[line]
[dropcap]H[/dropcap] ταινία έχει να κάνει με την ιστορία του Χιρόν από τα παιδικά του χρόνια έως την ενηλικίωση του, και χωρίζει τη περίοδο αυτή σε τρία στάδια. Γεννημένος την εποχή του πολέμου κατά των ναρκωτικών στη Φλόριντα, τον πρωτοβλέπουμε υπό την πίεση της περιοριστικής οικογενειακής του ζωής, έπειτα στους δρόμους της καταθλιπτικής και βίαιης του συνοικίας και τέλος όταν αναπτύσσει έναν πολύπλοκο δεσμό με τον καλύτερο του φίλο.
Eίναι μερικές ταινίες που δυστυχώς δεν προβάλλονται, όσο θα έπρεπε ειδικά στην Ελλάδα και αυτό φάνηκε από την πρώτη βδομάδα που προβλήθηκε σε μόλις δυο αίθουσες. Όπως προαναφέραμε μιλάμε για τον σπουδαίο νικητή στα φετινά Oscar.
Και ενώ υπάρχει μεν σημαντικό κοινό που τις παρακολουθεί, μοιραία εστιάζουμε σε πιο “εμπορικές” ταινίες, ενώ κάτι τέτοιες προσπάθειες αποδεικνύονται… λίρα εκατό, όπως αυτή για την οποία θα μιλήσουμε και φυσικά ξεφεύγει από τα καθιερωμένα.
Η ταινία είναι γυρισμένη με εξαιρετικά μοναδικό τρόπο και σίγουρα ξεκινώντας από μικρή ηλικία μέχρι και την απλή αλλά σημαδιακή τελευταία σκηνή, ο Barry Jenkins εστιάζει στον κεντρικό χαρακτήρα, τις πτυχές του και την επιρροή των γεγονότων.
Φυσικά για μια ακόμα φορά ο σκηνοθέτης εστιάζει στον άνθρωπο και τα προβλήματα του, αλλά όπως λίγοι τα έχουν παρουσιάσει και χωρίς μεμψιμοιρίες και σκεπτικισμό, αλλά μέσα από τις καταστάσεις με μια φοβερή σκηνοθεσία και πάλι.
Καταρχήν, η απεικόνιση των καταστάσεων γίνεται με μοναδική κινηματογράφιση από την οπτική του πρωταγωνιστή (σε όλες τις εκφάνσεις και ηλικίες) και είναι μοναδική, με εξαιρετική οικονομία χώρου επικεντρωνόμενος στα απολύτως απαραίτητα.
Όπως ειπώθηκε και προηγουμένως, η ταινία εστιάζει πάνω απ’ όλα στον άνθρωπο, με εντυπωσιακά “αθόρυβο” τρόπο και πραγματικά που σε “πνίγει”, όσο προχωράει η ώρα, χωρίς όμως να το διατυμπανίζει και να θέλει ντε και καλά να σου βγάλει συναισθήματα.
Ο Jenkins αποδεικνύει και πάλι ότι ξέρει πως να δημιουργεί υποδειγματικούς χαρακτήρες, με τον Sairon σε πρώτο πλάνο, αλλά και τους υπόλοιπους σε καμία περίπτωση να μην υστερούν, αλλά χωρίς παράλληλα να πρέπει να είναι μέσα αναγκαστικά.
Αυτό είναι πολύ δύσκολο και ενώ υπάρχει η υποδειγματική ανάλυση των χαρακτήρων, οι διάλογοι εξαιρετικά φροντισμένοι, ταυτόχρονα διαχέεται και ένας παροιμιώδης ρεαλισμός που δύσκολα συναντάς πλέον σε ταινία, ειδικά από τις “Οσκαρικές”.
Μπορεί η υπόθεση θεωρητικά να είναι απλή, αλλά πολλά ενδιαφέροντα θέματα αναπτύσσονται σε αυτή την πολύπλευρη ταινία που εστιάζει αποκλειστικά στον άνθρωπο, τις ενέργειες, αποφάσεις του και τις επιδράσεις που έχουν αυτές.
Από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο λεπτό, ο Jenkins ξέρει πως να χειριστεί καταστάσεις που μπορούσαν να γίνουν κλισέ, ενώ παράλληλα μένει πιστός στο πλάνο του και δεν αποκλίνει ούτε δευτερόλεπτο χωρίς φανφάρες και υπερβολές.
Κάθε ένας που παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, βοηθάει στο να ολοκληρωθεί και να μάθουμε ποια είναι η προσωπικότητα του πρωταγωνιστή, με τις κατάλληλες σκηνές φυσικά (ανάλογα και την εκάστοτε ηλικία), ενώ και οι δεύτεροι ρόλοι που προτάθηκαν για Όσκαρ (Naomie Harris, Μahershala Αli, με τον δεύτερο να το κατακτάει) είναι έξοχοι.
Η ταινία Moonlight είναι δυναμικά σκηνοθετημένη, με εξαιρετικές ερμηνείες και περνάει πολλά μηνύματα στον θεατή, σε μια προσπάθεια που σπάνια συναντάς και σίγουρα μπορεί να ανοίξει τον δρόμο (ακόμα περισσότερο αν βραβευτεί), για αντίστοιχες στο μέλλον.
Για να συνοψίσουμε επειδή δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά περισσότερα, μιλάμε για μια ακόμα σπουδαία ταινία που σε μερικές σκηνές σε αφήνει άφωνο, έχει τεράστιο ενδιαφέρον και αποδεικνύεται πως γίνεται με απλά πράγματα μια πολύ καλή προσπάθεια και ευελπιστούμε σε περισσότερες για το μέλλον.
– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:
[line]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”111″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Mahershala Ali [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Shariff Earp [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Duan Sanderson [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]
[line]
[feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”] “Moonlight” Trailer
[line]
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]