Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςΠλέον μπορείτε να απολαύσετε στο Netflix μια από τις σπουδαιότερες ταινίες που...

Πλέον μπορείτε να απολαύσετε στο Netflix μια από τις σπουδαιότερες ταινίες που έγιναν ποτέ.

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

 

ο Godfather είναι σίγουρα μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών και σίγουρα μια από εκείνες που υποκλίνεσαι στο μεγαλείο ηθοποιών, σκηνοθέτη και γενικότερα του επιτελείου και έκανε πρεμιέρα στο Netflix, όπου και μπορείτε να την δείτε.

Αρχικά από την Lifo θα διαβάσετε 10 facts που δεν γνωρίζαμε για την ταινία και ακολουθεί το παρασκήνιο της από τα όσα σας είχαμε γράψει και πιο παλιά.

  1. Ο Μάρλον Μπράντο, ο Τζέημς Κάαν και ο Ρόμπερτ Ντιβάλ απολάμβαναν να κάνουν mooning (να κατεβάζουν τα παντελόνια και να δείχνουν τα οπίσθιά τους) στο συνεργείο και τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Το τρίο είχε επιδοθεί σε διαγωνισμό mooning κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Νονού. Νικητής στέφθηκε ο Μάρλον Μπράντο όταν την 44η ημέρα των γυρισμάτων, έκανε το απόλυτο mooning κατεβάζοντας το παντελόνι του στη μέση μιας σκηνής με δεξίωση γάμου. Για την ανδρεία του αυτή, οι άλλοι δύο του έδωσαν καρφίτσα στην οποία αναγραφόταν “Mighty Moon King”.

2. Οι ηθοποιοί “μπήκαν” στους ρόλους τους κάνοντας παρέα με πραγματικούς μαφιόζους.
Ο Μάρλον Μπράντο προετοιμάστηκε για το ρόλο του μέσα από συναντήσεις με έναν γκάνγκστερ της οικογένειας Bufalino. Ο Πατσίνο, ο Κάαν και ο Ντιβάλ ακολούθησαν το παράδειγμά του και βρίσκονταν συχνά-πυκνά με μαφιόζους, με τον Κάαν να έχει συνδεθεί αρκετά με έναν διάσημο μαφιόζο, τον Carmine Persico , γνωστό και ως “το φίδι”.

3. Τα χάδια στη γάτα του Δον Βίτο Κορλεόνε στην εναρκτήρια σκηνή, ήταν αυτοσχεδιασμός. Στην πρώτη σκηνή, συναντάμε τον Δον Κορλεόνε να κάθεται στο γραφείο του χαϊδεύοντας μια γκρι γάτα που κρατά στην αγκαλιά του, την ώρα που ακούει μια έκκληση για βοήθεια. Η γάτα ωστόσο δεν ήταν μέρος της σκηνής. Στην πραγματικότητα, ήταν μια αδέσποτη γάτα η οποία έκανε βόλτες στο χώρο και ο Μπράντο αποφάσισε να την ενσωματώσει στη σκηνή.

4. Ο Μάρλον Μπράντο ήταν η τελευταία επιλογή του στούντιο παραγωγής για το ρόλο του Δον Βίτο Κορλεόνε. Αρχικά οι παραγωγοί δεν ήθελαν καν να ακούσουν το όνομα του Μάρλον Μπράντο για τον ρόλο του Δον Κορλεόνε, λόγω της φήμης που είχε ως δύσκολος ηθοποιός. Μεταξύ των άλλων επιλογών που εξετάστηκαν ήταν ο Λόρενς Ολίβιε, ο Τζορτζ Σκοτ, ο Άντονι Κουίν και ο Έρνεστ Μποργκνάιν. Ωστόσο η επιμονή του Κόπολα αλλά και του συγγραφέα του βιβλίου, Μάριο Πούτζο, έφεραν τον Μάρλον Μπράντο στο στούντιο όπου και προσελήφθη υπό την προϋπόθεση ότι θα δούλευε με ποσοστό επί των κερδών και ότι θα συμφωνούσε σε μια δοκιμή – την πρώτη του από το 1953.

5. Το σενάριο του Νονού προτάθηκε σε πολλούς σκηνοθέτες πριν καταλήξει στον Κόπολα. Ο Ελίας Καζάν, ο Άρθουρ Πεν, ο Κόστα-Γκράβας, και ο Ρίτσαρντ Μπρούκς είναι μερικοί μόνο από τους κινηματογραφιστές που η Paramount πλησίασε στην αρχή για να σκηνοθετήσουν το best-seller του Πούτζο. Το στούντιο συμφώνησε τελικά να δώσει τη σκηνοθεσία στον Κόπολα, εν μέρει λόγω της ιταλικής καταγωγής του σκηνοθέτη και αφού η πρώτη εντύπωση του Κόπολα (δεν ήταν καθόλου θετική), αργότερα άλλαξε. Τελικά, ο Κόπολα συμφώνησε και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

6. Ο Μάικλ Κορλεόνε ήταν ο πιο δύσκολος ρόλος του κάστινγκ. Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα είδε τον Αλ Πατσίνο σε ένα έργο στο Μπρόντγουεϊ και αμέσως κατάλαβε ότι είχε βρει τον Μάικλ Κορλεόνε. Εκείνη την εποχή ωστόσο ο Αλ Πατσίνο ήταν άγνωστος, ενώ δεν τα πήγε και τόσο καλά στο δοκιμαστικό για το ρόλο. Το στούντιο επέμεινε να πάρει το ρόλο ένα μεγάλο όνομα, όπως ο Γουόρεν Μπίτι ή ο Τζακ Νίκολσον. Με την ημερομηνία έναρξης των γυρισμάτων να πλησιάζει, το στούντιο υπέκυψε στις επιθυμίες του Κόπολα.

7. Ο Κόπολα δεν ήθελε να σκηνοθετήσει το sequel. Ο Κόπολα έπαθε σύνδρομο burn out στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας της τριλογίας και αρνήθηκε να συνεχίσει. Μετά από πολύ καλόπιασμα από την πλευρά της παραγωγής συμφώνησε, με την προϋπόθεση ότι o παραγωγός Robert Evans, ο οποίος τον κυνηγούσε κατά τη διάρκεια της πρώτης ταινίας, θα έμενε έξω από τα πόδια του και ότι θα ονόμαζε την ταινία Ο Νονός: Μέρος ΙΙ.

8. Ο Αλ Πατσίνο έβγαλε αστεία λεφτά για το ρόλο του στο Νονό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν στην αφάνεια εκείνη την εποχή, ο Αλ Πατσίνο έλαβε ένα σχετικά ασήμαντο ποσό (35.000$) για την πρώτη ταινία. Ωστόσο, μετά την επιτυχία του Νονού, καθώς και τις εξαιρετικές ερμηνείες του στο Σκιάχτρο και το Σέρπικο (για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ), στο δεύτερο μέρος της τριλογίας, μπήκαν στις καταθέσεις του 600.000 $, καθώς και ένα ποσοστό 10% από τα ακαθάριστα έσοδα της ταινίας.

9. Ο Κόπολα δεν ήθελε να δώσει στην αδελφή του, Τάλια Σάιρ, το ρόλο της Κόνι Κορλεόνε Ρίτζι. Ο Κόπολα συνήθιζε να δίνει (δευτερεύοντες) ρόλους σε διάφορα μέλη της οικογένειας του, όσον αφορούσε όμως την αδελφή του Τάλια Σάιρ, πίστευε ότι ήταν πάρα πολύ όμορφη για να παίξει μια γυναίκα που υποτίθεται ότι είναι νοικοκυρά. Το δοκιμαστικό όμως ήταν εκπληκτικό και ο Κόπολα υποχώρησε για να μην της στερήσει μια ευκαιρία ζωής.

10. Η Ιταλο-αμερικανική Oμοσπονδία Πολιτικών Δικαιωμάτων διαμαρτυρήθηκε έντονα για το Νονό. Εκείνη την εποχή, η Ιταλο-αμερικανική Ομοσπονδία Πολιτικών Δικαιωμάτων, η οποία ασκούσε μεγάλη εξουσία στην πόλη της Νέας Υόρκης, αντιτάχθηκε στην αρνητική εικόνα που έβγαζε προς τα έξω η ταινία για τους Ιταλούς. Ως παραχώρηση και καλή θέληση, ένας παραγωγός προσφέρθηκε να δωρίσει μέρος των εσόδων στο ταμείο του νοσοκομείου της Ομοσπονδίας και να δώσει κάποιους μικρούς ρόλους στα μέλη της. Η προσφορά αποσύρθηκε μετά από την αρνητική δημοσιότητα που έλαβε.

Έχουν ειπωθεί αναμφίβολα πάρα πολλά για την ταινία, ωστόσο ο Francis Ford Coppola με αφορμή την κυκλοφορία της σε 4Κ, ανέφερε πως δεν ήταν τόσο σίγουρος αρχικά πως θα γινόταν επιτυχία, για την ακρίβεια φοβόταν το ακριβώς αντίθετο.

Τα προβλήματα ήταν πολλά, η αμφισβήτηση μεγάλη και τα προγνωστικά εναντίον όλων. Ωστόσο, ο Francis Ford Coppola και το επιτελείο του άφησε εποχή με μια θρυλική ταινία που κλείνει 50 χρόνια φέτος και έδωσε συνέντευξη στο Variety.

Ανέφερε πως είχε πολύ μεγάλο άγχος εκείνη την εποχή, φοβούμενος (όπως σε κάθε αντίστοιχη ταινία που έκανε) τις πρώτες εντυπώσεις και ήξερε πως δεν ήταν στο χέρι του απόλυτα το να κριθεί επιτυχημένη η ταινία. Ωστόσο, ο χρόνος τα… γιατρεύει όλα και έτσι 50 χρόνια μετά συζητιέται ακόμα το αριστούργημα του και αυτό είναι βραβείο από μόνο του, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει.

Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ταινίες σαν το Godfather και μπορεί να ήταν θετικό αυτό, ωστόσο φοβήθηκε πως μπορεί να αποδειχθεί μεγάλη αποτυχία, καθώς πήρε ρίσκο φτιάχνοντας κάτι που ίσως έμοιαζε… εκτός εποχής και ασυνήθιστο για τις προσδοκίες που υπήρχαν.

O Αl Pacino είχε αναφέρει σε συνέντευξη στον Dave Itzkoff στους New York Times (με την βοήθεια της Καθημερινής) σχετικά με το παρασκήνιο του Godfather:

  • Για το πώς προέκυψε για πρώτη φορά ο ρόλος του Μάικλ Κορλεόνε;

– Εκείνη την περίοδο, δεν είχα επιλογή. Ο Φράνσις (σ.σ.: Κόπολα) με ήθελε. Είχα κάνει μόνο μία ταινία και δεν με ενδιέφεραν οι ταινίες σε τέτοιο βαθμό, όπως στη συνέχεια. Το μυαλό μου ήταν αλλού. Αισθανόμουν εκτός τόπου και χρόνου στις πρώτες ταινίες που είχα παίξει.

  • Την συνάντηση με τον Κόπολα:

– Για να περιγράψω λίγο την ιστορία, ο Φράνσις είχε την εταιρεία παραγωγής Zoetrope και στην ίδια παρέα ήταν ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Μάρτιν Σκορσέζε και ο Μπράιαν ντε Πάλμα. Θυμάμαι ότι είχα δει κάποιους από αυτούς και ο Φράνσις μου ζήτησε να πάω στο Σαν Φρανσίσκο αφότου με είδε στο θεατρικό που έπαιζα στο Μπρόντγουεϊ.

Για την Paramount που ήταν αντίθετη στο να παίξει τον ρόλο:

– Είχαν απορρίψει όλη τη διανομή! (Γέλια) Απέρριψαν τον Μπράντο. Απέρριψαν τον Τζίμι Κάαν και τον Μπομπ Ντιβάλ. Υπήρχε αντιπαράθεση.

  • Σχετικά με κάποιες δοκιμαστικές λήψεις για τον «Νονό», όπου έχει διαρκώς ένα ύφος σαν να ντρέπεται όταν του ζητούν να επαναλάβει το ίδιο κείμενο.

– Ναι. Πάντα είχα αυτό το ύφος. (Γέλια) Ηταν μια βιτρίνα που με βοηθούσε να περνάω τις ακροάσεις. Επειδή σπουδαίοι ηθοποιοί έκαναν ακροάσεις για τον ρόλο. Αλλά εδώ είναι το μυστικό: όποιος και αν ήταν ο λόγος, ήξερα ότι θέλει εμένα. Και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να σε θέλει ο σκηνοθέτης.

Nα θυμήσουμε πως ο Francis Ford Copola είχε αποκαλύψει παλαιότερα πως παραλίγο να μην δούμε ποτέ την ταινία, γιατί όχι απλά είχε πολύ δύσκολα γυρίσματα, αλλά υπήρξαν μερικές αποφάσεις για το καστ, ακόμα και για την θέση του ίδιου, που πέρασαν από… χίλια κύματα. Αυτό έγινε τόσο όσον αφορά τον ίδιο, όσο και με τους πρωταγωνιστές Marlon Brando και Al Pacino.

Αρχικά, η Paramount ήθελε να τοποθετήσει χρονικά το σενάριο της ταινίας στη δεκαετία του 1970 και να κάνει κάτι «φθηνό και γρήγορο», ωστόσο παρά τα αμέτρητα προβλήματα οι δύο ταινίες Godfather κέρδισαν εννέα Όσκαρ και είναι από τις καλύτερες όλων των εποχών.

Υπήρξε μια σκηνή που έπεισε τους παραγωγούς να δώσουν στον Francis Ford Copolla την ταινία The Godfather, καθώς την θεωρούσαν αρκετά μεγάλη και αργή, με light χρήση βίας και στην Paramount πίστευαν πως είχαν μια εισπρακτική αποτυχία στα χέρια τους, ενώ πιο πριν είχε προταθεί στους Arthur Penn, Elia Kazan, Richard Brooks μεταξύ άλλων για την σκηνοθεσία, οι οποίοι αρνήθηκαν. Όταν όμως είδαν το παρακάτω στιγμιότυπο στο οποίο ο Michael Korleone σκοτώνει τους Sollozzo και McCluskey, αναθεώρησαν και έτσι έγινε μια από τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών.

Παραγωγή: 1972, 1974, 1990

Σκηνοθεσία: Francis Ford Coppola

Ηθοποιοί: Marlon Brando, Al Pacino, Robert De Niro, John Cazale, Diane Keaton, Richard S. Castellano, Robert Duvall, James Caan, Talia Shire, Andy Garcia, Eli Wallach, Joe Mantegna, Bridget Fonda, George Hamilton, Sofia Coppola

Διάρκεια: 520 λεπτά

Godfather

Στο επικό αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Μάρλον Μπράντο βραβεύτηκε με το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως πατριάρχης της οικογένειας Κορλεόνε. Ο Κόπολα ζωγραφίζει ένα ανατριχιαστικό πορτρέτο της ανόδου της ιταλικής μαφίας στην Αμερική, μέχρι σχεδόν και την τελική της πτώση.

Godfather Part II

Το εκπληκτικό δεύτερο μέρος του “Νονού” συνεχίζει να αφηγείται την επική ιστορία δύο γενιών συνεχούς εξουσίας μέσα στην οικογένεια Κορλεόνε. Εδώ ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα ξεδιπλώνει δύο βασικές ιστορίες: τις ρίζες και την άνοδο του νεαρού Ντε Βίτο, τον οποίο υποδύεται με καταπληκτικό τρόπο ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Godfather Part III

Στην Αμερική της δεκαετίας του ’60, ο Μάικλ παραμένει αρχηγός της οικογένειας Κορλεόνε, τώρα όμως κυριεύεται από δύο μεγάλα πάθη: ψάχνει για έναν κατάλληλο διάδοχο και προσπαθεί να βγάλει την οικογένειά του από το έγκλημα.

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ