Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για το Lobster

Κριτική για το Lobster

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 7 Average: 3.1]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 7 Average: 3.1]

[line]

[dropcap]Σ[/dropcap]το εγγύς μέλλον και σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, όσοι χωρίζουν και μένουν μόνοι, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί, είναι υποχρεωμένοι να βρουν ένα σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Αν αποτύχουν, μεταμορφώνονται σε κάποιο ζώο της επιλογής τους και αφήνονται ελεύθεροι στο Δάσος. Ένας απεγνωσμένος Άντρας δραπετεύει από το Ξενοδοχείο, βρίσκεται στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί, και ερωτεύεται, παρ’ όλο που κάτι τέτοιο είναι ενάντια στους κανόνες τους.

 

Το Lobster είναι αναμφίβολα μια ταινία που συζητήθηκε φέτος, βραβεύτηκε και γενικότερα είχε όλες τις περγαμηνές για κάτι σπουδαίο. Και μάλιστα αυτό δείχνει στο πρώτο της μισό το οποίο είναι εξαιρετικό και πανέξυπνο, αλλά η συνέχεια δεν είναι ανάλογη.

Η ιδέα και η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου σίγουρα θα ξενίσει πολλούς και είναι πολύ περίεργη ειδικά για τον μέσο θεατή, ο οποίος είτε έχει μισήσει τον Κυνόδοντα, είτε δεν έχει δει τέτοιου είδους ταινίες. Η αλήθεια είναι ότι ο σκηνοθέτης θέλει να κάνει κάτι διαφορετικό.

Το πρώτο μέρος είναι σαρκαστικό, καλοσκηνοθετημένο, σίγουρα παράξενο, αλλά με μια διαρκή περιέργεια σχετικά με το που θέλει να το πάει ο Λάνθιμος. Η κινηματογράφηση είναι προσεγμένη, ενδιαφέρουσα και πολλές φορές καταφέρνει να σατιρίσει την σύγχρονη (και όχι μόνο) πραγματικότητα.

Τα εφήμερα πράγματα, οι ευκαιριακές απολαύσεις, η ρουτίνα της καθημερινότητας και πολλά ακόμα μπαίνουν στο “στόχαστρο” για ένα πολύ όμορφο πρώτο μέρος, που αν μπει κάποιος στο κλίμα της ταινίας, σίγουρα θα βρει πολλά θετικά στοιχεία.

Για περίπου μια ώρα (και μέχρι να γίνει μια συγκεκριμένη αλλαγή) πραγματικά το Lobster είναι αξιοπρεπέστατο, διασκεδαστικό ανά σημεία, προβληματίζει τον θεατή και γενικότερα προσφέρει μια καλή κινηματογραφική εμπειρία διαφορετική από τις άλλες.

Ωστόσο το δεύτερο μέρος της ταινίας είναι πραγματικά επιεικώς μέτριο και απογοητεύει μιας και αλλάζει εντελώς ύφος και φιλοσοφία, με αποτέλεσμα να μπλέκει πολλά πράγματα που θέλει να περάσει και να μην καταφέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η ιδέα της ταινίας μοιάζει να κουράζει, δεν υπάρχει η ίδια φρεσκάδα αλλά συνεχώς επαναλαμβανόμενες σκηνές οι οποίες δεν έχουν κάποια δυναμική και οι αδυναμίες του σεναρίου παρασύρουν ακόμα και το συγκεκριμένο πολύ καλό καστ (τρομερός ο Colin Farell, ξεχωρίζει με διαφορά, η Weisz έχει την ατυχία να πέσει στο μέτριο κομμάτι της ταινίας, απλά συμπαθητικοί μερικοί δεύτεροι ρόλοι).

Το Lobster ξεμένει από… καύσιμα και αντί να πάει την ιστορία ένα βήμα παραπέρα, καταφεύγει σε κοινοτυπίες και κάπως κουραστικές σκηνές που κάνουν ακόμα και κάνα-δυο ανατροπές να μοιάζουν ρουτίνα, μιας και μερικές στιγμές η ταινία δείχνει να… αναιρεί όσα είδαμε στο πρώτο μέρος.

Το δε φινάλε είναι απογοητευτικό και απότομο και ενώ θα ήθελε να σοκάρει τον θεατή και να τον κάνει να σκεφτεί τα όσα είδε, δεν το πραγματοποιεί μιας και ο πεσμένος ρυθμός και σίγουρα όχι η ίδια ποιότητα στο δεύτερο μέρος, οδηγεί σε ένα τελευταίο ημίωρο στο οποίο άλλα περιμένει κάποιος και άλλα βλέπει.

Για να συνοψίσουμε, το Lobster θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή ταινία επιπέδου Κυνόδοντα (ναι σίγουρα πολύ ιδιαίτερη ταινία και δεν αρέσει σε όλους, αλλά έχει το δικό της στυλ) και να καταφέρει να δημιουργήσει κάτι μοναδικό που θα αφήσει άφωνο τον θεατή, αντ’ αυτού το εντελώς ανισόρροπο και σαφέστατα πολύ κατώτερο δεύτερο κομμάτι της ταινίας απογοητεύει, με αποτέλεσμα να χαλάει την εικόνα του πρώτου που μας προδιέθετε για κάτι πολύ δυνατό.

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”119″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Colin Farell [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Rachel Weisz [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Olivia Colman [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star-half-empty”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]

[line]

Lobster Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ