Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΘέματαΟι ταινίες του Christopher Nolan με βάση τις βαθμολογίες του IMDB

Οι ταινίες του Christopher Nolan με βάση τις βαθμολογίες του IMDB

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 2 Average: 3]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 2 Average: 3]

[line]

[dropcap]Ο[/dropcap] Christopher Nolan είναι με διαφορά ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες της εποχής μας και κάθε του ταινία αναμένεται με ξεχωριστό ενδιαφέρον, καθώς δείχνει να έχει κάτι ξεχωριστό.

 

Παρακάτω στην σχετική λίστα θα δείτε το ranking με τις ταινίες του Christopher Nolan με βάση τις βαθμολογίες του IMDB από κάτω προς τα πάνω. Παραθέτουμε και την δική μας άποψη για όσες έχουμε γράψει και θα θέλαμε να μας γράψετε για τις λίστες προτίμησης σας.

  • Insomnia – Βαθμολογία: 7.2

Στην παγωµένη Αλάσκα, ο ήλιος του µεσονυχτίου καθοδηγεί τους ντετέκτιβ Γουίλ Nτόρµερ και Χαπ Έκχαρτ στην αναζήτηση ενός ιδιόρρυθμου δολοφόνου, παρά την παρελκυστική τακτική της τοπικής αστυνομίας. Mε τη συνδροµή της ανερχόµενης ντετέκτιβ Ελι Μπερ, θα στήσουν παγίδα στον δολοφόνο, η οποία όµως θα αποβεί µοιραία για τον Έκχαρτ µε την τραγική ευθύνη του Ντόρµερ. Η ζωή του Ντόρµερ θα γίνει µια ψυχοπαρανοϊκή κατάβαση στα άδυτα της συνείδησής του, µέσα σε ένα νοσηρό λευκό τοπίο αγρύπνιας και ενοχής. Τα χειρότερα όµως αρχίζουν όταν ο δολοφόνος Γουόλτερ Φιντς, ως µοναδικός αυτόπτης µάρτυρας, τον εκβιάζει ανοιχτά διεκδικώντας αµοιβαίο «κουκούλωµα» των υποθέσεων και µπλέκοντας τον σε ένα ύπουλο δίχτυ χειραγώγησης.

Αναμφίβολα μια από τις πιο υποτιμημένες ταινίες του σκηνοθέτη με υποβλητική ατμόσφαιρα, εξαιρετικές ερμηνείες από Al Pacino και Robin Williams, σε μια must-see προσπάθεια.

Oπλισμένος μόνο με μία λέξη, το Tenet, ο Πρωταγωνιστής αναλαμβάνει μία μυστηριώδη αποστολή για να σώσει ολόκληρο τον κόσμο, με φόντο τον αινιγματικό κόσμο της διεθνούς κατασκοπείας, σε συνθήκες που τέμνουν τη διάσταση του χρόνου.

Φανταστικό οπτικοακουστικά, ήθελε λίγη δουλίτσα σεναριακά, ωστόσο παρά τις όποιες αδυναμίες, δίνει κάτι που λείπει από το σινεμά της εποχής μας: μια ταινία με ψυχή. Είτε την λατρέψετε, είτε δεν σας αρέσει τόσο, δεν μπορείτε παρά να παραδεχτείτε ότι έχει γίνει με μεράκι, έχει πολλές έξυπνες ιδέες και σίγουρα αν μπεις στο κλίμα της, αποκλείεται να μην περάσετε καλά. Θα ήταν όμως λανθασμένο να αντιμετωπιστεί σε σύγκριση με κάποια άλλη ταινία του Nolan, συνεπώς καλό θα ήταν να την δείτε σαν μια μεμονωμένη προσπάθεια.

  • Following – Βαθμολογία: 7.5

Ένας νεαρός άντρας, βρίσκεται μεταξύ επαγγελμάτων και με φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας. Για να πετύχει τον σκοπό του και να έχει έμπνευση «ακολουθεί» άγνωστα άτομα στο δρόμο. Τους παρατηρεί προσεχτικά, μαθαίνει που μένουν, μαθαίνει τις συνήθειες τους και χτίζει ιστορίες πάνω τους. Έχει δημιουργήσει κανόνες, τόσο για την δική του ασφάλεια, όσο και για την δική τους. Τι θα γίνει όμως, όταν τους παραβιάσει;

Μπορεί να είναι στα χαρτιά η πιο “άγνωστη” ταινία του σκηνοθέτη στο ευρύ κοινό αλλά σίγουρα είναι αυτή που μας σύστησε έναν πολύ μεγάλο δημιουργό, φανερώνοντας πολλές από τις αρετές του και πρόκειται για μια από αυτές που θεωρούνται εμπειρία ζωής.

Αναφέρεται στην «Επιχείρηση Ντιναμό», μια αποστολή διάσωσης 198.000 Βρετανών και 140.000 Γάλλων και Βέλγων στρατιωτών, οι οποίοι είχαν αποκοπεί από τις μονάδες τους και περικυκλωθεί από τους Ναζί στην βόρεια Γαλλία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η ταινία χωρίς φανφάρες και περιττές σκηνές βγάζει έναν απίστευτο δυναμισμό, μια ένταση που θα παρασύρει τον θεατή και γενικότερα όλα όσα πρέπει να έχει μια πολεμική ταινία, με καταπληκτική φωτογραφία, προσεγμένη σκηνοθεσία και φυσικά εντυπωσιακά σκηνικά.

Σε όλη την διάρκεια έχει ενδιαφέρον, καταφέρνει να δημιουργήσει μια ταινία που θα μείνει στο μυαλό του θεατή, ως κάτι το ξεχωριστό, πετυχαίνει τον σκοπό της με την εκπληκτική σκηνοθετική μαεστρία του δημιουργού, ενώ μερικά φρέσκα πρόσωπα στο cast που (ειδικά και για πρωτομεφανιζόμενοι) δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες.

Ο νεαρός Bruce Wayne γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας των γονιών του από ένα ληστή. Για το συμβάν αυτό ο Bruce αισθάνεται υπεύθυνος και ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Έτσι μόλις ενηλικιώνεται αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Gotham City και να ταξιδέψει με στόχο να νικήσει τους εσωτερικούς του δαίμονες. Στην πορεία σκληραγωγείται και εκπαιδεύεται από μια ομάδα παρανόμων στα βουνά της Ασίας. Όταν επιστρέφει στη Gotham City, αποφασίζει να πολεμήσει το οργανωμένο έγκλημα που έχει διαβρώσει την πόλη την ώρα που η εταιρία των γονιών του διευθύνεται από έναν ανήθικο κερδοσκόπο. Πολύτιμοι βοηθοί του θα αποδειχθούν ο έμπιστος μπάτλερ Alfred, η παιδική του φίλη και σημερινή εισαγγελέας Rachel Dawes, ο ιδεαλιστής ντετέκτιβ Jim Gordon και ο Lucius Fox, επικεφαλής στο τμήμα Εφαρμοσμένων Επιστημών της εταιρείας Wayne. Ο Bruce θα επιλέξει να δράσει μέσα από μια συμβολική μορφή, που θα προκαλεί το φόβο και θα συμβολίσει τη δύναμη του καλού. Έτσι δημιουργείται το alter-ego του, ο Batman.

Ο Νolan έκανε delete σε ότι ξέραμε και είχαμε δεί και ξεκινάει τα πάντα από την αρχή. Μας παρουσιάζει στην αρχή τον δισεκατομμυριούχο Μπρούς Γουέιν να προπονείται ψυχοσωματικά από τον Λίαμ Νίσον στο Θιβέτ και γενικότερα μας παρουσιάζει μια αθέατη πλευρά του και “τσαλακώνει” την εικόνα του, κάτι που δεν είχαν κάνει οι προκάτοχοι του. Οι επίπονες αυτές διαδικασίες μας προετοιμάζουν για την απόφαση του να βοηθήσει την αγαπημένη του Gotham City να απαλλαγεί από την εκληματικότητα. Όμως δεν είναι άτρωτος και έτσι αποφασίζει να κάνει τις φοβίες του πλεονεκτημα του.

Ο Νolan στήνει αριστοτεχνικά τον μύθο του Βatman από την αρχή και τοποθετεί την δράση εκεί που χρειάζεται χαρίζοντας επιπλέον ανάσες αδρεναλίνης. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα του φιλμ είναι εξαιρετικά απειλητική και η Gotham City απεικονίζεται με πολύ καλό τρόπο. Δεν πέφτει στο “τρυπάκι” να αντιγράψει τους πρωτομάστορες του είδους Raimi του Spiderman και Singer των X-Men, αλλά αντίθετα υιοθετεί ένα δικό του ξεχωριστό στυλ, το οποίο και έκανε το reboot  του Batman μοναδικό.

Οκτώ χρόνια μετά το θάνατο του διπρόσωπου Harvey Dent και την καταστροφική δράση του Joker, η Gotham έχει πλέον βρει τη γαλήνη, χάρη στη φήμη του ηρωικού εισαγγελέα, την οποία ο Batman φρόντισε να προστατέψει αναλαμβάνοντας όλο το ανάθεμα για τις δολοφονίες που εκείνος διέπραξε ως Two-Face. Ωστόσο, σύντομα μία νέα, ασύγκριτα πιο εφιαλτική απειλή αναδύεται για την πόλη και ακούει στο όνομα Bane. Η αινιγματική Selina Kyle προειδοποιεί τον Bruce Wayne για το κακό που έρχεται, καθώς το alter-ego της περιμένει τον Batman να επανεμφανιστεί. Έτσι, παρότι οι αστυνομικές Αρχές κλιμακώνουν τις επιχειρήσεις τους σε μία απέλπιδα προσπάθεια να αναχαιτίσουν τον Bane, ο Wayne καλείται να φορέσει και πάλι τη στολή του Batman προκειμένου να αντιμετωπίσει έναν εξίσου ευφυή με εκείνον αντίπαλο.

Το TDKR εστιάζει περισσότερο από τις άλλες δυο ταινίες στον άνθρωπο Bruce Wayne, παρά στον μασκοφόρο Batman. Yπάρχουν αρκετές μελαγχολικές και σκοτεινές στιγμές στην ταινία, που αμφιβάλλεις αν βλέπεις τον ανίκητο Σκοτεινό ήρωα που λάτρεψαμε και αυτό είναι μεγάλη μαγκιά του Νolan, ο οποίος για ακόμα μια φορά δεν ακολούθησε την πεπατημένη και με την βοήθεια του Christian Bale, παρουσίασε έναν εντελώς διαφορετικό Batman.

  • Memento – Βαθμολογία: 8.4

Υστερα απο το θανατο της γυναικας του, ο πρωταγωνιστής ειναι αποφασισμενος να βρει τον δολοφονο και να τον σκοτωσει. Ομως τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα γι`αυτον καθως πασχει απο μια σπανια μορφη αμνησιας και τα μονα του οπλα ειναι οι σημειωσεις που κραταει και η φωτογραφικη του μηχανη.

Είναι μια εγκεφαλική ταινία, που “στιβει” το μυαλό του θεατή από το πρώτο πλάνο μέχρι και το τελευταίο. Η σκηνοθεσία του Νόλαν είναι εξαιρετική και η πλοκή κρατά τον θεατή σε αγωνία, δίνοντας του στοιχεία, αλλά χωρίς να τον κάνουν να υποψιαστεί το φινάλε. Η εξαιρετική καινοτομία να γυρίσει την ταινία από το τέλος στην αρχή, αλλά και το γεγονός πως ο πρωταγωνιστής έχει ως μόνα του όπλα μια φωτογραφική μηχανή Polaroid και τα τατουάζ στο σώμα του, απογειώνουν το όλο εγχειρημα. Η δε εξαιρετική σκηνοθεσία και το στιβαρό μοντάζ κάνουν ακόμα πιο έντονη την σινεφιλική αυτή εμπειρία. To σενάριο είναι ένα από τα πιο έξυπνα που έχουμε δεί τα τελευταία χρόνια με διαφορά και με τον Guy Pearce στον πρωταγωνιστικό ρόλο να δίνει ίσως την ερμηνεία της ζωής του. Tα λόγια είναι λίγα για να περιγράψουν αυτή την εξαιρετικά δομημένη ταινία και αν θέλετε μια ταινία που θα σας αφήσει άφωνους και θα βάλει το μυαλό σας σε σκέψεις τότε το Memento είναι η ταινία σας.

  • The Prestige – Βαθμολογία: 8.5

Δύο μάγοι της βικτοριανής εποχής ανταγωνίζονται ανελέητα μεταξύ τους, προσπαθώντας να κλέψουν ο ένας τα μυστικά του άλλου – μια εμμονή που τους οδηγεί σε όλο και πιο ακραίες πράξεις.

Εξιστορεί τις περιπέτειες μιας ομάδας εξερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν την πιο σημαντική και ηρωική αποστολή στην ανθρώπινη ιστορία: να ταξιδέψουν, μέσω μιας πύλης στο χρόνο, πέρα από τους φυσικούς περιορισμούς, για να ανακαλύψουν αν η ανθρωπότητα έχει μέλλον ανάμεσα στα αστέρια.

Εκείνο που δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς τον Christopher Nolan είναι ότι σε όλες του τις ταινίες (έτσι και εδώ στο Interstellar), προσπαθεί να “εξαντλήσει” την θεματολογία του και στην συγκεκριμένη περίπτωση το πως ο άνθρωπος μπορεί να αλλάξει το παρών και το μέλλον και φυσικά το κατά πόσο μπορεί να καθορίσει την τύχη του.Έστω και σε φιλοσοφικό αλλά και επίπεδο φαντασίας, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να προσπαθείς το αποκαλύψεις κατά την διάρκεια της ταινίας.

Παρουσιάζει όλες τις οπτικές γωνίες, έχει μερικές ανατροπές και το κυριότερο βασίζεται στο εξαιρετικά καλογραμμένο του σενάριο, το οποίο ενσωματώνει στην υπέροχη σκηνοθεσία του (εξαιρετικές οι ευρυγώνιες λήψεις του με επίκεντρο τους πρωταγωνιστές του και τα πλάνα του με την κάμερα στο χέρι όποτε αυτό χρειάζεται) αλλά και σε συνδυασμό με τις μοναδικές ερμηνείες των ηθοποιών του και ειδικότερα του εξαίσιου για ακόμα μια φορά Matthew McConaughey.

Σε μια εποχή κατά την οποία η τεχνολογία επιτρέπει την εισβολή στο ανθρώπινο υποσυνείδητο, ένας επαγγελματίας “κλέφτης” ονείρων έρχεται αντιμέτωπος με την υπέρτατη πρόκληση. Την εμφύτευση μιας ιδέας, αποστολή που θα αποδειχτεί θανάσιμα επικίνδυνη.

Η σκηνοθεσία του Νόλαν είναι εντυπωσιακή, σαρωτική και παρά την χρήση αρκετών ειδικών εφέ, εστιάζει πιο πολύ στο ψυχολογικό κομμάτι και παίζει πολύ με το μυαλό του θεατή. Σε μια διαρκή εναλλαγή πραγματικότητας και ονείρου, ο Ντι Κάπριο και η παρέα του προσπαθούν να πραγματοποιήσουν το φαινομενικά ακατόρθωτο: Να κάνουν το τέλειο έγκλημα και ενώ μέχρι τώρα έκλεβαν ιδέες από τα όνειρα ανθρώπων, τώρα θα πρέπει να εμφυτεύσουν.

Πλάνο-πλάνο από την αρχή μέχρι το τέλος, o Nόλαν γεμάτος από συμβολισμούς για κάθε κίνηση των ηρώων του, κάνει πολλές νύξεις και σχόλια πάνω στην ταινία του, για την σύχρονη κοινωνία. Καταρχήν, υπάρχει το προφανές, δηλαδή η διαρκής και άνιση μάχη του ανθρώπου με το υποσυνείδητο του, το οποίο εν πολλοίς καθορίζει τις περισσότερες φορές και τις πράξεις του.

Η μάχη για την κάθαρση του Gotham City από τα εγκληματικά στοιχεία βρίσκεται στα χέρια μίας δυναμικής, μυστικής συμμαχίας. Ο μασκοφόρος Batman (Christian Bale) – που δεν είναι άλλος από το μεγιστάνα playboy Bruce Wayne – ο υπαρχηγός της αστυνομίας James Gordon (Gary Oldman) κι ο ανερχόμενος ‘σταυροφόρος’ εισαγγελέας Harvey Dent (Aaron Eckhart) ηγούνται της προσπάθειας. Η σπουδαιότερη απειλή για την έννομη τάξη της πόλης όμως μόλις που αρχίζει να αχνοφαίνεται, τρομοκρατώντας πρώτα – παραδόξως – τις αρχηγικές φυσιογνωμίες του υποκόσμου κι ακούει στο όνομα Joker (Heath Ledger). Το χάος που απειλεί να φέρει ο μυστηριώδης εγκληματίας με το παράξενο μακιγιάζ είναι δυνατό να αλλάξει τις ισορροπίες δραματικά.

Τρία χρόνια μετά την εξαιρετική “επανεκκίνηση” του αγαπημένου υπερήρωα της DC, ο Νόλαν τολμάει να κάνει ένα σίκουελ ελαφρώς ανώτερο και κάνει πολλά βήματα μπροστά. Ενώ μπορούσε άνετα να επαναπαυτεί στην πρώτη ταινία όχι μόνο κάνει και δεύτερη ταινία αλλά καταφέρνει να την ξεπεράσει κιόλας.
Έτσι, εκεί που οι ταινίες με θέμα τον Batman είχαν αρχίσει να παίρνουν την κάτω βόλτα, ο Νόλαν “απογείωσε” τον μύθο του. Η δεύτερη ταινία λοιπόν, καταφέρνει να γίνει ακόμα πιο απειλητική και σκοτεινή και να μας χαρίσει έναν χαρακτήρα, που όχι μόνο δεν έχει ξεχαστεί, αλλά μνημονεύεται και για δεκαετίες.

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ