Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

127 Hours ( 3 / 5)

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 3.7]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 3.7]

[line]

Διάρκεια: 94′
Πρωταγωνιστούν: James Franco

Πριν από επτά χρόνια, ο Ράλστον(Franco) κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής του σε ένα φαράγγι στη Γιούτα, παγιδεύτηκε ανάμεσα σε μια σχισμή βράχου που είχε ώς συνέπεια να μείνει παγιδευμεύμενος για 127 ώρες. Καθ’ όλη την διάρκεια της περιπέτειας του, ο ήρωας επανεξετάζει τη ζωή του, ανακαλεί στη μνήμη αγαπημένα του πρόσωπα και αναμετριέται με τα προσωπικά του όρια και αδυναμίες.

Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της χρονιάς ακούει στο όνομα 127 ώρες.Η ταινία αποτυπώνει την εξαθλίωση και την σωματική και ψυχική κατάπτωση ενός ανθρώπου στον αγώνα του για επιβίωση. Το θέμα της δεν φαντάζει μακρινό, και παρόλο που αναφέρεται συγκεκριμένα σε ορειβάτη μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει σαν αλληγορία. Δανείζεται στοιχεία από τα ανά καιρούς κλειστοφοβικά θρίλερ και η ένταση αποτυπώνεται με παροιμιώδες τρόπο, ξεχωρίζοντας έτσι την ταινία από το μπούγιο και δίνοντας της μια ξεχωριστή ταυτότητα.

Οι σκέψεις του πρωταγωνιστή, τα κοντινά πλάνα στα δάχτυλα και η άκρως διεισδυτική ματιά στην προσωπική του ζωή, είναι δοσμένες με αριστοτεχνικό τρόπο και με μέτρο έτσι ώστε να αποφευχθούν τυχόν συγκρίσεις με εφάμιλλες παραγωγες. Δεν χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία αλλά πλάθει μία συγκινητική ιστορία που τραβάει τον θεατή στην οθόνη οδηγώντας τον έτσι στην ταύτιση με τον James Franco.

Η σκηνοθετική ματιά του έμπειρου Ντάνι Μπόιλ σε συνδυασμό με την προσεγμένη ερμηνεία του James Franco αποτελούν τα δύο μεγάλα ατού της ταινίας. Η ταινία δεν απευθύνεται σε κάποιο συγκεκριμένο κοινό. Αποτελεί πόλο έλξης εν μέρει για όσους έχουν ασχοληθεί με την ορειβασία αλλά προσπαθεί και μάλιστα επιτυγχάνει να περάσει στα νεαρά κοινά λόγω της επιλογής του Franco ως βασικού πρωταγωνιστή. Δεν μιλάμε βέβαια για blockbuster αλλά για μία ταινία που σίγουρα θα προβληματίσει αλλά και θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού για τέτοιου είδους ταινίες(Buried, 127 hours, Deep Ocean). Δεν θα έλεγα ότι παρακολουθείται πολύ ευχάριστα-διότι αυτός είναι ο στόχος της-, παίζει ελάχιστα με τα νεύρα του θεατή ενώ ζωγραφίζει-είναι ο σωστός όρος- με υπέροχες εικόνες τον φανταστικό κόσμο του ορειβάτη.

Στα θετικά θα συμπεριληφθούν επίσης η φωτογραφία που απεικονίζει με τον καλύτερο τρόπο το φαράγγι, ενώ η σκηνοθεσία με την απεικόνιση των παραισθήσεων παρασέρνει αμέσως την ταινία σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κάτι που με ενόχλησε στην όλη προσπάθεια ήταν η άστοχη μουσική επένδυση της ταινίας, που πέρα από την εναρκτήρια σκηνή και τους τίτλους τέλους ήταν παντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Στα μείων επίσης θα κατέτασσα και μία κοιλιά που κάνει η ταινία κοντά στην μία ώρα, ενώ η σκηνή με το ατύχημα τοποθετήθηκε άστοχα τόσο νωρίς στο στόρι. Κατά τ’ άλλα το σενάριο είναι καλογραμμένο με έντονο φόντο τις εκφράσεις του πρωταγωνιστή συν την σκηνοθεσία που σε κερδίζει από τα πρώτα πέντε λεπτά.

Σε αρκετά σημεία η ταινία θυμίζει ντοκιμαντέρ, ενώ τα πλάνα του Φράνκο όταν παίρνει συνέντευξη από τον εαυτό του ακολουθούν δομή ντοκιμαντέρ. Ο Μπόιλ δοκίμασε μία συνταγή, που σε άλλων σκηνοθετών τα χέρια αν είχε πέσει μπορεί να είχε καταστροφικά αποτελέσματα, και κατά την γνώμη μας του πέτυχε και κατάφερε μάλιστα να διασκεδάσει και με το παραπάνω τις εντυπώσεις. Ο μικρός Franco έδωσε μία πολύ καλή ερμηνεία που σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητη, ενώ ο Danny Boyle για άλλη μία φορά απέδειξε γιατί θεωρείται ένας από τους πλέον ταλαντούχους σκηνοθέτες στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Ο αγώνας για επιβίωση μπορεί να οδηγήσει το άνθρωπο να ανακαλύψει τα πιο άγρια ένστικτα του. Ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο των παραισθήσεων και της αγωνίας σε μία ταινία που αναμένεται να αφήσει το προσωπικό της στίγμα στην χρονιά που μόλις μας υποδέχτηκε.

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. πολυ καλη σκηνοθεσια,
    πολυ καλη φωτογραφια,
    ερμηνεια….χμ!
    θεωρω οτι καποιος αλλος ηθοποιος θα το απογειωνε. δεν νομιζω οτι καταφερε να περασει συναισθηματικα το αδιεξοδο που βρεθηκε ο ηρωας.
    απλα η δικη μου ταπεινη γνωμη….

  2. θα συμφωνήσω γ το θέμα της φωτογραφίας.. ωραία τοπία.. ωραίο το φαράγγι.. οκ..
    αλλά σκηνοθεσία καλή? δεν είχε τίποτα ακριβώς να κάνει ο σκηνοθέτης.. επίκεντρο ο τύπος.. και οι σκηνές εκτός του σημείου εγκλωβισμού λίγες..
    και γ την ερμηνεία του ηθοποιού να συμφωνήσω με την anna..

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ