[line]
[dropcap]Ε[/dropcap]γκαινιάζουμε την νέα μας ενότητα με τις κλασικές και σπουδαίες μορφές του Ελληνικού πολιτισμού, με μια υπέροχη κυρία και αξιοπρεπέστατη ηθοποιό (κυρίως του θεάτρου, αλλά και με λίγες κινηματογραφικές εμφανίσεις), την Κυβέλη Ανδριανού. Έτσι λοιπόν, αφήνουμε για λίγο στην άκρη τα κινηματογραφικά, για να δώσουμε βάση σε μια σπουδαία γυναίκα του Ελληνικού θεάτρου.
Γεννήθηκε στις 13 Ιουλίου του 1888 και απεβίωσε στις 26 Μαϊου του 1978 και θεωρήθηκε ίσως η κορυφαία μεγαλη Κυρια του Θεάτρου και λίγο του Κινηματογράφου, μετά την σπουδαία Κατίνα Παξινού. Ήταν περισσότερο γνωστή με το μικρό της όνομα και άφησε εποχή στο ελληνικό θέατρο κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Μπορεί να συμμετείχε μόλις σε δυο ταινίες, αλλά κατάφερε να κάνει αισθητή την παρουσία της.
Η Κυβέλη Ανδριανού γεννήθηκε το 1888 και αποτέλεσε παιδί παράνομου έρωτα και συνεπώς δεν γνωρίζουμε περισσότερα για τους βιολογικούς γονείς της. Οι θετοί γονείς της, Αναστάσης και η Μαρία Αδριανού την υιοθέτησαν σε ηλικία 2,5 ετών από το βρεφοκομείο Αθηνών. Ήταν πολύ φτωχοί αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε να την αναθρέψουν όσο καλύτερα μπορούσαν, με την βοήθεια ενός μεγαλοδικηγόρου, ο οποίος είχε χάσει το παιδί του και χαιρόταν όποτε έβρισκε την μικρή Κυβέλη.
Το 1901 και ενώ βρισκόταν στην Νέα Σκηνή ο Χρηστομάνος την ανακάλυψε και βρήκε στοιχεία, τα οποία πίστεψε ότι θα την αναδείκνυαν σε κορυφαία ηθοποιό και έτσι της έδωσε την μεγάλη δυνατότητα να παίξει το ρόλο της Ιουλιέττας, στη σκηνή του μπαλκονιού. Η Κυβέλη Αδριανού άδραξε την ευκαιρία και έγινε η αγαπημένη του πρωταγωνίστρια, ενώ παράλληλα θεωρήθηκε μια από τις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς.
Η Νέα Σκηνή (1901-1906) της έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει στις μοναδικές παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας της καριέρας της. Ξεχώρισε, ως κορυφαία, στην «Άλκηστη» του Ευριπίδη και αργότερα στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Παράλληλα, διακρίθηκε σε ρόλους δραματικούς και κωμικούς, όπως στο ρόλο της Ανιούτσκα στο «Κράτος του Ζόφου» του Τολστόι ή στο ρόλο της θεατρίνας στη «Λοκαντιέρα» του Γκολντόνι.
Η Κυβέλη έπαιξε πρώτα μερικές κωμωδίες και μετά την «Νόρα» του Ίψεν απογειώθηκε η καριέρα της μέχρι και το 1934, με σπουδαίες και σταθερές εμφανίσεις σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Εκείνο το χρονικό διάστημα μάλιστα, συνεργάστηκε μάλιστα με την σπουδαία Μαρίκα Κοτοπούλη, και ανέβασαν σπουδαία θεατρικά έργα.
Παντρεύτηκε τον Γεώργιο Παπανδρέου και έτσι σταμάτησε προσωρινά το 1934 για να τον ακολουθήσει στη Μέση Ανατολή, ενώ το 1950 έκανε την επανεμφάνιση της, κάτι το οποίο σχολιάστηκε με θαυμασμό. Στην επάνοδο της στα δρώμενα, συνεργάστηκε μεταξύ άλλων και με την Λαμπέτη, αλλά και με τον Δημήτρη Χόρν παίζοντας σε θρυλικά θεατρικά έργα όπως για παράδειγμα τον Ματωμένο Γάμος του Λόρκα, την Αναστασία των Μωρέτ-Μπόλτον, το Ηλιόλουστο πρωινό των Κιντέρο, το νησί της Αφροδίτης του Πάρνη και πολλά ακόμα.
Οι κινηματογραφικές εμφανίσεις ήταν μόλις δυο, καθότι έπαιξε στην κινηματογραφική μεταφορά του “Κακός δρόμος” (1933), αλλά και στο “Άγνωστος” (1956). Απεβίωσε στις 26 Μαΐου 1978, αφήνοντας πίσω τέσσερα παιδιά, τρία εγγόνια, έξι δισέγγονα και πέντε τρισέγγονα.
– Περισσότερα για τον Ελληνικό κινηματογράφο και Ελληνικές σειρές:
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]