Διάρκεια: 100′
Πρωταγωνιστούν: Max von Sydow, Beng Ekerot
Ο ιππότης Αντόνιους Μπλοκ και ο ιπποκόμος του Γιενς, επιστρέφοντας από τις Σταυροφορίες σε μια Σουηδία αφανισμένη από την πανούκλα, συναντούν το θάνατο. Ο ιππότης του προτείνει μια παρτίδα σκάκι ως τελευταία προθεσμία για να βρει απάντηση στα μεταφυσικά του προβλήματα και κυρίως αυτό της ύπαρξης του Θεού. Αντίθετα ο ιπποκόμος, κυνικός και μηδενιστής, ανακαλύπτει ότι ο φόβος είναι το μοναδικό θεμέλιο της θρησκείας. Όμως η συναναστροφή τους με μια οικογένεια σαλτιμπάγκων που παρά τις γύρω συμφορές, συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις χαρές της ζωής, θα αποτελέσει ένα μέγιστο μάθημα και για τους δύο.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 4 / 5
Aπό τον Κωνσταντίνο Χρήστο Λάμπρου
Μία από τις πρώτες μου απόπειρες να ανακαλύψω τον ονειρικό κόσμο του Μπεργκμαν ξεκίνησε κάπου στα τέλη του ‘90 όταν τα βίντεο κλαμπ επανεκδιδαν κλασσικές ταινίες για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κινηματογραφόφιλου κοινού. Κάπως έτσι και ο γράφων, εξετάζοντας επισταμένα την υπόθεση και με γνώμονα το επιβλητικό εξώφυλλο πήρε την ταινία για ανάκριση στο σπίτι του.
Μία παρτίδα ζωής και θανάτου, ένα παιχνίδι προκαθορισμένο και μία αλληγορία που βρίσκει εφαρμογές στην καθημερινή μας ζωή. Ένας άνθρωπος που ψάχνει απαντήσεις, που αναζητεί τον λόγο ύπαρξης και τον ερευνά, ένας άνθρωπος που παίρνει απαντήσεις όταν διασταυρώνει τις ερωτήσεις του.
Είναι εκείνος τάχα που Καταφέρνει με περίσσιο θάρρος και πυγμή να κερδίσει την συμπάθεια του Χάροντα και να διερευνήσει την ίδια του την ζωή. Απολογισμός, προδοσία, απιστία, έρωτας, περιέργεια, Όλα θέλει αλλά πολύ περισσότερο θέλουμε να τα γνωρίζουμε. Φοβόμαστε τον θάνατο και αναζητούμε απαντήσεις , δυστυχώς όμως αναζητούμε απαιτώντας κάποιες αποκρίσεις. O Μπεργκμαν δεν συμβιβάζεται με τα πρέπει και τα θέλω της γενιάς του.
Θεωρεί τον εαυτό του καινοτόμο και κάπως έτσι έχουν τα πράγματα. Χρησιμοποιώντας τον όρο του Michael Chion «added value and synchresis» η διαφορετικότητα του έγκειται στο γεγονός ότι πλησιάζει την εικόνα με ηχητικά αποσπάσματα. Με λίγα λόγια δίνει στην εικόνα φωνή επηρεάζοντας κατά πολύ την πλοκή των γεγονότων. Μια «προστιθέμενη αξία» στην απεικόνιση του Χάροντα αλλά και του σοφού αλλά αφελή Αντώνιου προδίδοντας στους μυημένους την πορεία που θα ακολουθήσουν τα «πάντα». Σήμερα 50 και παραπάνω χρόνια από την πρώτη προβολή της ταινίας η «Σφραγίδα» παραμένει μία από τις λαμπρότερες στιγμές του κινηματογράφου του Μπεργκμαν.
[line]
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]
Από τις αγαπημένες ταινίες του Μπέργκμαν! Ένα μοναδικό πάντρεμα ποίησης και καλτ αισθητικής!!!