Οι αγαπημένες γραμματοσειρές 10 σκηνοθετών

0
1076
Βαθμολόγησε το άρθρο

Μπορεί ο κάθε σκηνοθέτης να έχει το δικό του στυλ, το οποίο βάζουν στις ταινίες τους και έχει να κάνει με τα φίλτρα της κάμερας, το στυλ σκηνοθεσίας και αρκετά άλλα, ωστόσο υπάρχει και μια μικρή λεπτομέρεια, που ίσως να μην έχουν προσέξει πολλοί, ωστόσο καταφέρνει να προκαλέσει αίσθηση στον θεατή. Η επιλογή της κατάλληλης γραμματοσειράς εδώ και αρκετά χρόνια έχει διαδραματίσει καίριο ρόλο στον κινηματογράφο από την εποχή του βωβού κινηματογράφου και φυσικά ο καθένας από τους σκηνοθέτες που θα δούμε έχει την δική του χαρακτηριστική “γραφή”. Σήμερα, υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία αφιερωμένη στον σχεδιασμό τίτλο της ταινίας, και η τυπογραφία παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια ταινία. Δείτε παρακάτω 10 εμβληματικούς σκηνοθέτες και την χαρακτηριστική γραμματοσειρά των τίτλων τους.

WOODY ALLEN
Σύμφωνα με τις φήμες, η συγκεκριμμένη γραμματοσειρά (που είναι από τις πιο φημισμένες στην ιστορία του κινηματογράφου) υιοθετήθηκε με τη συμβουλή του Ed Benguiat και συν τοις άλλοις, αποδίδει φόρο τιμής στον Μπέργκμαν.
JEAN LUC GODDARD
Ο Γκοντάρ έκανε εκτεταμένη χρήση των συχνά σκόπιμα αταίριαστων μεσότιτλων και προκλητικά καλλιτεχνικών γραμματοσειρών που ήταν χαρακτηριστικές για τον γαλλικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60.
STANLEY KUBRICK
Παρόλο που ο Saul Bass ανέλαβε τις γραμματοσειρές για μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες ταινίες του Κιούμπρικ, όπως η Λάμψη, ήταν δεδομένη η αγάπη του σκηνοθέτη προς τα Sans Serif.
SOFIA COPOLLA
Η επιλογή της γραμματοσειράς της Kabel για την ταινία Lost in Translation αποτελεί την πιο χαρακτηριστική αισθητική της και είναι μάλιστα έμπνευση του συνεργάτη της, Kevin Shields, ο οποίος επίσης χρησιμοποίησε τη γραμματοσειρά σε δύο άλμπουμ των My Bloody Valentine.
QUENTIN TARANTINO
Ο διάσημος σκηνοθέτης, συνήθως δεν αρέσκεται στο να χρησιμοποιεί την ίδια γραμματοσειρά σε όλες του τις ταινίες, ωστόσο από την στιγμή που αποφάσισε να ο επιλέξει την ITC Benguiat την δεκαετίας του ’70 για έναν τίτλο του Pulp Fiction, η συγκεκριμένη γραμματοσειρά από τότε ταυτίζεται με την αισθητική του Ταραντίνο.
DAVID FINCHER
Δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε κάποιον καλύτερο με ευχέρεια στους τίτλους από τον David Fincher. Ο ίδιος έχει αναφέρει  ότι μεταξύ των επιρροών του είναι ο Saul Bass. O Φίντσερ είναι τόσο ικανός στους τίτλους, που καταφέρνει να συμπυκνώνει την αισθητική ολόκληρης της ταινίας, σε μερικές από τις πιο συνοπτικές εικόνες.
ALFRED HITCHCOCK
Όπως ισχύει και για τον Stanley Kubrick, οι γραμματοσειρές του Saul Bass χρησιμοποιούνται κατά κόρν στις ταινίες του μέτρ του τρόμου και αποτελούν ένα σήμα κατατεθέν, για ταινίες όπως τα Vertigo, Psycho και North by Northwest.
IGMAR BERGMAN
Πρόκειται για έναν από τους πιο εμβληματικούς σκηνοθέτες όλων των εποχών και επί χρόνια χρησιμοποιούσε την χαρακτηριστική  γραμματοσειρά Windsor, την οποία όπως αναφέραμε και πιο πάνω, αργότερα υιοθέτησε και ο Woody Allen.
FEDERICO FELLINI
Ο Fellini ήταν γνωστός για την εμμονή του με τις αισθητικές λεπτομέρειες και όπως είναι λογικό έδινε μεγάλη βάση στις εκάστοτε γραμματοσειρές που χρησιμοποιούσε στις ταινίες του. Οι τίτλοι χρησιμοποιήθηκαν από τον Αμερικανό σχεδιαστή John Alcorn. Ο Φελίνι χρησιμοποίησε τις γραμματοσειρές του Alcorn σε πολλές ταινίες του, όπως την άμεσα αναγνωρίσιμη Amacord της εικόνας.
WES ANDERSON
Όπως και ο Κιούμπρικ, έτσι και ο Wes Anderson χρησιμοποιούσε αρκετά το Futura. Η συγκεκριμένη γραμματοσειρά σήμα κατατεθέν είναι μέρος της λεπτομερούς εμμονικής αισθητικής που έχουμε συνηθίσει από τον εκκεντρικό σκηνοθέτη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.