριακό χώρο ξενοδοχείου, καθώς τώρα ο e-ΕΦΚΑ με έγγραφό του προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αιτείται τον μη χαρακτηρισμό ως διατηρητέας της χρήσης του κινηματογράφου Ιντεάλ.

Το Cinemagazine αναφέρει πως ύστερα από τον πλειοδοτικό διαγωνισμό του Νοεμβρίου, ανάδοχος από τη σχετική απόφαση κατακύρωσης ορίστηκε η επιχείρηση «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ MITSIS COMPANY ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με μηνιαίο μίσθωμα 70.000 ευρώ και πως «στα πλάνα της συγκεκριμένης εταιρείας είναι η μετατροπή του κινηματογράφου ΙΝΤΕΑΛ σε συνεδριακό χώρο και θέατρο». Χωρίς φυσικά να τονίζεται πουθενά η αναμενόμενη αναλογία ανάμεσα στις λειτουργίες αυτές.

Αποκλειστική βάση της επιχειρηματολογίας περί αποχαρακτηρισμού της αίθουσας ως διατηρητέας είναι ένα άρθρο από το Αθηνόραμα του οποίου μάλιστα το κεντρικό επιχείρημα ήταν το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να επιχειρηματολογήσει υπέρ της αναγκαιότητας διατήρησης της αίθουσας.

«Σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες υπάρχουν παραδοσιακές μεγάλες αίθουσες στο κέντρο. Δεν μπορείς να το στερήσεις αυτό. Είναι προϊόν πολιτισμού, είναι ένα πολιτιστικό θέμα που αφορά κάθε πρωτεύουσα. Δεν υπάρχει πρωτεύουσα που στην καρδιά της να μην έχει σινεμά ή να έχει μόνο μία-δύο. Πολιτιστικά, είναι έγκλημα αυτό», μας έλεγε τον Νοέμβριο ο Σπύρος Σπέντζος, ένας από τους διαχειριστές του Ιντεάλ, το οποίο πρόσφατα έκλεισε έναν αιώνα ζωής αλλά μπορεί να βρει το τέλος του απέναντι στην ανεξέλεγκτη ξενοδοχειακή ανάπτυξη του κέντρου.

«Βασικό κριτήριο για τη λήψη της όποιας απόφασης από τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ παραμένει η άμεση αξιοποίηση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας που διαχειρίζεται ο φορέας και, παράλληλα, ο σεβασμός στην ιστορικότητα των κτιρίων και των χρήσεων αυτών», αναγραφόταν στην διευκρινιστική απάντηση τον Νοέμβριο. Ελπίζουμε σήμερα το αρμόδιο υπουργείο να σεβαστεί αυτή την πολιτιστική κληρονομιά, παρά την αδιανόητη απόπειρα του e-ΕΦΚΑ περί του αντιθέτου.

ΠΗΓΗ

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ