Κριτική για την ταινία Crimes Of The Future

0
544
Βαθμολόγησε το άρθρο

Την ώρα που το ανθρώπινο είδος προσαρμόζεται σε ένα συνθετικό περιβάλλον, το σώμα του υπόκειται σε νέες μεταμορφώσεις και μεταλλάξεις. Ο Saul Tenser (Mortensen), ένας πασίγνωστος permanence καλλιτέχνης, μαζί με την σύζυγό του Caprise (Seydoux), επιδεικνύει τη μεταμόρφωση των οργάνων του σε avant-garde παραστάσεις. Η Timlin (Stewart) μια ερευνήτρια του National Organ Registry, κυνηγά απεγνωσμένα τα ίχνη και τις κινήσεις του και τότε είναι που αποκαλύπτεται μια μυστηριώδης οργάνωση. Η αποστολή τους να χρησιμοποιήσουν την φήμη του Saul για να ρίξουν φως στην επόμενη φάση της ανθρώπινης εξέλιξης.

 

Υπάρχουν κάποιες ταινίες που θα μπορούσαν να κάνουν την διαφορά, αλλά υπάρχουν κάποιοι ανασταλτικοί παράγοντες με αποτέλεσμα να καταλήγουν να είναι αρκετά περίεργες εμπειρίες. Μια τέτοια είναι και το Crimes Of The Future, μια ταινία που έχει ωραίο “περιτύλιγμα” αλλά από περιεχόμενο χωλαίνει.

Οι προθέσεις της ταινίας είναι να δοθεί μια πιο εναλλακτική ματιά και γενικότερα να μας κάνει να νοιαστούμε για τους χαρακτήρες, ωστόσο μια υπερβολικά τραβηγμένη ιστορία από τον David Cronenberg που σίγουρα έχει μια ιδιαίτερη και εναλλακτική ματιά σε όλες (σχεδόν) τις ταινίες του.

Δυστυχώς όμως, από ένα σημείο και μετά όλα εκτροχιάζονται, μιας και κενότητα πολλών σκηνών αλλά και γενικότερα η “σπατάλη” του χρόνου της αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες στο όλο εγχείρημα. Χωρίς φυσικά να θεωρείται κακή, απλά είναι μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία.

Καταρχάς, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εκπληκτική φωτογραφία της ταινίας, την ωραία σκηνοθεσία (μάλιστα έχει γίνει στην Ελλάδα) και κατ’ επέκταση την ενδιαφέρουσα ματιά του σκηνοθέτη, ούτε αυτό που θέλει να ακολουθήσει με την τεχνική του.

Από τα πρώτα λεπτά φαίνεται ότι η ταινία εχει το ενδιαφέρον της και προσπαθεί να αφηγηθεί μια ιδιόμορφη ιστορία, ωστόσο από τα μισά και μετά ο υπερβολικά αργός ρυθμός και η αλληγορία της αρχίζουν και “σκοντάφτουν” στην υπερβολή του σκηνοθέτη της.

Σίγουρα, η κάθε ταινία πρέπει να φέρει την ταυτότητα του κάθε σκηνοθέτη, ωστόσο να μην το παρακάνει και να δίνει αυτό που χρειάζεται ανάλογα και με την θεματολογία της εκάστοτε προσπάθειας. Όσο περνάει η ώρα δείχνει όλο και περισσότερο μπερδεμένη και μπορεί αυτό να γίνεται με γοητευτικό τρόπο μέχρι ένα σημείο, αργότερα όμως αρχίζει και αναιρεί αυτό που πάει να χτίσει.

Η κάμερα που είναι στατική, αρχίζει να σε κουράζει, καθότι οι ρυθμοί είναι αργοί εις βάρος της ιστορίας και χωρίς φυσικά να υπάρχει λόγος τις περισσότερες φορές. Επαναλαμβάνουμε, μπορεί το μότο της ταινίας να μας ωθεί να αφεθούμε στο ταξίδι, ωστόσο κάποια γεγονότα είναι αχρείαστα ειδικά από τη μέση και μετά.

Γίνεται κουραστικό το δεύτερο μέρος και “χάνει” τον θεατή, ενώ δεν προσφέρει κάτι στην εξέλιξη της ιστορίας, η οποία αποδεικνύεται άτολμη όσο περνάει η ώρα. Ναι μεν σε κάποια σημεία υπάρχει μια γοητεία, αλλά ειδικά μετά τα μισά, χάνεται η μπάλα.

Το όλο εγχείρημα γίνεται επιτηδευμένο από ένα σημείο και μετά, ενώ μερικές σκηνές μπορούσαν να είναι πιο στοχευμένες. Σ’ αυτό δεν θα υπήρχε θέμα αν υπήρχε μια ροή στην ταινία η οποία θα μπορούσε να δώσει κάτι καινοτόμο και όχι να καταλήγει σε επίδειξη τεχνικής από τον αξιόλογο σκηνοθέτη, που έχει δώσει εναλλακτικές προσπάθειες.

Σίγουρα αποδεικνύεται “μάστορας” στις εικόνες και κάποια πλάνα σε τραβάνε (ειδικότερα στην αρχή), με το ταξίδι να είναι ωραίο μέχρι ένα (δυστυχώς όχι πολύ μεγάλο) κομμάτι της ταινίας, ωστόσο από ένα σημείο και μετά το “αμάξι” δεν παίρνει μπρός. Μια ανεξήγητα αλληγορική στροφή και σκηνές αλλοπρόσαλλες που μας τα χαλάνε.

Γενικότερα ενώ υπήρχαν δυνατότητες η αξιοποίηση δεν ήταν αυτή που έπρεπε, καθώς ο σκηνοθέτης αδικεί τον εαυτό του, καθώς από ένα σημείο και μετά μπερδεύει, μοιάζει εντελώς αμήχανη, μιας και το τελευταίο της κομμάτι δείχνει σαν να είναι από άλλη ταινία.

Ενδεχομένως θα μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα αν συνεχιζόταν όπως στο πρώτο μισάωρο και μίκραινε την διάρκεια της, με την ταινία Crimes Of The Future να μας αφήνει στου δρόμου τα μισά. Θα μπορούσε να είναι πιο ολοκληρωμένη και αποδεικνύει ότι όσο καλή ιδέα και να έχεις, συν το αξιόλογο cast (να αναφέρουμε την ευχάριστη έκπληξη του Γιώργου Πυρπασόπουλου, έστω και για μικρό διάστημα), αν δεν την αξιοποιήσεις σωστά, δεν θα πετύχει τους στόχους της. Άσχετα αν έχει στοιχεία θετικά, τα οποία όμως από ένα σημείο… εξανεμίζονται.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★☆☆☆

Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
  • Viggo Mortensen
  • Léa Seydoux
  • Kristen Stewart

Crimes Of The Future Trailer


Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.