Κριτική για την ταινία House Of Gucci

0
750
Βαθμολόγησε το άρθρο

“In the name of the Father, Son and House of Gucci” – Patrizia Reggiani (Lady Gaga)

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός (CinemaFiles)

Η μόδα, για κάποιους, ήταν και είναι, ακόμα, σαν μια θρησκεία, και μεταξύ αυτών, η οικογένεια Gucci ήταν Θεοί. Μια εταιρεία 100 χρονών, που ιδρύθηκε το 1921 από τον Guccio Gucci στη Φλωρεντία της Ιταλίας , που ξεκίνησε απο την πώληση δερμάτινων αποσκευών και τελικά επεκτάθηκε σε τσάντες, ζώνες, γάντια κ.λπ. Το όνομα Gucci τελικά έγινε συνώνυμο της υψηλής μόδας κερδίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια , μέσα σε μια “πολεμική” βιομηχανία. Το όνομα , όμως , έμελλε να γίνει συνώνυμο με την οικογενειακή διαμάχη και το σκάνδαλο , ειδικά όταν , το 1995 , ο εγγονός του Guccio Gucci, Mauricio (Adam Driver) , δολοφονήθηκε έξω από το γραφείο της εταιρείας από έναν ένοπλο που προσέλαβε η πρώην σύζυγος του Patrizia Reggiani (Lady Gaga, A Star is Born).

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Gucci Fashion Company ελεγχόταν από δύο από τους τρείς γιούς του Guccio, τον Rudolfo (Jeremy Irons) και τον Aldo (Al Pacino). Ο Aldo δεν έχει την πρόθεση να παραχωρήσει τον έλεγχο του ονόματος, πόσο μάλλον στον γιο του Paolo (Jared Leto) στον οποίο δεν τρέφει μεγάλη εκτίμηση ( ηλίθιο τον ανεβάζει , ηλίθιο τον κατεβάζει …. αλλά είναι ο δικός του ηλίθιος!!).

Ο συνεσταλμένος και προστατευμένος γόνος του αδελφού του Rudolfo , Mauricio , θα προτιμούσε να ασχοληθεί με τα νομικά παρά να αναλάβει την παγκόσμια αυτοκρατορία της μόδας. Όταν όμως θα ερωτευτεί την φιλόδοξη και γοητευτική Patrizia όλα θα αλλάξουν. Η επιχείρηση θα περάσει στη νέα γενιά και τότε θα ανοίξει ένας κύκλος ίντριγκας και πάθους και θα εξελιχθεί μια συναρπαστική ιστορία ανόδου και πτώσης. Αυτή ήταν και η αρχή του τέλους … σε μια εποχή, μάλιστα , που άρχισαν να φθίνουνοι ιδιωτικοί οίκοι μόδας και έδιναν σταδιακά τον έλεγχό τους στη βιομηχανία καιτους αδηφάγους νόμους του marketing.

Όπως το Knives Out , έτσι και το House of Gucci μπορεί να υπερηφανεύεται για το φανταστικό ensemble βραβευμένων ηθοποιών , που στο συνολό τους , όμως , δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του φίλμ. Ο Mauricio του Driver μπορεί να είναι καλός ερμηνευτικά ( όπως πάντα ), αλλά όχι ιδιαίτερα αξιοσημείωτος , όταν , μάλιστα , και μετά απο ενα μικρό γκουγκλάρισμα , μάθαμε οτι το πραγματικό πρόσωπο που υποδύεται ο Driver ήταν πολύ πιο επιθετικό και αντιπαθητικό από ό,τι τον απεικονίζει ο Driver. Η Gaga είναι επίσης αξιοπρεπής ( δεν ήταν τυχαία τελικά η υποψηφιοτητά της στο A Star is Born) αλλά δεν βάζει “φωτιά” στήν οθόνη όπως έκανε εκεί.

Το γεγονός μάλιστα ότι Driver και Gaga δεν έχουν τη απαραίτητη χημεία (όπως είχε με τον Bradley Cooper) , είναι αρκετό ώστε να αφαιρεθεί μεγάλο κομμάτι ρεαλιστικότητας απο την ταινία. Σε όλη την ταινία ο Pacino ξεχωρίζει. Ο Aldo του είναι το πιο ενδιαφέρον μέρος της οικογένειας . Ο Jared Leto αξίζει τιμητικής αναφοράς ως γιος του Aldo , θαμένος κάτω απο τόνους προσθετικών , ενω ο Rudolfo του Irons πήθει ως μεγάλος στάρ του Ιταλικού σινεμά μιάς άλλης εποχής . Σε ρόλο έκλπηξη η Salma Hayek , ένας comic-relief χαρακτήρας και το μυαλό (;) πίσω απο την εκδίκηση της  Patrizia.

Υπάρχουν λίγοι σκηνοθέτες που πρέπει να μάθουν την τέχνη του μοντάζ , και , μετά λύπης διαπιστώνουμε , οτι ο Ridley Scott είναι ένας από αυτούς. Από το 2001 όταν είχε κυκλοφορήσει το βιβλίο «The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed» της Sara Gay Forden , ο Scott είχε αγοράσει τα δικαιώματα για την κινηματογραφική διασκευή και περίμενε την ιδανική συγκυρία για να γυρίσει το φιλμ. Άλλωστε μια ζωηρή ιστορία που διατρέχει τρεις γενιές , οι οποίες περιλάμβαναν υπερβολή , απληστία , προδοσία και , τελικά , μια στυγνή δολοφονία , ήταν ανέκαθεν ένα ακαταμάχητο θέμα.

Το σενάριο , όμως , των Becky Johnston και Roberto Bentivegna , επενδύει πάρα πολλά στην ανάπτυξη των χαρακτήρων , με σκηνές που “τραβάνε” , στις λεπτές ισορροπίες και τα παρανοϊκά πάθη που συχνά εξελίσσονται σε ένα τέτοιο περιβάλλον , άφθονου χρήματος και εξουσίας. Μαζί έρχεται και η εμμονή  του Scott με μια διαρκή υπερπληροφόρηση για την σύγχρονη μορφή της οικογενειοκρατίας , τη σκοτεινή πλευρά του νεποτισμού και τα παιχνίδια εξουσίας που καθορίζουν την επαγγελματική πορεία και τις ζωές όσων φτάνουν στην κορυφή . Μια εμμονή , η οποία το μόνο που καταφέρνει , είναι να διαπερνά όλο το φάσμα αυτής της σκηνοθετικής δημιουργίας , με την υπερ-προσπαθειά του Scott να φωτίσει το θέμα του από διαφορετικές γωνίες ( μαζί με το ειρωνικό του σχόλιο άλα “Δυναστεία” πάνω στα πάθη των χαρακτήρων ) , πληγώνοντας έτσι την αφηγηματική συνοχή της ταινίας.

Εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία , είναι ξεκάθαρο ότι η ταινία “στρέφεται” προς την εύνοια του Mauricio ( βασικά με αυτά που διαβάσαμε ) , παρουσιάζοντας τον ως “άγιο” μέχρι την τρίτη πράξη , όταν κάνει τα πιο απεχθή πράγματα , ώστε να αποξενώσει τους γύρω του. Εν τω μεταξύ, η Patrizia απεικονίζεται ως η γυναίκα-διάβολος που χειραγωγεί και “οδηγεί” όλες τις εξελίξεις που οδηγούν τον Mauricio στο σκοτεινό μονοπάτι , ώστε να δαγκώσει τον “απαγορευμένο καρπό”. Στην πραγματικότητα, και οι δύο ήταν μάλλον φιλόδοξοι και αναξιόπιστοι.

Σκηνοθετικά ο Scott μαζί με τον DP του , Dariusz Wolski , μοιάζουν να μην έφυγαν ποτέ απο την Ρώμη και το προηγούμενο πόνημά τους , All the Money in the World ( 2017 ) , καθώς ολη η vintage αισθητική της ταινίας είναι ακριβώς ίδια ( οχι απαραίτητα κακό ). Εκεί όμως που θα “βγάλουμε το καπέλο” μας , είναι στόν τύπο/τύπισσα ( δεν βρήκαμε κάτι στο IMDB ) , που έφτιαξε ενα ονειρικό soundtack , με τους τίτλους των κομματιών , των ‘70s & ‘80s , να συμβαδίζουν με τα εκάστοτε δρώμενα της ταινίας. Έξυπνο , αν και μέσα στο 2021 , είδαμε τούτο το κολπάκι να δίνει ρέστα στίς μουσικάρες της Cruela.

Τούτου λεχθέντος … μοιρασμένα τα κουκιά για το House of Gucci , το οποίο με την απίστευτη (για το είδος) διάρκεια των 157 λεπτών , δεν ξέρω μέχρι που μπορεί να φτάσει , ώστε να μπορέσει να διατηρήσει το ενδιαφέρον και την προσοχή του θεατή. Σίγουρα δεν είναι η χειρότερη ταινία της χρονιάς, αλλά δεν είναι και η καλύτερη . Περνάς καλά , αλλά παράλληλα , σε κάνει να σκέφτεσαι τις δυνατότητες που σπαταλήθηκαν σε αυτή την ταινία , και απο τον Scott , αλλά και το cast του. Ίσως αν οι προσδοκίες ήταν πιο ρεαλιστικές από την αρχή , μπορεί και να μιλάγαμε για ένα από τα πιο camp και ξέγνοιαστα φίλμ της χρονιάς.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★☆☆

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
 
  • Lady Gaga
  • Adam Driver
  • Jared Leto

House Of Gucci Trailer

Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.