Κριτική για την ταινία After Yang

0
343
Βαθμολόγησε το άρθρο

Hταινία έχει να κάνει με μια οικογένεια που παίρνουν ένα ρομπότ-babysitter για την μικρή τους κόρη την οποία έχουν υιοθετήσει από την Κίνα. Το ρομπότ είναι προγραμματισμένο να μεταδώσει στο μικρό κορίτσι πολύτιμες γνώσεις από τον πολιτισμό της χώρας καταγωγής της. Βέβαια όταν το παραπάνω προηγμένο κατασκεύασμα αρχίσει να υπολειτουργεί, οι γονείς του παιδιού έρχονται αντιμέτωποι με την συνειδητοποίηση ότι ο χρόνος τους με την ‘Yang’ σιγά σιγά εκπνέει.

 

Υπάρχουν κάποιες ταινίες που θα μπορούσαν να κάνουν την διαφορά, αλλά υπάρχουν κάποιοι ανασταλτικοί παράγοντες με αποτέλεσμα να καταλήγουν να είναι αρκετά περίεργες εμπειρίες. Μια τέτοια είναι και το After Yang, μια ταινία που έχει ωραίο “περιτύλιγμα” αλλά από περιεχόμενο χωλαίνει.

Οι προθέσεις της ταινίας είναι να δοθεί μια πιο εναλλακτική ματιά στην ζωή, με φιλοσοφικά ερωτήματα, υπέροχες εικόνες και πολλά ακόμα (μην σας κάνουμε spoilers), ενώ γενικότερα θέλει να μας κάνει να νοιαστούμε για τους χαρακτήρες. Ωστόσο μια υπερβολικά τραβηγμένη ιστορία μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, η κενότητα του περιεχομένου πολλών σκηνών αλλά και γενικότερα η “σπατάλη” του περιορισμένου χρόνου της, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες. Χωρίς φυσικά να θεωρείται κακή, απλά είναι μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία.

Καταρχάς, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εκπληκτική φωτογραφία της ταινίας, την ωραία σκηνοθεσία και κατ’ επέκταση την ενδιαφέρουσα ματιά του Kogonada, ούτε αυτό που θέλει να ακολουθήσει με την τεχνική του.

Από τα πρώτα λεπτά φαίνεται ότι η ταινία εχει το ενδιαφέρον της και προσπαθεί να αφηγηθεί μια ιδιόμορφη ιστορία, ωστόσο από τα μισά και μετά η αλληγορία και τα φιλοσοφικά ερωτήματα της αρχίζουν και “σκοντάφτουν” στην υπερβολή του σκηνοθέτη της, καθώς υπάρχει μια στασιμότητα στο όλο θέμα.

Σίγουρα, η κάθε ταινία πρέπει να φέρει την ταυτότητα του σκηνοθέτη της, ωστόσο θα μπορούσε να μην το παρακάνει και να δίνει αυτό που χρειάζεται ανάλογα και με την θεματολογία της εκάστοτε προσπάθειας.

Όσο περνάει η ώρα δείχνει όλο και περισσότερο μπερδεμένη και μπορεί αυτό να γίνεται με γοητευτικό τρόπο μέχρι ένα σημείο, αργότερα όμως αρχίζει και αναιρεί αυτό που πάει να χτίσει καθώς δεν υπάρχει ξεκάθαρος προσανατολισμός.

Η υπέροχη σκηνοθεσία σε κερδίζει, όμως αντισταθμίζεται με το ότι οι ρυθμοί είναι αργοί εις βάρος της ιστορίας και χωρίς φυσικά να υπάρχει λόγος τις περισσότερες φορές. Επαναλαμβάνουμε, μπορεί το μότο της ταινίας να μας ωθεί να αφεθούμε στο ταξίδι, ωστόσο κάποια γεγονότα είναι αχρείαστα ειδικά από τη μέση και μετά.

Γίνεται κουραστικό το δεύτερο μέρος και “χάνει” τον θεατή, ενώ δεν προσφέρει κάτι στην εξέλιξη της ιστορίας, η οποία αποδεικνύεται άτολμη όσο περνάει η ώρα. Ναι μεν οι ηθοποιοί και η αφήγηση ώρες ώρες έχουν μια γοητεία, αλλά ειδικά μετά τα μισά, χάνεται η μπάλα.

Το όλο εγχείρημα γίνεται επιτηδευμένο από ένα σημείο και μετά, ενώ μερικές σκηνές μπορούσαν να είναι πιο στοχευμένες. Σ’ αυτό δεν θα υπήρχε θέμα αν υπήρχε μια ροή στην ταινία η οποία θα μπορούσε να δώσει κάτι καινοτόμο και όχι να καταλήγει σε επίδειξη τεχνικής από τον αξιόλογο σκηνοθέτη, που έχει δώσει εναλλακτικές προσπάθειες.

Οι ηθοποιοί γενικότερα το παλεύουν όσο γίνεται, αλλά δεν μπορούν να αναδειχθούν, καθότι η ιστορία έχει ταβάνι, είναι επιτηδευμένη και η σκηνοθεσία χάνεται μέσα στην επιδειξιομανία αλλά και την υπερβολικά τραβηγμένη διάρκεια της του After Yang.

Ο Kogonada σίγουρα είναι “μάστορας” στις εικόνες και πολλά πλάνα σε τραβάνε (ειδικότερα στην αρχή), με το ταξίδι να είναι ωραίο μέχρι ένα κομμάτι της ταινίας, ωστόσο από ένα σημείο και μετά… μένει από καύσιμα, καθώς μπορεί ο χρόνος να είναι μικρός αλλά όσα δεν χρειαζόμαστε, τραβάνε περισσότερο σε διάρκεια από αυτό που χρειάζεται.

Γενικότερα ενώ υπήρχαν δυνατότητες η αξιοποίηση δεν ήταν αυτή που έπρεπε, καθώς ο σκηνοθέτης αδικεί τον εαυτό του, καθώς από ένα σημείο και μετά μπερδεύει, μοιάζει εντελώς αμήχανη, μιας και το τελευταίο της κομμάτι δείχνει σαν να είναι από άλλη ταινία.

Ενδεχομένως θα μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα αν συνεχιζόταν όπως στο πρώτο μισό και μίκραινε την διάρκεια της, με το After Yang να μας αφήνει στου δρόμου τα μισά. Θα μπορούσε να είναι μια ολοκληρωμένη ταινία και που αποδεικνύει ότι όσο καλή ιδέα και να έχεις, συν ένα εξαιρετικό cast, αν δεν την αξιοποιήσεις σωστά, δεν θα πετύχει τους στόχους της. Άσχετα αν έχει στοιχεία που σε μαγεύουν στην διαδρομή της.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★✬☆☆

Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
  • Colin Farrell
  • Jodie Turner-Smith 
  • Justin H. Min

After Yang Trailer


Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.