[line]
[dropcap]Υ[/dropcap]πάρχουν πολλές ταινίες οι οποίες έχουν καταφέρει να αφήσουν εποχή και γενικότερα να χαρακτηριστούν από τις καλύτερες και πιο κλασικές του είδους, ενώ πολλές μπορούν να κατηγοριοποιηθούν και σε άλλα είδη.
Το Taste Of Cinema είναι μακράν ένα από τα καλύτερα site στην ανάλυση ταινιών, αλλά και αφιερωμάτων σχετικά με διάφορα είδη και επέλεξε 10 πολύ καλά θρίλερ (μερικές κατατάσσονται και σε άλλες κατηγορίες), τα οποία εξελίσσονται μέσα σε 24 ώρες και πρέπει να δείτε. Επαναλαμβάνουμε (για να αποφύγουμε τέτοια σχόλια), θα ακολουθήσουν κι άλλες λίστες.
1. Falling Down (Joel Schumacher, 1993)
Ο William ‘D-Fens’ Foster είναι χωρισμένος με τη γυναίκα του να μην τον αφήνει να δει τη κόρη του, ενώ μόλις έχασε και τη δουλειά του. Πάση θυσία θέλει να πάει στο πάρτι γενεθλίων της, παρ’όλες τις γκαντεμιές που θα του τύχουν.
2. Collateral (Michael Mann, 2004)
Ο Max είναι ένας οδηγός ταξί που προτιμά τη νυχτερινή βάρδια. Είναι πιο ήσυχα, δεν έχει κίνηση και οι πελάτες αφήνουν μεγαλύτερο φιλοδώρημα όπως λέει. Ο ίδιος δουλεύει στο ταξί προσωρινά” τα τελευταία δώδεκα χρόνια, ενώ σχεδιάζει τη δική του επιχείρηση. Από το πίσω κάθισμα του ταξί του έχουν περάσει εκατοντάδες πρόσωπα, όμως μια διαδρομή θα τον σημαδέψει. O Vincent είναι ο επόμενος πελάτης του, που ζητά μια χάρη έναντι αδράς αμοιβής. Να μισθώσει το ταξί για όλη τη νύχτα, καθώς έχει να κάνει έξι στάσεις στην πόλη για να κλείσει μια κτηματομεσιτική συμφωνία. Στην πρώτη τους στάση όμως η αλήθεια θα αποκαλυφθεί, αφού ο Vincent δεν είναι μεσίτης αλλά ένας επαγγελματίας δολοφόνος. Η λίστα του περιλαμβάνει έξι ονόματα βασικών συντελεστών μιας δίκης μεγαλέμπορου ναρκωτικών, που θα πρέπει να “επισκεφθεί” μέσα στη νύχτα. Ο Max αποτελεί πλέον μια παράπλευρη απώλεια, στον τον άχαρο ρόλο να μεταφέρει τον Vincent στους επόμενους στόχους του.
3. Training Day (Antoine Fuqua, 2001)
Στους κακόφημους δρόμους του Λος Άντζελες καθημερινά υπάρχει ένας πόλεμος ανάμεσα στους κατοίκους, στους αστυνομικούς και του εμπόρους ναρκωτικών. Ένας αξιωματικός της δίωξης ναρκωτικών ο Alonzo (Denzel Washington) έχει αναλάβει να εκπαιδεύσει ένα νεαρό αστυνομικό, τον Jake (Ethan Hawke). Ο Alonzo χρησιμοποιεί αμφιλεγόμενες μεθόδους για να δείξει στον νεαρό εκπαιδευόμενο την δυσκολία του να είσαι ντεντέκτιβ. Τελικά, τίποτα δεν είναι όπως το παρουσιάζει ο ιδιότροπος αστυνομικός..
Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ο Jake θα καταλάβει ότι ο Alonzo έχει στο αίμα του την διαφθορά. Ψεύτικα εντάλματα, υπερβολική βία και συναντήσεις με ανώτερους αξιωματικούς που οργανώνουν την διαφθορά, δείχνουν ότι ο βετεράνος ντεντέκτιβ έχει απώτερο σκοπό. Συγκεκριμένα, να ξεχρεώσει την ρωσική μαφία μετά από μία επεισοδιακή νύχτα στο Λας Βέγκας. Για τον Jake θα είναι από τις δυσκολότερες μέρες της ζωής του καθώς θα προσπαθήσει να σώσει την ηθική του αξιοπρέπεια.
4. Rope (Alfred Hitchcock, 1948)
Προκειμένου να απολαύσουν την οδύνη της εμπειρίας του φόνου, δύο νεαροί στραγγαλίζουν έναν συμμαθητή τους, κρύβοντας τη σορό μέσα σε ένα μπαούλο το οποίο την ίδια μέρα χρησιμοποιούν ως τραπεζαρία για το πάρτι που διοργανώνουν. Καλεσμένοι είναι ο πατέρας του θύματος, η αρραβωνιαστικιά του, ο πρώην φίλος της και ένας παλιός καθηγητής τους, την ευφυία του οποίου οι δολοφόνοι θαυμάζουν και θέλουν να προκαλέσουν.
5. Speed (Jan De Bont, 1994)
Ο Τζον Τρέηβεν, της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας αναλαμβάνει να αχρηστεύσει μια βόμβα που έχει τοποθετηθεί σε ένα λεωφορείο. Αλλά πριν να το κάνει αυτό πρέπει να κρατήσει το λεωφορείο σε ταχύτητα πάνω από 80 χιλιόμετρα την ώρα μέσα στους δρόμους του Λος Αντζελες. Αν πέσει κάτω από αυτή την ταχύτητα, η βόμβα θα εκραγεί. Στο λεωφορείο βρίκεται μια επιβάτης, η Άννα, η οποία θα τον βοηθήσει σε αυτή τη δύσκολη αποστολή.
6. Dog Day Afternoon (Sidney Lumet, 1975)
Ο Sonny είναι ένας ομοφυλόφιλος, ο οποίος αποφασίζει να ληστέψει μια τράπεζα για να πληρώσει για την εγχείρηση αλλαγής φύλου του εραστή του. Η ληστεία όμως πάει στραβά και οι ληστές θα αναγκαστούν να κλειστούν στην τράπεζα κρατώντας ομήρους το προσωπικό ενώ έξω φτάνει η αστυνομία και τα τηλεοπτικά συνεργεία για να μεταδώσουν το γεγονός.
7. Good Time (Josh & Benny Safdie, 2017)
Μετά από μια ληστεία που πάει στραβά, ο Constantine Nikas (Robert Pattinson) ξεκινά μια επικίνδυνη οδύσσεια στον υπόκοσμο της Νέας Υόρκης, σε μια όλο και πιο απεγνωσμένη προσπάθεια να σώσει τον αδελφό του Nick (Benny Safdie) από τη φυλακή. Μέσα μία νύχτα ποτισμένη με αδρεναλίνη, ο Constantine κατρακυλά χωρίς τέλος σε πράξεις βίας και πανικού. Ο χρόνος μετράει σε βάρος του αδελφού του, αλλά και του ίδιου, καθώς οι ζωές τους κρέμονται από μία κλωστή.
8. Mikey and Nicky (Elaine May, 1976)
Ο εβραϊκής καταγωγής Νικ (John Cassavetes) στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης μετά την υπεξαίρεση ενός χρηματικού ποσού, κρύβεται απελπισμένος σ’ ένα ξενοδοχείο προσπαθώντας ν’ αποφύγει πληρωμένο δολοφόνο που ενεργεί κατ’ εντολή του αφεντικού του και ηγέτη της τοπικής μαφίας. Στην προσπάθειά του να βρει τρόπο διαφυγής, καλεί τον παιδικό του φίλο και συνάδελφο Μίκι (Peter Falk) να τον βγάλει από τη δύσκολη θέση. Ο Μίκι ανταποκρίνεται άμεσα πλην όμως διαπιστώνει ότι η εμπιστοσύνη του Νικ απέναντί του αμφισβητείται. Έτσι, όταν του προτείνει κάποιο σχέδιο αυτός το αλλάζει επανειλημμένα, με αποτέλεσμα ν’ ακολουθήσει μια ξέφρενη νύχτα όπου αποκαλύπτεται ότι οι δύο φίλοι είναι στενά συνδεδεμένοι με περίπλοκα συναισθήματα, φθόνου και απογοήτευσης, οδηγούμενοι σε ένα δυνητικά τραγικό φινάλε όπου δοκιμάζονται τα όρια της φιλίας και της εμπιστοσύνης.
9. Phone Booth (Joel Schumacher, 2002)
O Στου Σέπαρντ, ένας επιτυχημένος ατζέντης καλλιτεχνών, είναι εξίσου ανειλικρινής στην προσωπική του ζωή, όπως και στη δουλειά του. Κάθε μέρα, την ίδια ακριβώς ώρα, μπαίνει σ’ έναν τηλεφωνικό θάλαμο της Νέας Υόρκης και τηλεφωνεί στην ερωμένη του, Πάμελα, ούτως ώστε να μην μπορεί να εντοπίσει το τηλεφώνημα η γυναίκα του, Κέλι. Η σημερινή, όμως, παύει να είναι μια ακόμη συνηθισμένη μέρα για τον Στου, όταν το τηλέφωνο του θαλάμου χτυπάει ξαφνικά κι εκείνος αποφασίζει να το σηκώσει. Στην άλλη άκρη της γραμμής βρίσκεται ένας μυστηριώδης άντρας, που φαίνεται να γνωρίζει τα πάντα για τη ζωή του, και ο οποίος τον προειδοποιεί ότι τον σημαδεύει με το υψηλής τεχνολογίας όπλο του. Εάν ο Στου τολμήσει να κατεβάσει το ακουστικό, ο άγνωστος είναι αποφασισμένος να πατήσει τη σκανδάλη. Το κόκκινο φωτάκι λέιζερ που τον σημαδεύει δείχνει πως ο δολοφόνος μάλλον δεν αστειεύεται.
10. Funny Games (Michael Haneke, 1997)
Μια οικογένεια παγιδεύεται στο απομακρυσμένο εξοχικό τους σπίτι από δύο διαταραγμένους νεαρούς που φαίνεται ότι δεν έχουν το καλό στο μυαλό τους.
[author title=”Cineramen” author_id=””]
[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]
[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]
[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]
[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]
[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]