Για πάνω από 50 χρόνια ο Steven Spielberg έχει προσφέρει πολλές ταινίες, οι οποίες έχουν γίνει κλασικές και άφησαν την εποχή τους στον κινηματογράφο. Ποια είναι όμως η καλύτερη του ταινία; Σε ψηφοφορία του World Of Reel από 85 κριτικούς, βγήκε το Jaws με σημαντική διαφορά. Ποια η γνώμη σας;
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
Jaws (64 votes)
Schindler’s List (44)
Close Encounters of the Third Kind (42)
Raiders of the Lost Ark (39)
E.T. (31)
A.I. Artificial Intelligence (26)
Saving Private Ryan (23)
Minority Report (21)
Jurassic Park (19)
Munich (18)
Catch Me If You Can (15)
Empire of the Sun (14)
Lincoln (13)
Duel (10)
The Sugarland Express (8)
West Side Story (7)
The Last Crusade (6)
The Temple of Doom (5)
Bridge of Spies (4)
The Color Purple (6)
1941 (3)
War of the Worlds (3)
The Post (3)
Always (2)
Ready Player One (2)
Tintin (1)
The Terminal (1)
Καμία ψήφο δεν πήραν τα: “Hook, “The Lost World,” “Amistad,” Kingdom of the Crystal Skull,” “War Horse,” και “The BFG.”
O ίδιος είχε αναφέρει παλαιότερα πως η ταινία του την οποία θεωρεί τέλεια είναι το “Ε.Τ. ο Εξωγήινος“. Καλεσμένος στην εκπομπή του Steven Colbert, ο διάσημος σκηνοθέτης κλήθηκε να διαλέξει ποια από τις 34 ταινίες του είναι η τελειότερη, αν μπορεί να κριθεί ως δόκιμος ο συγκεκριμένος όρος. Χωρίς να το σκεφτεί σε βάθος, αιτιολόγησε την επιλογή του.
Steven Spielberg doesn’t usually like to rewatch his own films, but there is one movie even he agrees is pretty perfect. #Colbert pic.twitter.com/MMSbSfqp7a
— The Late Show (@colbertlateshow) March 3, 2023
Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Έλιοτ, ένα μοναχικό αγόρι που γίνεται φίλος με έναν εξωγήινο, τον Ε.Τ., ο οποίος έχει παγιδευτεί στη Γη. Ο Έλιοτ και τα αδέρφια του βοηθούν τον Ε.Τ. να επιστρέψει στο σπίτι του ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να τον κρατήσουν κρυμμένο από τη μητέρα τους και την κυβέρνηση.
Το κόνσεπτ της ταινίας βασίστηκε στο φανταστικό φίλο που δημιούργησε ο Σπίλμπεργκ μετά το διαζύγιο των γονιών του το 1960. Το 1980, ο Σπίλμπεργκ γνώρισε τη Μάθισον και μαζί ανέπτυξαν μια καινούρια ιστορία που προήλθε από την ταινία του Σπίλμπεργκ Night Skies που δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 1981 και ολοκληρώθηκαν το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου στην Καλιφόρνια. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ταινίες, ο Ε.Τ. ο Εξωγήινος γυρίστηκε με χρονολογική σειρά, ώστε να διευκολύνει τις συναισθηματικές ερμηνείες των νεαρών ηθοποιών.
Η ταινία κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους στις 11 Ιουνίου 1982. Έγινε τεράστια εισπρακτική επιτυχία, ξεπέρασε το ρεκόρ της ταινίας Ο Πόλεμος των Άστρων και έγινε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών, έναν τίτλο που κράτησε για 11 χρόνια. Απέσπασε εξαιρετικά σχόλια από τους κριτικούς και θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας που έγιναν ποτέ. Έλαβε εννέα υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας, κερδίζοντας τέσσερα. Το 1985 επανακυκλοφόρησε στους κινηματογράφους και ξανά το 2002 για να γιορτάσει η ταινία τα 20 χρόνια της, με αλλαγμένα πλάνα και πρόσθετες σκηνές.
Πλοκή
Ενώ επισκέπτονταν τη Γη, μια ομάδα εξωγήινων ανακαλύπτεται και ενοχλείται από μια ανθρώπινη ομάδα δράσης. Εξαιτίας της γρήγορης απογείωσής τους, ένας από τους εξωγήινους μένει πίσω. Ο μικρός επισκέπτης βρίσκεται ολομόναχος σε έναν πολύ περίεργο πλανήτη. Ευτυχώς γι’ αυτόν, γρήγορα βρίσκει ένα φίλο, τον 10χρονο Έλιοτ. Ενώ ο Ε.Τ. σταδιακά γνωρίζεται με τον αδερφό του Έλιοτ, Μάικλ, και την αδερφή του Γκέρτι η ομάδα δράσης ψάχνει μέρα και νύχτα τον πρώτο επισκέπτη από το Διάστημα. Η επιθυμία του Ε.Τ. να επιστρέψει σπίτι του είναι πολύ μεγάλη και αφού καταφέρει να επικοινωνήσει με τον Έλιοτ και τους άλλους, ο Ε.Τ. αρχίζει να κατασκευάζει μια αυτοσχέδια συσκευή ώστε να στείλει μήνυμα στους δικούς του και να έρθουν να τον πάρουν. Ο Ε.Τ. θα αρρωστήσει σοβαρά και εξαιτίας της ιδιαίτερης σύνδεσής του με τον Έλιοτ, το αγόρι υποφέρει κι αυτό. Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν η ομάδα δράσης καταφέρνει να εντοπίσει τον Ε.Τ.
Παραγωγή
Μετά το διαζύγιο των γονιών του το 1960, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ γέμισε το κενό με έναν φανταστικό εξωγήινο φίλο. Ο Σπίλμπεργκ είπε ότι ο Ε.Τ. ήταν “ένας φίλος που μπορούσε να είναι ο αδερφός που ποτέ δεν είχα και ένας πατέρας που ένιωθα ότι δεν είχα πια”. Το 1978 ο Σπίλμπεργκ ανακοίνωσε ότι θα σκηνοθετούσε μια ταινία με τίτλο Growing Up, την οποία θα γύριζε μέσα σε 28 ημέρες. Το πρότζεκτ έμεινε στην άκρη εξαιτίας καθυστερήσεων στην ταινία 1941… Από Πού Πάνε στο Χόλιγουντ, Παρακαλώ; (1979), αλλά το κόνσεπτ να κάνει μια μικρή αυτοβιογραφική ταινία για την παιδική ηλικία θα έμενε στον Σπίλμπεργκ. Επίσης σκέφτηκε ένα σκοτεινότερο πρότζεκτ με τίτλο Night Skies, στο οποίο σατανικοί εξωγήινοι τρομοκρατούν μια οικογένεια.
Τα γυρίσματα της ταινίας Ο Ιντιάνα Τζόουνς και Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού (Raiders of the Lost Ark, 1981) στην Τυνησία έκαναν τον Σπίλμπεργκ να βαριέται και αναμνήσεις από την παιδική του ηλικία επανήλθαν στο προσκήνιο. Είπε στη σεναριογράφο Μελίσα Μάθισον για το Night Skies και ανέπτυξε το σενάριο με μια πλοκή όπου ο Μπάντι, ο μόνος φιλικός εξωγήινος, γίνεται φίλος με ένα αυτιστικό παιδί. Η εγκατάλειψη του Μπάντι στη Γη στο φινάλε του σεναρίου, αποτέλεση πηγή έπμνευσης για το Ε.Τ. ο Εξωγήινος. Η Μάθισον έγραψε το πρώτο προσχέδιο με τίτλο E.T. and Me μέσα σε οχτώ εβδομάδες, το οποίο ο Σπίλμπεργκ βρήκε τέλειο. To σενάριο υπέστη κάποιες αλλαγές. Προστέθηκε η σκηνή με το κυνηγητό και ο Σπίλμπεργκ πρότεινε να προστεθεί η σκηνή όπου ο Ε.Τ. μεθάει. Η Columbia Pictures, η οποία θα αναλάμβανε την παραγωγή του Night Skies, συναντήθηκε με τον Σπίλμπεργκ για να συζητήσουν το σενάριο. Το στούντιο απέρριψε το σενάριο, αποκαλώντας το “μια κλαψιάρικη ταινία της Walt Disney” και έτσι ο Σπίλμπεργκ προσέγκισε τον Σιντ Σάινμπεργκ, πρόεδρο της MCA.
Share