[line]
Η αληθινή ιστορία του Όσκαρ Γκράντ (Μάικλ Μπ. Τζόρνταν), ενός 22άχρονου, γηγενή του Bay Area, ο οποίος ξεκινάει ανυποψίαστος την ημέρα του, την 31η Δεκεμβρίου του 2008, έχοντας από την πρώτη στιγμή την αίσθηση ότι κάτι περίεργο πρόκειται να του συμβεί. Χωρίς φυσικά να έχει την παραμικρή υποψία σχετικά με το τι ακριβώς αναμένεται να ακολουθήσει στην κατά τα άλλα σχετικά ήσυχη καθημερινότητά του, ο Όσκαρ αποφασίζει να εκλάβει την αίσθησή αυτή ως ένα σημάδι που υπερτονίζει την ανάγκη να καθαρίσει την συνείδησή του και να αφοσιωθεί στους ανθρώπους που τον αγαπούν, δίνοντάς τους το καλύτερο που μπορεί για εκείνους.
H αλήθεια είναι πως οι “αληθινές ιστορίες” στο Χόλιγουντ έχουν φορεθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια στο Χόλιγουντ, είτε πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσες, είτε απλά να γεμίσουν τα σενάρια των ταινιών απλά και μόνο για να μπορέσει να βγει στις αίθουσες. Είναι όμως μερικές ταινίες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, που πραγματικά σου βγάζουν συναισθήματα κατά την διάρκεια της. Τέτοια ήταν ας πούμε το πρόσφατο Captain Phillips και ακόμα περισσότερο είναι το Fruitvale Station.
Όσοι γνωρίζουν την ιστορία ξέρουν τι θα παρακολουθήσουν στην εξέλιξη της ιστορίας, οι υπόλοιποι καλό θα ήταν να μην το μάθουν. Σε όποια και από τις δυο κατηγορίες ανήκετε πάντως είναι αδύνατον να μην σας “αγγίξει” η ιστορία του Oscar Grant, όχι μόνο λόγω εξέλιξης, αλλά κυρίως χάρη στην δυναμική σκηνοθεσία αλλά και τις πολύ δυνατές ερμηνείες του καστ με αποκορύφωμα φυσικά τον ανερχόμενο πρωταγωνιστή Μichael B. Jordan που δίνει μια πραγματικά σπουδαία ερμηνεία (ας ελπίσουμε να το έχει υπόψιν της η ακαδημία).
Το μεγαλύτερο ατού του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Ryan Coogler είναι το γεγονός ότι δεν αφήνει το υλικό να υποπέσει σε πλατειασμούς και διδακτισμούς που βλέπουμε συχνά σε τέτοιου είδους ταινίες και κουράζουν αφόρητα τον θεατή. Παρουσιάζοντας την τελευταία μέρα του 2008 από την σκοπιά του πρωταγωνιστή (χωρίς βέβαια να παραμερίζει τους δεύτερους ρόλους) και με αποκορύφωμα ένα εξαιρετικό τελευταίο 20λεπτο καταφέρει να καθηλώσει τον θεατή.
Συν τοις άλλοις, ο Coogler δεν βιάζεται να φτάσει στο τέλος προσπερνώντας ίσως κάποιες σκηνές που μπορεί να μην ενδιέφεραν μερικούς θεατές, ωστόσο εμμένει και στην παραμικρή λεπτομέρεια, προκειμένου να καταγράψει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του Grant. Φαίνεται ότι σχεδόν κάθε σκηνή είναι δουλεμένη στην εντέλεια και με σκοπό να μην υπάρξουν κενά στην ταινία.
Τα ψεγάδια της είναι ελάχιστα και δεν καταφέρνουν να “χαλάσουν” την ποιότητα της, καθότι ο θεατής για 85 παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον την ιστορία. Ο Michael B. Jordan χωρίς καθόλου υπερβολικό παίξιμο και με αφοσίωση στον ρόλο του, μας δίνει με βεβαιότητα μια από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς. Από κοντά και η (εξαιρετική για ακόμα μια φορά) Octavia Spencer στον ρόλο της μητέρας του πρωταγωνιστή που αποδεικνύει ότι το Όσκαρ της για το Help κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.
Γενικότερα, καστ-σκηνοθέτης-σεναριογράφοι συνεργάζονται πολύ καλά σε μια ταινία-έκπληξη της χρονιάς, που μένει να δούμε αν θα συμπεριληφθεί σε κάποια από τις λίστες των επερχόμενων Βραβείων Όσκαρ. Ο Coogler πάντως, καταφέρνει να μας δώσει μια άξια λόγου-straight to the point ταινία και να βάλει τα γυαλιά σε πολλούς συναδέλφους του. Αναμφίβολα, αξίζει να την δεί κανείς.
Διάρκεια: 85′
Πρωταγωνιστούν: Michael B. Jordan, Melonie Diaz, Octavia Spencer, κ.α.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3,5 / 5
[line]
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]