Η απόλυτη κόντρα: The Godfather (1972) vs The Godfather: Part II (1974)

0
167
Βαθμολόγησε το άρθρο

Το Godfather είναι σίγουρα μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών και σίγουρα μια από εκείνες που υποκλίνεσαι στο μεγαλείο ηθοποιών, σκηνοθέτη και γενικότερα του επιτελείου. Στην απόλυτη κόντρα, παρακάτω θα δείτε ένα βιντεάκι για τα The Godfather (1972) vs The Godfather: Part II (1974).

Να θυμήσουμε πως τα προβλήματα ήταν πολλά, η αμφισβήτηση μεγάλη και τα προγνωστικά εναντίον όλων. Ωστόσο, ο Francis Ford Coppola και το επιτελείο του άφησε εποχή με μια θρυλική ταινία που κλείνει 50 χρόνια φέτος και έδωσε συνέντευξη στο Variety.

Ανέφερε πως είχε πολύ μεγάλο άγχος εκείνη την εποχή, φοβούμενος (όπως σε κάθε αντίστοιχη ταινία που έκανε) τις πρώτες εντυπώσεις και ήξερε πως δεν ήταν στο χέρι του απόλυτα το να κριθεί επιτυχημένη η ταινία. Ωστόσο, ο χρόνος τα… γιατρεύει όλα και έτσι 50 χρόνια μετά συζητιέται ακόμα το αριστούργημα του και αυτό είναι βραβείο από μόνο του, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει.

Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ταινίες σαν το Godfather και μπορεί να ήταν θετικό αυτό, ωστόσο φοβήθηκε πως μπορεί να αποδειχθεί μεγάλη αποτυχία, καθώς πήρε ρίσκο φτιάχνοντας κάτι που ίσως έμοιαζε… εκτός εποχής και ασυνήθιστο για τις προσδοκίες που υπήρχαν.

Έχουν ειπωθεί αναμφίβολα πάρα πολλά για την ταινία, ωστόσο από το Public, βρήκαμε μερικά facts για το Godfather και μπορείτε να τα διαβάσετε παρακάτω:

Τα γυρίσματα ήταν σκέτη κόλαση!

Αν και θεωρείται ευρέως μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, η δημιουργία της ταινίας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για όλους τους συντελεστές. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει προτού καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Ο ανερχόμενος τότε Coppola, ο οποίος ήταν κοντά στο να απορρίψει την ταινία, ζήτησε budget 5 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ αρνήθηκε τα γυρίσματα να γίνουν στο Kansas. Όταν ζήτησε δε από την Paramount 80 μέρες γυρισμάτων, η εταιρεία παραγωγής του έδωσε μόλις 53. Παράλληλα, τόσο ο Coppola όσο και ο Pacino φοβούνταν συνεχώς ότι θα απολυθούν.

Ο Mario Puzo ήθελε για το ρόλο του Vito Corleone μόνο τον Marlon Brando!

Ο συγγραφέας του ομώνυμου μυθιστορήματος και ένας από τους σεναριογράφους του αριστουργήματος του Francis Ford Coppola, γράφοντας ένα γράμμα στον Brando του είπε πως ήταν «ο μοναδικός ηθοποιός ικανός να ενσαρκώσει τον Vito Corleone». Στην τελική επιλογή για το ρόλο του πατέρα Corleone βρέθηκε μαζί με τον Marlon Brando και ο Ernest Borgnine. Δεν ήταν λίγα τα στελέχη της εταιρείας παραγωγής που εξέφρασαν ανησυχία για τη φήμη που συνόδευε τη συμπεριφορά του κορυφαίου ηθοποιού απέναντι στους συνεργάτες του. Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε, ο Marlon Brando ήθελε πραγματικά να πάρει το ρόλο. Για να αποκτήσει τη χαρακτηριστική προφορά και να δώσει στον Vito Corleone την εμφάνιση που θεωρούσε πως έπρεπε να έχει ο χαρακτήρας, έφτασε στο σημείο να πει κατά τη διάρκεια της οντισιόν τα λόγια του έχοντας βαμβάκι στο στόμα του. Η κίνηση απέδωσε καρπούς καθώς, ευτυχώς για όλους εμάς, πήρε το ρόλο.

Ο Coppola ήθελε να απολύσει τον Al Pacino!

Το 2010 ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός δήλωσε πως ο Coppola είχε βρεθεί πολύ κοντά στο να τον διώξει από την ταινία. Ως αιτία, ο Pacino ανέφερε τη διαφωνία που είχε με το σκηνοθέτη αναφορικά με την προσέγγιση του χαρακτήρα που έπαιζε. Ωστόσο οι αμφιβολίες του Coppola για τις υποκριτικές ικανότητες του Pacino διαλύθηκαν μετά την ερμηνεία του τελευταίου στη διάσημη σκηνή του εστιατορίου.

Ο Robert De Niro παρά λίγο να παίξει και στην πρώτη ταινία!

Ο Robert De Niro είχε αρχικά επιλεγεί για τον ρόλο του Paulie τον οποίο και τελικά απέρριψε για να γυρίσει τη «Συμμορία των Ψυχρών Δολοφόνων». Μάλιστα στην ταινία του Mario Trantino, ο Robert De Niro αντικατέστησε τον Al Pacino ο οποίος αποχώρησε για να ενσαρκώσει τον Michael στο «Νονό». Ο De Niro φυσικά επέστρεψε στο «Νονό ΙΙ», ενώ για το ρόλο του ως νεαρός Vito Corleone κέρδισε Όσκαρ.

Το κεφάλι του αλόγου ήταν αληθινό!

Θυμάστε την εμβληματική σκηνή με το άλογο στο κρεβάτι; Ήταν πέρα για πέρα αληθινό! Ωστόσο, παρά το μακάβριο της σκηνής, κανένα άλογο δε θανατώθηκε για τις ανάγκες των γυρισμάτων. Ο Coppola είχε προμηθευτεί το κεφάλι του αλόγου από μια εταιρεία σκυλοτροφών.

Ο Marlon Brando αρνήθηκε να παραλάβει το Όσκαρ!

Αν και ο Brando κέρδισε το χρυσό αγαλματίδιο για το ρόλο του Vito Corleone, ωστόσο ο θρυλικός ηθοποιός αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο του. Όταν ανακοινώθηκε το όνομα του νικητή για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, στη σκηνή αντί του Brando εμφανίστηκε η ηθοποιός Sacheen Littlefeather. Στην ομιλία της εξήγησε πως ο Brando απέρριπτε συνολικά το βραβείο, διαμαρτυρόμενος για τη μεταχείριση των αυτόχθονων Αμερικανών στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Ο διασημότερος δάσκαλος υποκριτικής στον κόσμο ήταν μέρος του καστ!

Τον μαφιόζο Hyman Roth υποδύεται στη δεύτερη ταινία της τριλογίας ο Lee Strasberg. Ενώ η καριέρα του ως ηθοποιός δεν έτυχε ευρείας αποδοχής, ωστόσο ο Strasberg άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ιστορία της υποκριτικής. Ο Lee Strasberg θεωρείται ο κατεξοχήν υπέρμαχος του “method acting” στις ΗΠΑ. Δίδαξε υποκριτική σε διάσημους σταρ όπως ο James Dean, η Marilyn Monroe, ο Dustin Hoffman η Jane Fonda, αλλά και στους πρωταγωνιστές της τριλογίας του «Νονού», Al Pacino και Robert De Niro.

Τα λόγια του Marlon Brando ήταν κολλημένα πάνω στον Robert Duvall!

Αν και η ερμηνεία του Δον Corleone χάρισε στον Marlon Brando το δεύτερό του Όσκαρ, μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει και ο Robert Duvall. Σε πολλές σκηνές της ταινίας χρησιμοποιήθηκαν cue cards πάνω στις οποίες ήταν γραμμένα τα λόγια του Brando. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αυτές οι κάρτες ήταν κολλημένες πάνω στον ηθοποιό που έπαιξε τον διαβόητο δικηγόρο και «κονσιλιέρε» της οικογένειας, Tom Hagen.

Ο «Νονός» ήταν… οικογενειακή υπόθεση

Μέλη της οικογένειας του Coppola εμφανίζονται σε πάρα πολλές σκηνές τηςταινίας. Στο «Νονό» έκαναν cameo ο πατέρας, η μητέρα, η σύζυγος, και οι δύο γιοι του γνωστού σκηνοθέτη. Η κόρη του Sofia, εμφανίστηκε ως το μωρό του Carlo και της Connie, την οποία έπαιξε η αδερφή του σκηνοθέτη, Talia Shire.

Πολλές από τις μνημειώδεις σκηνές της ταινίας ήταν προϊόν αυτοσχεδιασμού!

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας ο Vito Corleone φαίνεται να κρατά μια γάτα καθώς μιλά για δουλειές με τον Amerigo Bonasera. Η γάτα ήταν ένα αδέσποτο που ο Coppola είχε δει να περιφέρεται στο στούντιο την οποία και έδωσε ο ίδιος στον Brando. Η γάτα και ο Marlon Brando δέθηκαν από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα τα γουργουρητά της γάτας σχεδόν χάλασαν την μίξη του ήχου. Με εντελώς φυσικό τρόπο προήλθε και μια από τις διασημότερες ατάκες της ταινίας. Ο ηθοποιός Richard Castellano, ο οποίος έπαιξε τον Peter Clemenza, υποτίθεται πως με βάση το σενάριο θα έλεγε «πάρε το όπλο». Αντ’ αυτού, και κατά παρότρυνση της συζύγου του, κατέληξε στη γνωστή ατάκα «άσε το όπλο, πάρε τα canolli».

Ο Francis Ford Copola είχε αποκαλύψει παλαιότερα πως παραλίγο να μην δούμε ποτέ την ταινία, γιατί όχι απλά είχε πολύ δύσκολα γυρίσματα, αλλά υπήρξαν μερικές αποφάσεις για το καστ, ακόμα και για την θέση του ίδιου, που πέρασαν από… χίλια κύματα. Αυτό έγινε τόσο όσον αφορά τον ίδιο, όσο και με τους πρωταγωνιστές Marlon Brando και Al Pacino.

Αρχικά, η Paramount ήθελε να τοποθετήσει χρονικά το σενάριο της ταινίας στη δεκαετία του 1970 και να κάνει κάτι «φθηνό και γρήγορο», ωστόσο παρά τα αμέτρητα προβλήματα οι δύο ταινίες Godfather κέρδισαν εννέα Όσκαρ και είναι από τις καλύτερες όλων των εποχών.

Υπήρξε μια σκηνή που έπεισε τους παραγωγούς να δώσουν στον Francis Ford Copolla την ταινία The Godfather, καθώς την θεωρούσαν αρκετά μεγάλη και αργή, με light χρήση βίας και στην Paramount πίστευαν πως είχαν μια εισπρακτική αποτυχία στα χέρια τους, ενώ πιο πριν είχε προταθεί στους Arthur Penn, Elia Kazan, Richard Brooks μεταξύ άλλων για την σκηνοθεσία, οι οποίοι αρνήθηκαν. Όταν όμως είδαν το παρακάτω στιγμιότυπο στο οποίο ο Michael Korleone σκοτώνει τους Sollozzo και McCluskey, αναθεώρησαν και έτσι έγινε μια από τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών.

Παραγωγή: 1972, 1974, 1990

Σκηνοθεσία: Francis Ford Coppola

Ηθοποιοί: Marlon Brando, Al Pacino, Robert De Niro, John Cazale, Diane Keaton, Richard S. Castellano, Robert Duvall, James Caan, Talia Shire, Andy Garcia, Eli Wallach, Joe Mantegna, Bridget Fonda, George Hamilton, Sofia Coppola

Διάρκεια: 520 λεπτά

Godfather

Στο επικό αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Μάρλον Μπράντο βραβεύτηκε με το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως πατριάρχης της οικογένειας Κορλεόνε. Ο Κόπολα ζωγραφίζει ένα ανατριχιαστικό πορτρέτο της ανόδου της ιταλικής μαφίας στην Αμερική, μέχρι σχεδόν και την τελική της πτώση.

Godfather Part II

Το εκπληκτικό δεύτερο μέρος του “Νονού” συνεχίζει να αφηγείται την επική ιστορία δύο γενιών συνεχούς εξουσίας μέσα στην οικογένεια Κορλεόνε. Εδώ ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα ξεδιπλώνει δύο βασικές ιστορίες: τις ρίζες και την άνοδο του νεαρού Ντε Βίτο, τον οποίο υποδύεται με καταπληκτικό τρόπο ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Godfather Part III

Στην Αμερική της δεκαετίας του ’60, ο Μάικλ παραμένει αρχηγός της οικογένειας Κορλεόνε, τώρα όμως κυριεύεται από δύο μεγάλα πάθη: ψάχνει για έναν κατάλληλο διάδοχο και προσπαθεί να βγάλει την οικογένειά του από το έγκλημα.

Cineramen

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.