Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΕιδήσειςH αποκάλυψη για την σειρά Πάρα Πέντε

H αποκάλυψη για την σειρά Πάρα Πέντε

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 1.7]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 1.7]

[line]

[dropcap]M[/dropcap]πορεί να μην έχουμε πολλές Ελληνικές σειρές που ξεχωρίζουν και οι καινούργιες που βγαίνουν να είναι λίγες, ωστόσο υπάρχουν μερικές διαχρονικές σαν το “Παρα Πέντε” και ήρθε η ώρα για μια άγνωστη πληροφορία.

 

Σίγουρα το “Παρα Πέντε” είναι μια από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές επιτυχίες του Γιώργου Καπουτζίδη αλλά και του Mega, με τον Αργύρη Αγγέλου να κάνει την εξής αποκάλυψη:  «Είχαμε σκεφτεί με τον Γιώργο τότε να κάνουμε σκάντζα τους ρόλους μας, απλά επειδή εγώ είχα κάνει τον Λαζάρου τον αγαθούλη στις Σαββατογεννημένες και ο Γιώργος είχε κάνει τον Χοσέ τον τσαμπουκαλή, λέει ο Γιώργος να τα κάνουμε αντίστροφα. Και τελευταία στιγμή αλλάξαμε ρόλους. Πίστευα ότι θα πάει καλά η δουλειά, αλλά δεν φανταζόμουν αυτό που ήρθε. Δεν μπορούσα να το φανταστώ γιατί δεν είχα και την πείρα».

Η σειρά προβλήθηκε για πρώτη φορά από το Mega Channel στις 26 Σεπτεμβρίου 2005 και ολοκληρώθηκε στις 18 Ιουνίου 2007 και θεωρείται ως μια από τις πιο επιτυχημένες στη ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, κρίνοντας με βάση τις μετρήσεις θεαματικότητας της AGB Hellas.

Το κεντρικό θέμα της σειράς είναι μια υπόθεση εξιχνίασης της δολοφονίας της φοιτήτριας Ελευθερίας Ασλάνογλου, κατά την εξέλιξη της οποίας συμβαίνουν πολλές κωμικές καταστάσεις. Η πορεία προς τη λύση περνά μέσα από διάφορα στάδια και οι βασικοί χαρακτήρες ξεπερνούν διαδοχικά εμπόδια. Η διαμόρφωση των χαρακτήρων είναι συνεπής και παρακολουθεί πιστά την εξέλιξη της υπόθεσης.

Η αφηγηματική τεχνική της σειράς συνδυάζει αρκετές αναδρομές στο παρελθόν (flash-back) και προβλέψεις για το μέλλον, οι οποίες συχνά ανακοινώνονται μέσω ενός αφηγητή. Ο αφηγητής είναι παντογνώστης και μάλιστα συμμετέχει στη δράση χωρίς να αποκαλύπτει εξ ολοκλήρου την πραγματική ταυτότητά του (Αμαλία Αντωνοπούλου – Ζέτα Μακρυπούλια). Ένα από βασικά πλεονεκτήματα της σειράς, στο οποίο πιθανότητα οφείλεται και η μεγάλη επιτυχία της, είναι το ότι κατορθώνει να εμπλέξει στον κύριο ιστό της υπόθεσης κωμικές καταστάσεις και αστείες ατάκες, η δύναμη των οποίων ενισχύεται από την κωμικότητα των ίδιων των ηρώων. Ένα ακόμη προσόν της σειράς είναι ο γόνιμος διάλογος της με τον σύγχρονη ποπ-κουλτούρα, τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, ξένες τηλεοπτικές σειρές καθώς και κόμικς.Ακόμη ο σεναριογράφος αναφέρει ότι χρησιμοποίησε παιδικές και εφηβικές του εμπειρίες για τη διαμόρφωση των αστείων διαλόγων ή γεγονότων.

Κεντρικά θέματα της σειράς είναι η διπολικότητα καλό-κακό και με βάση αυτή επεξεργάζεται θέματα όπως η φιλία, η διαφορετικότητα, η ανθρωπιά, η τρίτη ηλικία, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, το χρήμα, η εξουσία, ο θάνατος, τη μεταφυσική. Η πρωτοτυπία της σειράς εντοπίζεται στο ότι φέρνει στο προσκήνιο για πρώτη φορά τα παραπάνω θέματα, σε αντίθεση με τον συνήθως έντονο σεξισμό και αφέλεια των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών.

Σημασία στο σενάριο αποτελεί η σχέση με τον αριθμό 5. Εκτός από τους Πέντε, τόσοι αποκαλύπτεται ότι είναι και οι δολοφόνοι της Ελευθερίας, οι οποίοι μάλιστα φαίνεται να ήταν συμφοιτητές στη Θεσσαλονίκη. Πέντε ίσως να είναι και οι αρχικοί άνθρωποι που λίγο μετά τη δολοφονία προσπάθησαν να ξεσκεπάσουν τους ενόχους, ενώ υπάρχει και η υπόθεση ότι η Αμαλία (χαρακτήρας – αίνιγμα στη σειρά) ανήκε σε μια άλλη πεντάδα στο παρελθόν. Ο αριθμός 5, που εμφανίζεται παντού και το γεγονός αυτό κάνει τους ήρωες να προβληματιστούν και να κάνουν υποθέσεις για το τι συμβολίζει. Τελικά, μέσω μιας συζήτησης του Θωμά και της Μαριλένας (την οποία παρακολουθεί και ο Φώτης), αποκαλύπτεται ότι ο αριθμός 5 συμβολίζει τις 5 εξουσίες:

Εξουσία Τύπου (Δημοσθένης Πολίτης)
Εξουσία Λαού (Κωνσταντίνος Καστέλης)
Εξουσία Δικαστική (Ιωάννης Δεληκάρης)
Εξουσία Πολιτική (Άρης Παυρινός)
Εξουσία Εκτελεστική (Χρήστος Λημνιώτης)

– Σε άλλα θέματα:

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ