Με χωρίς γυναίκες – Κριτική ταινίας

0
1920
Βαθμολόγησε το άρθρο

Διάρκεια: 86′
Πρωταγωνιστούν: Θοδωρής Αθερίδης, Δημήτρης Ήμελλος, Σμαράγδα Καρύδη, κ.α.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 2 / 5

Ο «Κουστώ» (Θοδωρής Αθερίδης) είναι ένας άντρας στα 40 που έχει πληγεί από την οικονομική κρίση. Έκλεισε το εργοστάσιό του και χώρισε από μια σχέση που είχε φθαρεί. Βρίσκει παρηγοριά στο σπίτι του παλιού του συμμαθητή και κολλητού του, Ρίκο (Δημήτρης Ήμελλος). Ο Ρίκος, όμως, σε αντίθεση με τον Κουστώ, είναι παντρεμένος με παιδιά και επιτυχημένος επαγγελματίας.  Ένας χαρακτήρας που παρ’ όλο την οικογένειά του, δεν αφήνει θηλύκια ύπαρξη σε ησυχία, επιπλέον όμως είναι και ένας πολύ καλός φίλος. Αναζητώντας μια διέξοδο από την κατάσταση που ζει ο Κουστώ αποφασίζουν με τον Ρίκο να ταξιδέψουν μ ’ένα τροχόσπιτο στην Πελοπόννησο με στόχο να βρουν την ωραία του σχολείου (και παλιό απωθημένο του Κουστώ) , για την οποία έχουν μάθει ότι έχει γίνει καλόγρια.

Τα έχουμε ξαναπεί για το Ελληνικό σινεμά, ότι προσπαθεί σε μεγάλο βαθμό να υιοθετήσει ένα πιο διαφορετικό στυλ από παλαιότερες εποχές, που φέρνει πιο πολύ σε Ευρωπαϊκό, αλλά και Αμερικάνικο Ανεξάρτητο κινηματογράφο.

Η καινούργια ταινία του Βαγγέλη Σεϊτανίδη (Αιώνιος Φοιτητής, Το Έτερον Ήμισυ) είναι ένα περίεργο είδος, ανάμεσα σε κωμωδία, road movie και κάποιες πινελιές κοινωνικής απόχρωσης. Και αυτό είναι το πρόβλημα της (συμπαθητικής κατα τα άλλα) ταινίας, ότι δεν προσανατολίζεται σε κανένα από τα τρια, ούτε και έχει κάποια συγκεκριμένη υπόθεση.

Πιο πολύ θα λέγαμε είναι μια ταινία χαρακτήρων, η οποία θέλει να εστιάσει στην φιλία αλλά και στην επιφανειακή από την μια και πιο ορθολογιστική προσέγγιση των πραγμάτων από την άλλη. Αυτό γίνεται αντίστοιχα με τους χαρακτήρες των Ήμελλου και Αθερίδη.

Οι δυο πρωταγωνιστές έχουν χημεία μεταξύ τους και μοιάζουν ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η ταινία, καθότι η υπόθεση είναι επιδερμική. Θα μπορούσαμε να είχαμε ένα εξαιρετικό road movie, καθότι το σενάριο δεν είναι κακό και το καστ μια χαρά ωστόσο δεν υπάρχει η κατάλληλη αξιοποίηση με την ταινία να έχει αρκετά αχρείαστα κενά διαστήματα.

Τραβηγμένη σε κάποια σημεία και αχρείαστα φλύαρη σε άλλα, η ταινία μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα το υλικό της, μιας και διαθέτει τα φόντα για κάτι καλό. Όμως εκεί που πάει να σε “φτιάξει” αμέσως τα γκρεμίζει όλα. Με μια καλύτερη δομή, θα μιλούσαμε για μια όχι απλά αξιοπρεπέστατη ταινία, αλλά ίσως και από τις καλύτερες του είδους της.

Είναι κρίμα για το Ελληνικό σινεμά να αδικεί τον εαυτό του και να χάνει τέτοιες ευκαιρίες και σίγουρα αν δεν μπλεκόντουσαν πολλά πράγματα μαζί θα μιλούσαμε για μια πιο διαφορετική κωμωδία. Πάντως, δεν μπορείς να πεις ότι δεν χαζεύεται ευχάριστα ενώ βλέπουμε τον Δημήτρη Ήμελλο σε μεγάλα κέφια, κλέβοντας με διαφορά την παράσταση.


Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.