Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςKριτική για την ταινία You Should Have Left

Kριτική για την ταινία You Should Have Left

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]T[/dropcap]ο “You Should Have Left” του David Koepp μας διηγείται την ιστορία ενός άνδρα και της οικογένειάς του, των οποίων το εξοχικό δεν τούς “αφήνει” να φύγουν. Ενα ψυχολογικό θρίλερ ανατριχιαστικά επίκαιρο. Και πως να μην είναι , – όταν ο C-Virus ουσιαστικά έβαλε τον κόσμο σε μια μεγάλη καραντίνα, τι θα μπορούσε να είναι πιο σχετικό από μια ταινία όπου παγιδεύεσαι σε ένα σπίτι;

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός (CinemaFiles)

Η νεα συνεργασία της Blumhouse με την Universal (μετά την επιτυχία του Invisible Man) , λοιπόν, παίζει με αυτήν την ιδέα του περιορισμού με τρόπο που μας κάνει να επανεξετάσουμε το περιβάλλον μας και να σκεφτούμε την κατάσταση που μας “προσγειώσε” σε ένα συγκεκριμένο μέρος.

Εκείνος , (Theo – ερμηνευμένος απο τον αγαπημένο Kevin Bacon), κάποτε πλούσιος τραπεζίτης, o οποίος χρόνια πριν, έγινε πρωτοσέλιδο όταν κατηγορήθηκε για τον πνιγμό της γυναίκας του στο μπάνιο του σπιτιού τους. Δικάστηκε , αθωώθηκε, αλλά, εξακολουθεί να ζει κάτω από ένα σύννεφο καχυποψίας.

Εκείνη, (Susanna -Amanda Seyfried) , ηθοποιός με την μισή του ηλικία , με την όμορφη μικρή τους κόρη, την Ella (μια πολύ καλή Avery Essex), και ένα πολυτελές σπίτι που μοιάζει με ενα μικρό Hollywood.

Με τη σχέση τους να είναι λίγο… off, αποφασίζουν να πάνε διακοπές στήν πανέμορφη Ουαλία, εκεί όπου η φύση και οι θρύλοι που την περιβάλουν, δημιουργούν ενα μυστικιστικό κοκτέιλ. Εκεί όπου και συναντάμε το πραγματικό αστέρι της ταινίας : Ένα μοντέρνο αρχοντικό στην κορυφή ενός λόφου.

Σε σκηνοθεσία και σενάριο από τον Koepp, και βασισμένο σε ένα μυθιστόρημα του Daniel Kehlmann, το “You Should Have Left” έχει έντονο “άρωμα” … “Λάμψης” . Άλλα μόνο άρωμα. Γιατί η ταινία μπορεί να διαφημίστηκε ως την επανένωση των Koepp & Bacon , μετά το πολύ καλό Stir Of Echoes του 1999 , αλλά η “μαγεία” δεν επαναλήφθηκε . Και ο λόγος είναι απλός. Εκτός απο το γεγονός οτι τα 90s ήταν “άλλα ήθη, άλλα έθιμα” , ο κύριος λόγος είναι οτι ειδικά την τελευταία δεκαετία το είδος του θρίλερ έχει πάρει την κατιούσα. Όπως και εδω , σε οτι θρίλερ έχουμε δει , κάποια “μορφή” θα κυνηγάει κάποιον και κάποιο σπίτι θα θέλει κάτι απο αυτόν.

Απο εκεί και πέρα, είναι θέμα συντελεστών το πως θα χειριστούν το εκάστοτε θέμα. Αν και ο πρωταγωνιστής είναι το υπέροχο σπίτι-λαβύρινθος (με τα συχαρίκια να πηγαίνουν στις ομάδες των Art & Set Direction), o Koepp μας παρουσιάζει ένα γοητευτικό παζλ – πώς και γιατί αυτό το σπίτι “λυγίζει” τον χώρο και τον χρόνο; – το διασκεδάζει παρά να χαθεί στους αχανείς διαδρόμους του και χωρίς τα κλισέ (πλέον) jump scares , αλλά ποτέ δεν θα πάρουμε μια ικανοποιητική απάντηση. Είναι περίεργο πως ο Koepp, ένας από τους πιο έξυπνους σεναριογράφους και υπέυθυνος για μερικές απο τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες (“Jurassic Park”, “Panic Room”, “Spider-Man”, “Mission Impossible”, “War of the Worlds” κ.α), δεν βρήκε τρόπο να μας εκπλήξει. Η ταινία τελειώνει σχεδόν όπως προβλέψαμε απο την αρχή.

Τούτου λεχθέντος, μοιρασμένα τα κουκιά στο πόνημα του Koepp , το οποίο μπορεί να υπερηφανεύεται για το καλύτερο -από τον μέσο όρο- cast , παρέχει μερικές στιγμές ανατριχίλας και πολύ μικρών εκπλήξεων, δεν ξεφεύγει απ’τον μέσο όρο των θρίλερ που κυκλοφορούν , χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν καταφέρνει – ειδικά στήν τρίτη πράξη του – να σε παρασύρει. Όλα τα παραπάνω φυσικά με ενα πολύ καλό σύστημα οικιακού κινηματογράφου – καθώς η ταινία θα δεν κάνει καριέρα στήν μεγάλη οθόνη – απογειώνονται (φοβερός σχεδιασμός ήχου), αλλά και πάλι θα νοιώσεις οτι κάτι λείπει.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★✬☆☆

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”93″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Kevin Bacon [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Amanda Seyfried [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Avery Tiiu Essex [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[line]

You Should Have Left Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ