Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςO Christopher Nolan έκανε μια... θυσία για να "σώσει" το budget στην...

O Christopher Nolan έκανε μια… θυσία για να “σώσει” το budget στην ταινία Oppenheimer

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 4]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 4]

[line]

[dropcap]H[/dropcap] ταινία Oppenheimer του Christopher Nolan , για την οποία σας αναφέραμε την άποψη μας, είναι η πρώτη που θα κάνει χωρίς το στούντιο της Warner Bros, αλλά αυτή τη φορά για τα Universal Studios.

 

Η ταινία Oppenheimer στην Αμερική σπάει ταμεία στην Αμερική και παγκοσμίως έχει ξεπεράσει τα 700 εκ. δολάρια, αποτελώντας την πιο εμπορική που αφορά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και γενικότερα βιογραφική και ακατάλληλη. Μάλιστα ένα ακόμα μεγάλο ρεκόρ που έκανε είναι πως αποτελεί την πιο εμπορική ταινία στην Αμερική, που δεν κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του Box Office. Παράλληλα, ξεπερνώντας τα 777 εκ. δολάρια (και αναμένοντας να κλείσει στα 850 εκ.) είναι η τέταρτη πιο εμπορική για το 2023, η δεύτερη πιο εμπορική ακατάλληλη όλων των εποχών και η τρίτη συνολικά στις ταινίες του Christopher Nolan (όντας πίσω από τα TDKR, TDK).

Η ταινία του Christopher Nolan μπορεί να είναι η πιο απαιτητική παραγωγή του ενδεχομένως μόλις 57 μέρες για να γυριστεί και για αυτό… ευθύνεται ο σκηνοθέτης με μια πρωτοβουλία που πήρε, για να μην ξεφύγει το budget, που από τα 180 εκ. δολάρια αρχικά έπεσε στα 100 εκ.

Έτσι λοιπόν, όπως είπε και η σκηνογράφος Ruth De Jong ο Nolan έκοψε 30 μέρες από το πρόγραμμα των γυρισμάτων, με σκοπό να βάλει αυτά τα χρήματα του budget στα σκηνικά και τα εξωτερικά γυρίσματα. Δήλωσε τα εξής: “Έμοιαζε σα να γυρίζουμε μια $100 εκατομμυρίων ανεξάρτητη παραγωγή. Ο Chris ήθελε τα γυρίσματα να γίνουν κατά μήκος των ΗΠΑ… μόνο τα αεροπορικά εισιτήρια και το να μεταφέρουμε το συνεργείο σε όλα τα μέρη θα ήταν πανάκριβα. Χωρίς καν ακόμη να βάλω στη μέση τη κατασκευή τους Λος Άλαμος που δεν υπήρχε. Εκεί άρχισε να μοιάζει αδύνατον να γίνει η ταινία. Και τότε ο Chris είπε: Ξέχνα τα λεφτά. Ας σχεδιάσουμε αυτό που θέλουμε”. Κι αυτό ακριβώς κάναμε, και κατά την πρώτη μελέτη του προϋπολογισμού της πόλης μου ήταν 20 εκατομμύρια δολάρια. Ο Chris είπε, “Ναι, όχι. Σταματήστε.’ Είχαμε αυτό το τεράστιο λευκό μοντέλο και άρχισα να βγάζω κτίρια από αυτό, για να μην αναφέρω ότι θέλαμε να γυρίσουμε στη Νέα Υόρκη και στο Νιου Τζέρσεϊ και στο Μπέρκλεϊ και στο Λος Άντζελες και στο Νέο Μεξικό”.

Μετά η Ruth ανέφερε τα εξής: “Ο Τομ, ο εκτελεστικός παραγωγός, είπε: ‘Ρουθ, δεν μπορείς να πας στο Μπέρκλεϊ, δεν μπορείς να το κάνεις αυτό. Αλλά πρέπει να πάμε στο Μπέρκλεϊ. Αυτό είναι το Oppenheimer. Οι παραγωγοί ρωτούσαν τι θα μπορούσα να κάνω από την πλευρά μου για να μικρύνω το budget. Τότε ο Τομ έρχεται στο γραφείο μου και μου λέει: ‘Ο Κρις θα το γυρίσει σε 55 ημέρες’. Αυτά είναι πολλά χρήματα που μας επιστρέφονται! Σε εκείνο το σημείο αισθάνεσαι ότι πρέπει να κάνω κάτι παραπάνω από αυτό, επειδή απλά πήγε και έδωσε τις μέρες του. Αυτός, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, ξέρει τι θέλει να κάνει κάθε μέρα και πώς θέλει να το κάνει και πηγαίνει από τις 85 στις 55 ημέρες”.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Los Alamos να γίνει στην έρημο του Νέου Μεξικού, ενώ o Nolan  τα τμήματα της Ουάσινγκτον έγιναν κι αυτά στο Νέο Μεξικό, μιας και ο Nolan και η παραγωγή δεν είχαν άδεια για να γυρίσουν σε πραγματικά κυβερνητικά κτίρια της Ουάσινγκτον.

Από κει και πέρα, σε μια απίστευτη αποκάλυψη, η Emily Blunt, ανέφερε μιλώντας στο Extra για την εξαντλητική δίαιτα του Cillian Murphy, ο οποίος “έτρωγε μόνο ένα αμύγδαλο την ημέρα και ταν τόσο αδύνατος”. Ο ίδιος ο ηθοποιος είχε αναφέρει. “Λατρεύω να παίζω με το σώμα μου και ο Οπενχάιμερ είχε μια πολύ ξεχωριστή σωματικότητα και σιλουέτα, την οποία ήθελα να αποδώσω σωστά. Έπρεπε να χάσω αρκετά κιλά, και δουλέψαμε με το κοστούμι και το ράψιμο- ήταν πολύ αδύνατος, σχεδόν αποστεωμένος, ζούσε από τα μαρτίνι και τα τσιγάρα. Γίνεσαι λίγο ανταγωνιστικός με τον εαυτό σου, κάτι που δεν είναι υγιές. Δεν το συνιστώ”.

Αποκαλύφθηκε πως το budget θα είναι στα 100 εκ. δολάρια, αντί για τα 180 εκ. που είχε αναφερθεί, σύμφωνα με τον Christopher Nolan. Αυτό την κατατάσσει μέσα στις πιο ακριβές του παραγωγές και βρίσκεται στην 8η θέση. Αναλυτικά:

Ας δούμε όμως πώς συγκρίνεται το κόστος του Oppenheimer με τις υπόλοιπες ταινίες του.

Following – 6.000 δολάρια

Memento – 9 εκατ. δολάρια

The Prestige – 40 εκατ. δολάρια

Insomnia – 46 εκατ. δολάρια

Oppenheimer – 100 εκατ. δολάρια

Batman Begins – 150 εκατ. δολάρια

Dunkirk – 150 εκατ. δολάρια

Inception – 160 εκατ. δολάρια

Interstellar – 165 εκατ. δολάρια

The Dark Knight – 185 εκατ. δολάρια

Tenet – 205 εκατ. δολάρια

The Dark Knight Rises – 230 εκατ. δολάρια

Πρωταγωνιστής είναι ο Cillian Murphy στην πέμπτη συνεργασία τους μετά τα Batman Begins, The Dark Knight, Inception και Dunkirk και η Emily Blunt στον ρόλο της γυναίκας του, ενώ ο Robert Downey Jr. θα ενσαρκώσει τον Lewis Strauss και ο Matt Damon τον Lt. Gen. Leslie Groves. Παράλληλα ανακοινώθηκε και ο Casey Affleck, εμπλουτίζοντας το τρομερό cast, ενώ θα δούμε και τον Gary Oldman για μια cameo εμφάνιση.

Παράλληλα στο εκπληκτικό cast παίζουν και οι Florence Pugh, Rami Malek,  Benny Safdie, Josh Hartnett, Dane Dehaan, Jack Quaid, Matthew Modine, Dylan Arnold, Alden Ehrenreich, David Krumholtz, David Dastmalchian, Jason Clarke, Louise Lombard, James D’Arcy, Michael Angarano, Josh Peck, Matthias Schweighöfer, Gustaf Skårsgard, Alex Wolff, David Rysdahl, Tony Goldwyn, Olivia Thirlby.

Παράλληλα, ο Robert Downey Jr. χαρακτήρισε την ταινία ως την καλύτερη στην καριέρα του και συγκεκριμένα δήλωσε πως ξεκάθαρα είναι η καλύτερη ταινία στην οποία έχει βρεθεί και δεν μπορεί να περιμένει να το βιώσουν αυτό και οι θεατές.

Η ταινία του Christopher Nolan, είναι και η καλύτερη του σύμφωνα με τον ηθοποιό Benny Safdie. Ο ηθοποιός δήλωσε πως είδε την νέα ταινία του Nolan (στην οποία και έχει ρόλο), τονίζοντας με βεβαιότητα πως είναι με διαφορά η καλύτερη του ταινία και θα εξιτάρει τους θεατές.

Σε συνέντευξη του, ανέφερε ο Christopher Nolan στο φινάλε από την ταινία Oppenheimer και το… παρομοίασε με εκείνο του Inception, με την έννοια πως θα είναι “ανοιχτό” και ενώ πολλοί θεατές το θεωρούν μπερδεμένο, δεν είναι έτσι.

Για το φινάλε του Inception είχε δηλώσει: “Είναι ακριβώς αυτό και υπάρχει μια μηδενιστική άποψη για αυτό το τέλος, σωστά; Αλλά επίσης, έχει προχωρήσει και είναι με τα παιδιά του. Η ασάφεια δεν είναι συναισθηματική ασάφεια. Είναι μια διανοητική ασάφεια για το κοινό.”

Για το αντίστοιχο του Oppenheimer δήλωσε: “Έχει πλάκα, γιατί νομίζω ότι υπάρχει μια ενδιαφέρουσα σχέση μεταξύ του τέλους του Inception και του Oppenheimer, κάτι που μπορεί να εξερευνηθεί. Το Oppenheimer έχει ένα περίπλοκο τέλος μαζί με περίπλοκα συναισθήματα”.

Δήλωσε πως οι θεατές που θα δουν το Oppenheimer θα σοκαριστούν και θα μείνουν άφωνοι με αυτά που θα δουν, μιας και στα πρώτα screenings οι πρώτοι που την είδαν ήταν συντετριμμένοι και δεν μπορούσαν να μιλήσουν. Υπάρχει ένα στοιχείο φόβου στην ιστορία και στο υπόβαθρο και θα προκύψουν πολύ δυνατά συναισθήματα για τους χαρακτήρες, αλλά και τα όσα εκτυλίσσονται. Μάλιστα ανέφερε πως δείχνοντας την σε έναν σκηνοθέτη, εκείνος ανέφερε πως είναι σαν.. ταινία τρόμου και ο ίδιος δε διαφωνεί με αυτή την άποψη.

Πριν λίγο καιρό στο Total Film αναφερθηκε στον λόγο που υπάρχουν οι ασπρόμαυρες σκηνές μέσα στην ταινία. Συγκεκριμένα τόνισε πως ταινία έχει αντικειμενική και υποκειμενική πλευρά, οπότε οι έγχρωμες σκηνές είναι υποκειμενικές και οι ασπρόμαυρες αντικειμενικές.

O Christopher Nolan, επίσης πριν λίγο καιρό ανέφερε στο Entertainment Weekly πως έβαλε στην ταινία πραγματικούς επιστήμονες σαν extras. Στις σκηνές που υπήρχαν πολλά άτομα στην ταινία και έπρεπε να γίνουν αυτοσχεδιασμοί και αντιδράσεις στα γεγονότα, αρκετοί από αυτούς μπήκαν σε ρόλους και βοήθησαν με τον τρόπο τους στο να μείνει πιστή η ταινία στην ιστορία.

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ