[line]
[dropcap]Λ[/dropcap]ίγα λόγια για την ταινία: Δεκαετία 1930. Τρεις κολλητοί φίλοι γίνονται μάρτυρες μιας δολοφονίας, θεωρούνται βασικοί ύποπτοι και μπλέκουν σε μια από τις πιο εξωφρενικές συνωμοσίες της αμερικανικής ιστορίας.
Παρά τις διαμάχες του εντός και εκτός της οθόνης, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης David O. Russell (The Fighter, American Hustle, Silver Linings Playbook) φαίνεται πάντα να προσελκύει top ερμηνευτές, όπως φαίνεται και από το ασυνήθιστα υψηλό “ταλέντο”, στο Amsterdam του. Λαμβάνοντας , όμως , υπόψην την συγκέντρωση τεσσάρων Όσκαρ και πολύ καλών ηθοποιών οι οποίοι παίζουν διάφορους ρόλους και καμέο, είναι περίεργο το πόσο άδειο και μυωπικό καταλήγει να είναι το Amsterdam. Ίσως και να διάβασαν ένα πολύ διαφορετικό σενάριο από αυτό που τελικά έφτασε στην οθόνη.
Ίσα ίσα μια φάρσα, ένα κωμικό θρίλερ και ένα σοβαρό παράδειγμα για την φιλία, παρέα με ένα αυστηρό αντιφασιστικό μάθημα ιστορίας, το Amsterdam, το οποίο με περηφάνια ανοίγει με την κάρτα τίτλου “Τα περισσότερα από αυτά έγιναν στην πραγματικότητα”, δεν βρίσκει ποτέ το βήμα του. Οι ταινίες του Russel είναι πάντα σεναριακά “ακατάστατες” (οχι πάντα με την κακή έννοια) και έχουν μια μη εστιασμένη χροιά, αλλά η διαφορά μεταξύ του American Hustle (αφήνουμε εξω το ενδιάμεσο Joy, λόγω της σχεδόν ίδιας σεναριακής ιδιοσυγκρασίας) και του Amsterdam είναι το εύρος της ιστορίας και το πώς καταφέρνει να οπλίζει τους ηθοποιούς του με τρόπο που να συμπληρώνει τις ερμηνευτικές δυνάμεις τους. Ναι, εδω υπάρχει ένας λόγος που τόσοι πολλοί A-listers θέλουν διακαώς να συμμετέχουν στις ταινίες του.
Δυστυχώς, και πάλι όμως, κανένας από το καστ δεν διασώζει ένα ασύνδετο σενάριο που περιέχει , όμως , μια πολύ αιχμηρή και απροκάλυπτα “πιπεράτη” ιστορία. Αυτό που λειτουργεί είναι οι κεντρικές σχέσεις, αλλά η πλαισίωση και η δομή στο σενάριο του Russell τους εμποδίζει να καθιερωθούν ερμηνευτικά και καταλήγουν …. καρικατούρες. Οι κύριοι χαρακτήρες παρουσιάζονται στη Νέα Υόρκη το 1933, πρίν το σενάριο μας πάει – πάλι – αδέξια 15 χρόνια … πίσω στο παρελθόν. Είναι ο Burt Berendsen (Bale), ένας ασκούμενος γιατρός γνωστός (και απογοητευμένος) για τις πειραματικές του θεραπείες σε τραυματίες βετεράνους πολέμου, ο χαρισματικός δικηγόρος του και παλιός “brother in arms” Harold Woodsman (Washington) και η Valerie Voze (Robbie) μια πλούσια γόνος που “βοηθούσε” στρατιώτες ως νοσοκόμα κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αν και γνωρίστηκαν στη Γαλλία το 1918, η φιλία τους εδραιώθηκε στο μεταπολεμικό Amsterdam , εκεί , όπου η Valerie έδειξε έναν εντελώς πλούσιο και ακριβό νέο κόσμο στον Burt και τον Harold. Αυτή η εκτεταμένη αναδρομή βοηθά να τεθούν οι βάσεις για τους λόγους για τους οποίους ο θεατής πρέπει να επενδύσει στους χαρακτήρες, αλλά είναι τόσο απαλλαγμένο από σεναριακούς (πρώτα) και ερμηνευτικούς σπινθήρες , στο σημείο που δημιουργείται μια απογοητευτική εμπειρία θέασης καθώς ο Russel αφήνει ξεκρέμαστο γρήγορα το εξαιρετικό του κάστ.
Τα πράγματα δεν γίνονται καλύτερα όταν ξεκινά η κύρια πλοκή, η οποία περιλαμβάνει τον Harold που προσλαμβάνεται για να ερευνήσει τον μυστηριώδη θάνατο ενός γερουσιαστή (Ed Begley Jr) του οποίου η κόρη (Taylor Swift) πιστεύει ότι ήταν προμελετημένος. Ο Burt και ο Harold , μετά απο μια σειρά γεγονότων , γίνονται κύριοι ύποπτοι , σε μια ιστορία που φυσικά έχει μεγάλες πολιτικές προεκτάσεις, οι οποίες ξετυλίγονται κουραστικά κατά τη διάρκεια του φινάλε της ταινίας. Τους βάζει στην πορεία να αλληλεπιδράσουν και να συναντήσουν πολλά παράξενα και εκκεντρικά άτομα: ο Michael Shannon και ο Mike Myers είναι οι καλύτεροι της “παρέας” που παίζουν εξαιρετικά δύο μυστικούς πράκτορες. Υπάρχει ο Rami Malek και η Anya Taylor-Joy ως ένα σνομπ, ελίτ ζευγάρι της ανώτερης τάξης και φυσικά ο τεράστιος DeNiro που κλέβει την παράσταση, ολοκληρώνει το σύνολο και φαίνεται να είναι ο μόνος ερμηνευτής που μπορεί να δώσει κάποια απτή αίσθηση αυτής της περίπλοκης ιστορίας.
Το Amsterdam είναι ενα συνονθύλευμα ιδεών που συνδέονται αλλά και αλληλοαναιρούνται: το μυστήριο δεν είναι ακριβώς συναρπαστικό, ενω το τρίγωνο φιλίας Bale, Robbie και Washington , σεναριακά πάντα , θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει πιο εύστοχους διαλόγους , αλλά καταντούν απλώς βαρετοί ώστε να τους ακολουθήσεις. Σε ένα σημείο , μάλιστα , του τελευταίου δεκαλέπτου, ο Bale με έναν εσωτερικό μονόλογο ουσιαστικά ανακεφαλαιώνει όλα όσα μόλις είδαμε. Είναι λες και ο Russell δεν είναι σίγουρος ότι ο θεατής θα μπορέσει να παρακολουθήσει αυτή τη συνεχώς μεταβαλλόμενη ιστορία ή αν το στούντιο το επέβαλλε μετά από κακές δοκιμαστικές προβολές. Όποια και αν ήταν η περίπτωση, το Amsterdam … δυστυχώς … είναι η μεγαλύτερη απογοήτευση του 2022, με μια εκτεταμένη και πυκνή ιστορία φτιαγμένη με φιλοδοξία, η οποία διαθέτει ενα απίστευτα ταλαντούχο κάστ, αλλά που ποτέ δεν δικαιολογεί τη συνένωσή του.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★☆☆☆
– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:
[line]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”134″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]
[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Christian Bale [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Margot Robbie [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Anya Taylor-Joy [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]
[line]
Amsterdam Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]
[line]
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]