[line]
[dropcap]B[/dropcap]ρισκόμαστε στη δεκαετία του ‘80 και ο 17χρονος Φαμπιέτο Σκίζα (Φιλίπο Σκότι) είναι ένας άτακτος Ιταλός έφηβος που ζει μια κεφάτη ζωή με την οικογένεια του που αγαπάει τη ζωή και τα μέλη της απολαμβάνουν να ανακατεύονται ο ένας στις περίπλοκες σχέσεις των άλλων. Έπειτα, έρχονται γεγονότα που αλλάζουν τα πάντα. Το πρώτο είναι η πανηγυρική άφιξη του θρύλου της μπάλας, Ντιέγκο Μαραντόνα στη Νάπολη, κάτι που γεμίζει περηφάνια τον Φαμπιέτο αλλά και όλη την πόλη.
- Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός (CinemaFiles)
Το δεύτερο είναι ένα σοκαριστικό δυστύχημα από το οποίο ο Μαραντόνα, ακούσια, σώζει τον Φαμπιέτ, επηρεάζοντας το μέλλον του. Ο Φαμπιέτο παλεύει με την φύση της μοίρας, την σύγχυση που επιφέρει η απώλεια, και τη μεθυστική ελευθερία του να είσαι ζωντανός. Στην πιο προσωπική του ταινία, ο Σορεντίνο μας μεταφέρει σε μια αισθητηριακή περιπέτεια γεμάτη τραγωδία και κωμωδία, αγάπη και πάθος, παραλογισμό και ομορφιά, καθώς ο Φαμπιέρο βρίσκει ως την μόνη διέξοδο από την ολική καταστροφή, την ίδια του τη φαντασία.
Όπως ο Φελίνι ,έτσι και ο Σορεντίνο δεν αποφεύγει την κινηματογραφική υπερβολή . Το αντίθετο , μάλιστα , όπως είναι ( πλέον ) προφανές με το βραβευμένο με Όσκαρ αριστούργημά του , The Great Beauty. Κι όμως , με την τελευταία και πιο προσωπική του ταινία, Το Χέρι του Θεού (È stata la mano di Dio), αμφιταλαντεύεται συνειδητά ανάμεσα στο να αφηγηθεί μια συναρπαστική , οικεία οικογενειακή ιστορία και να την εμπλουτίσει με εξωφρενικούς , αλλά και απόλυτα πιστευτούς χαρακτήρες. Ένα αυτοβιογραφικό έργο εντυπωσιακής ειλικρίνειας , που βρίσκει τον Σορεντίνο να τραβάει πρός τα πίσω τα “χαλινάρια” του μαξιμαλιστικού του στυλ … αλλά μόνο για λίγο. Βλέπεται , οι ταινίες του Σορεντίνο συχνά πραγματεύονται : τη ζωή και τον θάνατο, την πραγματικότητα και τη φαντασία, το αγνό εναντίον του ηδονιστικού … όπως και εδώ.
Η σκηνοθετική του κλίση για εντυπωσιακά , σουρεαλιστικά πλάνα παραμένει ανέπαφη ( ο Ιταλός παραδίδει masterclass σκηνοθεσίας ) όπως και η πάντα παρούσα ερεθιστικότητά του, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από μια ταινία , που βλέπουμε μέσα από την οπτική γωνία ενός παρθένου έφηβου.
Το πρώτο, και πιο ευχάριστο μισό της ταινίας , είναι ίσως οτι το πιο αστείο έχει κοσμήσει , ο Σορεντίνο, την μεγάλη οθόνη, καθώς ο Φαμπιέτο (του) απολαμβάνει τη ζωή με τους “πολύχρωμους” συγγενείς του: μια μαμά φαρσέρ , ένας κομμουνιστής πατέρας και ένας θείος που θα προτιμούσε να πεθάνει παρά να παίξει ο Μαραντόνα για οποιονδήποτε άλλον , εκτός από την αγαπημένη του Napoli. Και μετά υπάρχει η τραγική και “ευνοημένη” απο τα κάλη του Θεού , θεία Πατρίτσια (Λουίζα Ρανιέρι), μια ψυχικά άρρωστη “ομορφιά” που λαχταρούν όλοι οι άντρες. Αν κάποιος προορίζεται να γίνει η μούσα των μελλοντικών έργων του Σορεντίνο, είναι αυτή ( σίγουρα θα την ξαναδούμε ) . Όπως όλοι στην οικογένεια, είναι – και η ίδια – μια δύναμη της φύσης και γεμάτη χιούμορ περσόνα , καθώς επιδεικνύει τα προτερήματά της σε άνδρες που δεν μπορούν ποτέ να την έχουν.
Όπως θα περίμενε κανείς, η παρουσία του μεγάλου Φελίνι (το βραβευμένο με Όσκαρ Amarcord, είναι ξεκάθαρα βασικό σημείο αναφοράς εδω) είναι αναπόφευκτη όσο ποτέ, τόσο στην απεικόνιση των γυναικών ως αντικείμενα σεξουαλικής επιθυμίας , όσο και στη χρήση θρησκευτικών και μυθολογικών συμβόλων. Αλλά είναι ο μέντορας του Σορεντίνο , Αντόνιο Καπουάνο , ο οποίος έχει ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο στην καταθλιπτική , περιπετειώδη τελική πράξη , καθώς ο Φαμπιέτο παλεύει με το μέλλον του. Μέσα απο μια εκπληκτική σεκάνς , γίνεται “φίλος” με τον σκηνοθέτη , αλλά θρηνώντας για την έλλειψη ιστοριών που έχει να διηγηθεί έχοντας μεγαλώσει στη Νάπολη, ο Φαμπιέτο , κερδίζει τη σκληρή επίπληξη του σκηνοθέτη και μαζί το μέλλον του.
«Θέλω μια φανταστική ζωή, όπως αυτή που είχα πριν», λέει ο Φαμπιέτο.
Το Χέρι του Θεού είναι ο τρόπος του Σορεντίνο να φέρει στο επίκεντρο το σύνολο της καριέρας του. Όσο ανομοιόμορφο κι αν γίνεται τα τελευταία 40 λεπτά , όπου ο Σορεντίνο φανερά ερωτευμένος με την ίδια του την ταινία , δεν λέει να την αφήσει , γεμίζοντας την ( οχι εντελώς άσκοπα ) με συνεχή φινάλε , τούτο εδώ το φίλμ είναι η προσωποποίηση όλων όσων έχει αγαπήσει , μισήσει , φροντίσει και υπερασπιστεί ο Σορεντίνο . Αυτά τα θέματα , οσο πολυεπίπεδα και περίπλοκα και αν είναι ( πανέξυπνη η κινηματογραφική εργαλειοποίηση του μύθου Μαραντόνα και το γκόλ του κατά της Εθνικής Αγγλίας ) ενώνονται για να σχηματίσουν ένα εκθαμβωτικό πορτρέτο ενός σκηνοθέτη που εξακολουθεί να κάνει το φανταστικό … πραγματικό , για εμάς τους υπόλοιπους , και να το κάνει στο απόγειο των σκηνοθετικών του δυνάμεων.
Υπάρχει ένα απόφθεγμα του Φελίνι στην ταινία: “Ο κινηματογράφος είναι μια απόσπαση της προσοχής από την πραγματικότητα , κάτι που είναι απαίσιο” .Ο Σορεντίνο , όμως , βουτάει στη δική του αλήθεια – τη δική του πραγματικότητα και μας δίνει μια κινηματογραφική εκδοχή , ίσως , προσπαθώντας να ξορκίσει μερικούς από τους δαίμονές του , να θρηνήσει τους αγαπημένους του , αλλά και να μας δείξει ότι η ζωή μπορεί να μας εκπλήξει, όπως και η ταινία.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★★☆
– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:
[line]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”130″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Filippo Scotti [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Luisa Ranieri [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Toni Servillo [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]
[line]
The Hand Of God Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]