Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςKριτική για την ταινία Parasite

Kριτική για την ταινία Parasite

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 8 Average: 4.4]

 

Η οικογένεια των Κιμ είναι αγαπημένη, αλλά είναι όλοι τους άνεργοι και το μέλλον τους διαγράφεται ζοφερό. Ο γιος της οικογενείας βρίσκει δουλειά ως καθηγητής ιδιαιτέρων κι ελπίζει επιτέλους σε σταθερό εισόδημα. Κουβαλώντας τις προσδοκίες όλης του της οικογένειας, πηγαίνει για συνέντευξη στο σπίτι των Παρκ- ιδιοκτητών μια διεθνούς εταιρίας πληροφορικής, για να συναντήσει την κυρία του σπιτιού. Μετά την πρώτη αυτή συνάντηση, ξεκινάει ένας χείμαρρος ατυχών συμβάντων.

  • Γράφει ο Γιάννης Παναγούλιας απο το CinemaFiles

Δαφνοστεφανωμένη (κέρδισε επάξια το μεγάλο βραβείο στις φετινές Κάννες), λουστραρισμένη οπτικά ως προσηλωμένο πακέτο σασπένς και δράματος, η νέα ταινία – δήλωση του Bong Joon-ho («Okja»), φτάνει στις ελληνικές αίθουσες, στον απόηχο μάλιστα της ανεπανάληπτης επιτυχίας ενός άλλου, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου, που τυγχάνει να παίρνει αφορμές από έναν φανταστικό, κόμικ χαρακτήρα (The Joker). Το καλύτερο cine-κλίμα για να “περπατήσει” ένα δύσκολο φιλμ (ένεκα καταγωγής και μόνο) όπως το συγκεκριμένο.

Η ταινία του Νοτιοκορεάτη, βουτηγμένη μέσα στην αλληγορία της ίδιας του της πραγματικότητας, με μαύρο χιούμορ όταν χρειαστεί, δεν ψάχνει πανάκεια εν μέσο τεθλασμένων ωραιοποιήσεων. Βασίζεται σε αληθινούς χαρακτήρες, αποφεύγει τις ακραίες μυθοπλασίες και πηγαίνει την κουβέντα εκεί ακριβώς που ορίζει η λογική: σε συμπεράσματα που αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδιάφορος πολιτικά. Εκείνος που θεωρεί ακόμα και στις μέρες μας πως, ότι συμβαίνει λίγα «στενά» παρακάτω είναι αδύνατον να τον αγγίξει. Η τρέλα της “πραγματικότητας” των πολλών, ενάντια στην παράνοια και το ξέσπασμα του ενός.

Στο «Parasite», δεν εστιάζουμε τόσο στην αντίδραση που προηγείται της δράσης μέσα από αποτρόπαιες καταστάσεις. Δεν το ενδιαφέρει ουσιαστικά τα πως και τα γιατί. Η ζωή είναι αυτή που είναι. Το χάος έχει απλώσει τα πλοκάμια του παντού χωρίς τυμπανοκρουσίες, εξεγέρσεις ή αιματοκύλισμα. Η μήπως το υποτιμητικό βλέμμα εκείνου του βολεμένου στο αναπαυτικό κάθισμα της Μερσεντές απέναντι σε έναν εξαθλιούμενο φουκαρά, δεν είναι αρκετό  ώστε (υπό συνθήκη) να αποτελέσει κάποια στιγμή θρυαλλίδα έκρηξης?

Κατά παράκληση του σκηνοθέτη δεν θα πούμε περισσότερα για την πλοκή ούτε για τα σημεία κλειδιά σε αυτήν. Είδαμε το έργο στο σύνολο του για να σου καταθέσουμε με απόλυτη σαφήνεια πως, ταινία του είδους ζει και αναπνέει από τη συμμετοχή σου στην κουβέντα που ξεκινά μετά το τέλος της. Μην σε αποτρέψει η προέλευση της. Θεώρησε το παρόν, καλή ευκαιρία για προβληματισμό, ξεχαρμάνιασμα από κάθε λογής δυτική τυποποίηση με αποκλειστικό στόχο τα βραβεία και άφησε το παράσιτο να σε «παραπλανήσει».

H μνεία μας θα κατευθυνθεί στο ύφος του Κορεάτικου κινηματογράφου αφού συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Πέρα από το οπτικοακουστικό μέρος που έχει εξελιχθεί σημαντικά, στο σενάριο, ανακαλύπτεις σημάδια καινοτομίας και συμπεράσματα ικανά να καλύψουν συνολικά τις ερωτήσεις του κοινού ή την ανησυχία του. Όπως και στο πρόσφατο «Κλέφτες καταστημάτων», η αλήθεια καλύπτει πολλές αναγνώσεις. Ακολούθως το ίδιο σημαίνει και με το αίσθημα δικαιοσύνης ή δικαίωσης των χαρακτήρων κάθε φορά. Και αν όλα αυτά σε προβλημάτισαν, ακόμα καλύτερα. Ευκαιρία για σινεμά…

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★★★

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ