Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςΗ Μισαλλοδοξία είναι ένα από τα πρώτα αριστουργήματα που έγιναν ποτέ

Η Μισαλλοδοξία είναι ένα από τα πρώτα αριστουργήματα που έγιναν ποτέ

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]

[line]

[dropcap]Η[/dropcap] Μισαλλοδοξία (πρωτότυπος τίτλος Intolerance) αποτελεί μια από τις πρώτες βωβές ταινίες που έγιναν το 1916 σε σκηνοθεσία Ντ. Γ. Γκρίφιθ με πρωταγωνιστές τους Λίλιαν Γκις, Μέι Μαρς, Φρανκ Γουντς.

 

Δικαιότατα έχει χαρακτηριστεί από τους κριτικούς ως ένα από τα μεγάλα αριστουργήματα του βωβού κινηματογράφου και αποτελείται από τέσσερα επεισόδια που αναφέρονται σε διαφορετικές περιόδους της ιστορίας της ανθρωπότητας. Ο Γκρίφιθ δημιούργησε την ταινία εν μέρει για να απαντήσει στις κατηγορίες που τον ήθελαν ρατσιστή, εφόσον με την προηγούμενη ταινία του Η Γέννηση ενός Έθνους (Birth of a Nation, 1915) προσπάθησε να δικαιολογήσει τις ενέργειες της Κου Κλουξ Κλαν.

Ένα ταξίδι σε σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της ανθρωπότητας, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους από την αδυναμία της ανθρώπινης φύσης και από το φαινόμενο της Μισαλλοδοξίας. Ο πρώτος σταθμός είναι η Βαβυλώνα του 539 π.Χ. και η κατάληψή της από τους Πέρσες. Ο δεύτερος σταθμός είναι η Ιερουσαλήμ και η περίοδος της διδασκαλίας του Ιησού (από το θαύμα του γάμου στην Κανά μέχρι και τη Σταύρωση). Ο τρίτος σταθμός μας μεταφέρει στη Γαλλία του 1572 και στα γεγονότα που προηγήθηκαν της Νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου, ενώ ο τέταρτος σταθμός μας μεταφέρει στη σύγχρονη ιστορία, όπου ένας νέος συμμετέχει σε απεργία και βρίσκεται άνεργος. Σύντομα ο νέος θα πάρει τον κακό δρόμο και θα κατηγορηθεί για ένα έγκλημα που δε διέπραξε ποτέ. Οι σκηνές ανάμεσα στις διαφορετικές αυτές ιστορίες εναλλάσσονται και συνδέονται από τη μορφή της μητρότητας (που ερμηνεύει η Λίλιαν Γκις) που λικνίζει την κούνια στην οποία κείτεται το βρέφος της ανθρωπότητας, μήνυμα αισιοδοξίας για ένα καλύτερο μέλλον.

Η ταινία είχε ως αρχικό τίτλο Η Μητέρα κι ο Νόμος (The Mother and the Law) και επρόκειτο να έχει ως θέμα της μόνο την τελευταία ιστορία, που μεταφέρει το θεατή στις Η.Π.Α. του 1910 κι επρόκειτο να προβληθεί πριν την ταινία Η Γέννηση ενός Έθνους. Η πρώιμη πρόβολή της Γέννησης ενός Έθνους και οι αντιδράσεις που έλαβε έκανε τον Γκρίφιθ, να προσθέσει και τις άλλες τρεις ιστορίες με κοινό τους θέμα την προκατάληψη. Το αποτέλεσμα ήταν μια επική υπερπαραγωγή με εναλλαγές χρωμάτων και γεγονότων, στην οποία συμμετείχαν 3.000 κομπάρσοι. Ο προϋπολογισμός της ταινίας είναι άγνωστος, αλλά η ταινία με εισπράξεις κοντά στα 2.000.000 δολάρια θεωρήθηκε αποτυχημένη και η εταιρία παραγωγής Triangle Film Corporation βγήκε σε πλειστηριασμό στη συνέχεια.

Παρά την εμπορική αποτυχία της ταινίας, οι κριτικοί της εποχής την εκθείασαν, χαρακτηριζοντάς την ένα από τα αριστουργήματα της τέχνης και τη μοναδική ταινία που αξίζει μια θέση δίπλα σε αριστουργήματα όπως την 5η Συμφωνία του Μπετόβεν και τα αριστουργήματα του Μιχαήλ Άγγελου.

Η ταινία προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού το 1982 στο φεστιβάλ των Καννών, λαμβάνοντας τη θέρμη του κοινού, ενώ το Ινστιτούτο Αμερικανικού Κινηματογράφου την κατέταξε στην 49η θέση στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Η μεγαλύτερη έκδοση της ταινίας που σώζεται μέχρι και σήμερα είναι εκείνη των 197 λεπτών, αν και υπάρχουν μαρτυρίες ότι στο επεισόδιο της Πτώσης της Βαβυλώνας υπήρχαν σκηνές γυμνού, οι οποίες δεν διασώζονται.

Η πιο πρόσφατη εκδοχή της ταινίας ήταν εκείνη των 177 λεπτών που προβλήθηκε στο φεστιβάλ της Βενετίας στις 29 Αυγούστου του 2007. Η συγκεκριμένη έκδοσή έχει την καλύτερη ποιότητα εικόνας λόγω της ψηφιακής επεξεργασίας που υπέστη.

Δείτε την εδώ

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ