Kριτική για την ταινία C’mon C’mon

0
448
Βαθμολόγησε το άρθρο

Στο πάνθεον των ταινιών με θέμα της σχέσης , η συντριπτική εστίαση “πέφτει” στον ρομαντισμό καθώς οι οικογενειακές μας σχέσεις συχνά μας βαραίνουν και επηρεάζουν τη ζωή μας. Αυτές οι μπερδεμένες “οικογενειακές υποθέσεις” είναι που διερευνά ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Mike Mills (Beginners & 20th Century Women) στήν νεα του ταινία C’mon C’mon. Όμορφα γυρισμένο σε ασπρόμαυρη φωτογραφία και απλωμένο σε τρεις από τις πιο πολύχρωμες πόλεις των ΗΠΑ: Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη και Νέα Ορλεάνη , το C’mon C’mon ζητά οικειότητα.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός (CinemaFiles)

“Όταν σκέφτεσαι το μέλλον, πώς το φαντάζεσαι;”

Το C’mon C’mon , στήν φιλμική του διαδρομή των 108 λεπτών , χτίζει μια γέφυρα σχέσης ανάμεσα στα παιδιά και τους μεγάλους. Είναι η ιστορία ενός άντρα που πρέπει να μάθει να φροντίζει ένα παιδί για πρώτη φορά στη ζωή του, με φόντο ένα πανόραμα των πόλεων της Αμερικής του 21ου αιώνα.

Είναι μια ιστορία που δείχνει πώς ένας ενήλικας μαθαίνει να καλύπτει τις ανάγκες, να ανακουφίζει τις ανησυχίες και να μοιράζεται τη χαρά ενός παιδιού. Στην πορεία , όμως , θα ανακαλύψει ότι ο κόσμος ενός παιδιού δεν διαφέρει και πολύ από τον κόσμο των ενηλίκων , καθώς ο Τζόνι και ο Τζέσι καταλήγουν μαζί κάτω από κρίσιμες συνθήκες.
Ο χρόνος που θα μοιραστούν τους μεταμορφώνει στο πώς βλέπει ο ένας τον άλλον αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό. Καθώς διασχίζουν την Αμερική, οι καλές και οι κακές στιγμές λειτουργούν σαν ένας διαλογισμός πάνω στην αγάπη, τον γονεϊκό ρόλο, τη μνήμη και την αποδοχή του αγνώστου.

Ο Joaquin Phoenix είναι ο Τζόνι, ένας εργασιομανής δημοσιογράφος που παίρνει ραδιοφωνικές συνεντεύξεις από νέους ανθρώπους σε όλη τη χώρα με θέμα το μέλλον. Ξαφνικά, τα σχέδια του ανατρέπονται εξαιτίας μιας οικογενειακής κρίσης, όταν η αποξενωμένη αδελφή του τού ζητά να αναλάβει τη φροντίδα του παιδιού της, του Τζέσι. Ο Τζόνι έχει πολλούς λόγους να συμπαρασταθεί στην αδελφή του, αλλά δεν έχει εμπειρία στο μεγάλωμα ενός παιδιού, πόσο μάλλον ενός παιδιού τόσο έξυπνου όσο ο Τζέσι.

Ο τέσσερις φορές υποψήφιος για Όσκαρ (και νικητής για τον ανατριχιαστικό του Τζόκερ του 2019) , έχει σταθερή παρουσία στον κινηματογράφο από τότε που πρωταγωνίστησε στο Space Camp πριν από 35 χρόνια, αλλά στο C’mon C’mon , δείχνει ένα εύρος και ενα επίπεδο ερμηνευτικής ανθρωπιάς που σπάνια έχει δείξει στο παρελθόν. Η πολύ καλή του ερμηνεία του δεν είναι “αποκάλυψη” , αλλά ειναι (μάλλον) μια επιβεβαίωση ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που δουλεύουν σήμερα.

Και το C’mon C’mon είναι μια υπέροχη “βιτρίνα” για αυτόν. Ο Mills , μόλις με την τέταρτη ταινία του (και πρώτη μετά το 20th Century Women του 2016) , ζωγραφίζει ένα στοργικό , ποιητικό πορτρέτο της νιότης και της σοφίας , σε έναν κόσμο όπου όλοι απλώς προσπαθούν να καταλάβουν τα πράγματα μόνοι τους.

Σε μια συναισθηματικά φορτισμένη και συχνά αστεία κατάσταση, ο Mills εξερευνά την αντίδραση ενός άντρα που , εντελώς απότομα , βρίσκεται να παίζει τον δύσκολο και βαρύ ρόλο του γονιού , αλλά και της – έστω και προσωρινής – πατρικής φιγούρας με όλες τις ανησυχίες και τις απορίες που προκύπτουν. Μέσα από χαριτωμένες στιγμές, θλιμμένες στιγμές, υπέροχες μέρες και ήσυχες νύχτες, ο Τζόνι και ο Τζέσι αρχίζουν να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον και να μεταμορφώνονται. Σπρώχνει ο ένας τον άλλον να αντέξουν μέσα σε δύσκολες καταστάσεις, να πουν τα ανείπωτα, να ξεφύγουν.

Και οσο πιο κοντά έρχονται, τόσο αυτή η λεπτοδουλεμένη ιστορία επεκτείνεται σε θέματα πιο διευρυμένα: τους μεταξύ μας δεσμούς, το καθήκον μας απέναντι στο αύριο, τη σχέση μας με τη μνήμη και πώς η φροντίδα για τον άλλον μας θωρακίζει μπροστά στην αβεβαιότητα του μέλλοντος. Και είναι αυτή η μείξη αιχμηρής πραγματικότητας και τρυφερότητας , η κλασική ασπρόμαυρη φωτογραφία , οι ολοζώντανες περιηγήσεις στις πόλεις της Αμερικής, οι εξαιρετικές ερμηνείες και οι αυθόρμητες συνεντεύξεις με πραγματικούς νεαρούς Αμερικάνους, που προικίζουν την ταινία του Mills με μία πρωτόγνωρη κινηματογραφική ζωντάνια.

Ο πιτσιρικάς Norman δίνει μια πολλά υποσχόμενη ερμηνεία ως Jesse , “παίζει” στα ισα τον Phoenix και λάμπει ερμηνευτικά όταν “παίρνει” πάνω του τις φωνές όλων των απογοητευμένων ενηλίκων, όπως όταν μιλάει ξεκάθαρα για τα αισθήματα του πρός την μητέρα του: “Ακόμα κι αν αγαπιόμαστε, ποτέ δεν θα μάθει τα πάντα για μένα και ποτέ δεν θα μάθω τα πάντα για αυτήν”…. Έτσι είναι.

Γυρισμένο σε ασπρόμαυρο φόντο, το C’mon C’mon είναι μια μικρή , ήσυχη ταινία που καταπιάνεται με μεγάλα θέματα, με τον συνδυασμό φαντασίας και πραγματικότητας να της δίνει μια αίσθηση αυθεντικότητας. Και παρά το γεγονός οτι πρός το τέλος υπάρχει μια μικρή φιλμική κόπωση, το C’mon C’mon τυλίγει την ακατάστατα δύσκολη και απογοητευτική πραγματικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης σε μια κουβέρτα της ελπίδας. Όσο τρελό και αν ακούγεται, η ταινία είναι τόσο ειλικρινής που είναι δύσκολο να αρνηθούμε τη ζεστασιά της.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★✬☆

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
 
  • Joaquin Phoenix
  • Gaby Hoffmann
  • Woody Norman

C’mon C’mon Trailer

Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.