Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για την ταινία The Whale

Κριτική για την ταινία The Whale

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 21 Average: 3]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 21 Average: 3]

[line]

[dropcap]Κ[/dropcap]άθε νέα ταινία του Darren Aronofsky αποτελεί ένα από τα highlights της εκάστοτε κινηματογραφικής σεζόν, ακολουθούμενη συχνά από συζητήσεις, αναλύσεις αλλά και διαφωνίες. Φέτος ο αμερικανός σκηνοθέτης επιστρέφει μετά το αμφιλεγόμενο Mother!  με μια αντιπροσωπευτική ταινία της φιλμογραφίας του, στην καλύτερη δουλειά του τα τελευταία αρκετά χρόνια.

 

Εδώ έχουμε μια θεατρική ταινία, βασισμένη στο έργο του Samuel D.Hunter ο οποίος αναλαμβάνει και την κινηματογραφική μεταφορά του δικού του θεατρικού. Όλη η ιστορία εκτυλίσσεται στο διαμέρισμα ενός υπέρβαρου άντρα με σοβαρά προβλήματα υγείας, παρακολουθώντας μία εβδομάδα από τη ζωή του και τις διαδοχικές επισκέψεις που δέχεται από την προσωπική του νοσοκόμα (Hong Chau), έναν νεαρό ιεροκήρυκα που θέλει να τον προσηλυτίσει (Ty Simpkins), της κόρης του με την οποία έχει αποξενωθεί μετά το διαζύγιο (Sadie Sink) και της πρώην γυναίκας του (Samantha Morton).

Σημείο αναφοράς στο έργο ο κεντρικός χαρακτήρας που ορίζει όλη τη σεναριακή εξέλιξη. Ένας χαρακτήρας που τον καθοδηγούν έντονα στοιχεία αυτοκαταστροφής, αποδεικνύοντας ότι κανείς δεν μπορεί να σωθεί αν δεν θέλει πράγματι ο ίδιος να σωθεί, παρόλο που γύρω του στήνεται μια ύστατη προσπάθεια σωτηρίας και εξιλέωσης, με τους συνοδευτικούς χαρακτήρες να προσφέρουν άμεσα ή έμμεσα έναν τρόπο λύτρωσης. Η νοσοκόμα σε πρώτο ιατρικό επίπεδο, ο ιεροκήρυκας μέσω της θρησκείας, η κόρη του δίνοντας μια τελευταία πατρική ευκαιρία, η γυναίκα του με μια πρακτική λύση εκπλήρωσης των γονεϊκών καθηκόντων του.

Αλλά με έναν άνθρωπο παραιτημένο από τη ζωή, γεμάτο θλίψη και τύψεις για λάθη του παρελθόντος, αυτή η σωτηρία δείχνει αδύνατη καταλήγοντας σε μια αυτοκτονική ουσιαστικά συμπεριφορά, θυμίζοντας και τον χαρακτήρα του Nicolas Cage στο Leaving Las Vegas όπου το μέσο εθισμού αλλά ουσιαστικά και μέσο αυτοκτονίας εδώ είναι το φαγητό.

Με τη χαρακτηριστική του σκληράδα ο Aronofsky δίνει όλα τα παραπάνω άμεσα και τα κατά διαστήματα ωμά, χτίζοντας ορισμένες καθηλωτικές σκηνές βουλιμίας αλλά και συγκινητικές στιγμές αυτοκριτικής, με το όλο βαρύ κλίμα να συμπληρώνεται από ένα διακριτικό αλλά εύστοχο μουσικό υπόστρωμα υποβόσκουσας έντασης. Παρά τη θεατρικότητα δεν κουράζει καθόλου εκμεταλλευόμενος την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του μουντού και ασφυκτικού δωματίου, και σε μεγάλο βαθμό διατηρεί το μέτρο (αν και οριακά σε ορισμένες σκηνές εκβιάζει το συναίσθημα) χωρίς να πέφτει στο φθηνό μελόδραμα.

Πέρα όμως από μια ταινία του Aronofsky, έχουμε ισόποσα και μια ταινία του Brendan Fraser, πάλαι ποτέ σταρ του Mummy, ο οποίος είχε χαθεί κινηματογραφικά εδώ και αρκετά χρόνια αλλά τώρα κάνει ένα τεράστιο ερμηνευτικό comeback με μια συγκλονιστική ερμηνεία, με έναν ρόλο που φέρει στοιχεία και από τον πρωταγωνιστικό  χαρακτήρα του Wrestler, θυμίζοντας και την ανάλογη πορεία σκαμπανεβασμάτων του Mickey Rourke. Ο Fraser πετυχαίνει να μην εξαφανιστεί κάτω από το βαρύ μακιγιάζ του χαρακτήρα του, αλλά αντιθέτως να παίξει μαζί του, διατηρώντας μια έντονη εκφραστικότητα στο πρόσωπό του και στην ομιλία του καταφέρνοντας να είναι ανά στιγμές σπαρακτικός. Εξαιρετικοί και όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί υπηρετώντας πιστά τους ρόλους τους, αν και ο χαρακτήρας της κόρης παρουσιάζει μια κάπως μονότονη υπερβολή που εγκλωβίζει σε ένα βαθμό τη νεαρή Sadie Sink.

Μια ταινία που θα σας παρασύρει στον σκληρό, συχνά ψυχοφθόρο, αλλά και εντυπωσιακά καθηλωτικό κόσμο του Darren Aronofsky, και θα σας κάνει να μάθετε ή να θυμηθείτε τον Brendan Fraser πιθανότατα στην ερμηνεία της χρονιάς.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★★☆

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”117″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Brendan Fraser [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Hong Chau [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Sadie Sink [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[line]

The Whale Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ